  • 1. Data: 2005-03-16 07:22:55
    Temat: spadek a przedawnienie
    Od: "Roman" <w...@p...onet.pl>

    W 1972 r zmarł dziadek(ojciec mamy) i pozostawił spadek.
    Poniewaz ustawowo dziedziczyła by moja mama(w tym czasie już nie żyjąca)prawa
    przeszły na mnie i siostrę po połowie.
    Ustaliłem(umowa słowna) z siostra że ja zrzekam się roszczeń do tego spadku po
    dziadku(ojciec mamy) a tym samym siostra zrzeka się praw spadkowych do majątku
    po drugim dziadku(ojciec taty).
    W 2004 r siostra zerwała umowę i procesuje sie ze mną o ten drugi spadek(od
    strony taty).
    Czy mogę uznać zerwanie umowy za właściwy argument w kwestji tak późnego
    terminu składania sprawy o zachowek.Wiadomo że przedawnienie jest po 3 latach.
    Minęło już 13 lat od śmierci.
    Roman