  • 1. Data: 2005-03-16 07:57:21
    Temat: Majątek w małżeństwie i spłata długów za żon
    Od: "MG42" <m...@g...pl>

    Witam.
    Moja żona swojego czasu nadmiernie zadłużyła się. Nie podpisywałem zgody na
    te zobowiązania zgodnie z regulaminem banku, w którym zaciągnęła kredyt i
    ustawą o kredycie konsumenckim.Część zobowiązań jest poręczona i tu chyba
    nie będę miał problemu. "Chyba" bo nie jestem pewien czy tylko poręczyciel
    będzie musiał spłacać. Część długów to debet w rachunku i chwilówki bez
    poręczenia. Na wszystko nie ma mojej zgody. Niestety do debetu zostałem
    upoważniony przez moją żonę.

    Znalazłem w taki oto tekst:
    http://www.abc.com.pl/serwis/prawo/i309.htm
    z którego wynika, że w moim przypadku wierzyciel nie może żądać zaspokojenia
    z majątku wspólnego.
    W związku z tym mam pytania:
    - jak wygląda w praktyce odpowiedzialność majątkowa małżonka?
    - czy można ustanowić rozdzielność majątkową bez sporządzania aktu
    notarialnego?

    Bardzo dziękuję

  • 2. Data: 2005-03-16 13:07:04
    Temat: Re: Majątek w małżeństwie i spłata długów za żon
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "MG42" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Moja żona swojego czasu nadmiernie zadłużyła się.

    tylko dla siebie?

    Część zobowiązań jest poręczona i tu chyba
    > nie będę miał problemu.

    fakt beda ten problem mieli inni

    "Chyba" bo nie jestem pewien czy tylko poręczyciel
    > będzie musiał spłacać.

    i udziel pomocy czlowiekowi:)

> [...]
    >
    > Znalazłem w taki oto tekst:
    > http://www.abc.com.pl/serwis/prawo/i309.htm
    > z którego wynika, że w moim przypadku wierzyciel nie może żądać

    a posiada odrebny?

    > W związku z tym mam pytania:
    > - jak wygląda w praktyce odpowiedzialność majątkowa małżonka?

    to zalezy na co ten kredyt jeszcze przeznaczono i czy z dóbr lekkomyslnosci
    zony korzystales i korzystasz

    > - czy można ustanowić rozdzielność majątkową bez sporządzania aktu
    > notarialnego?
    co masz na mysli?

    Sandra