    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pieski
    Date: Wed, 16 Mar 2005 20:02:18 +0100

    Użytkownik "Romino" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:6fdb.00001ca6.423866df@newsgate.onet.pl...

    > masz dosyc specyficzne poczucie humoru jesli nadal cie to bawi

    Ty natomiast nie masz kompletnie wyobrazni albo kompletnie nie znasz sie na
    psach i dzieciach. Mam w domu rottweilera - psa rasy uznanej za szczególnie
    agresywną i niespełna 2letnie dziecko które wychowuje sie z nim od 3 doby
    życia. Jedną z pierwszych rzeczy, których moje dziecko sie nauczylo w
    momencie kiedy zaczął raczkować to tego, ze rocich misek nie wolno ruszac. I
    nie rusza. Na podobnej zasadzie wytłumaczylam mu ze nie wolno ruszac noży.
    Ty byś zapewne był zwolennikiem niszczenia wszystkich noży bo są ostre,
    prawda? Koniec końców od czegoś są Ci rodzice nie? nalezy byc
    odpowiedzialnym zarówno za to co sie oswaja, jak i za to czemu daje się
    zycie. Kolejnym idiotyzmem jest moim zdaniem kupowanie psa dla dziecka -
    pies nie jest zabawką. To stworzenie, które odczuwa emocje i równiez ma
    prawo do prywatnosci. Mój synek nie rusza rocich zabawek, rott wie ze nie
    wolno ruszac zabawek dzidzi. Ale obaj tego zostali nauczeni przeze mnie.

    Idiotyczny test z odbieraniem miski mój pies prawdopodobnie by zdal. Pisze
    prawdopodobnie bo nigdy nie wpadłam na pomysł aby mu odbierać miskie w
    trakcie jedzenia. Nie wiem co taki test mialby udowodnic. Czy pies jest
    agresywny czy nie zalezy w znacznym stopniu od jego pozycji w stadzie. Nie
    myśli kategoriami takimi jak my - trzeba poczytac odrobine o hierarchii
    stada np wilczego aby nie wychować dominanta na wlasne zyczenie. Ale to tez
    wymaga większego wysiłku niż sięgnięcie po miske psa i zawyrokowanie, ze psa
    nalezy uśpić

    HaNkA