  • 241. Data: 2005-10-14 14:21:27
    Temat: Re: Pielęgniarki i fotograf
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <o...@p...pl.pl.spam.nie> napisał w wiadomości
    news:8c80b59be2795462dbe384e7acacbce7@news.home.net.
    pl...

    > Nie jestem głupi i dlatego potrafię sprawdzić definicję utworu w art. 1
    > pr.aut.
    > Myślę, że te zdjęcia nie są utworem w rozumieniu prawa autorskiego i nie
    > podlegają ochonie właściwej utworom.

    moze zanim bydlo zacznie klaskac pozwole sobie zacytowac artykul z ustawy o
    prawach autorskich:

    Art. 1.

    1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o
    indywidualnym

    charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od

    wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).

    2. W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory:

    1) wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi
    (literackie,

    publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy komputerowe),

    2) plastyczne,

    3) fotograficzne,

    4) lutnicze,

    5) wzornictwa przemysłowego,

    6) architektoniczne, architektoniczno-urbanistyczne i urbanistyczne,

    7) muzyczne i słowno-muzyczne,

    8) sceniczne, sceniczno-muzyczne, choreograficzne i pantomimiczne,

    9) audiowizualne (w tym filmowe).

    21. Ochroną objęty może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są objęte
    ochroną

    odkrycia, idee, procedury, metody i zasady działania oraz koncepcje
    matematyczne.

    3. Utwór jest przedmiotem prawa autorskiego od chwili ustalenia, chociażby
    miał

    postać nie ukończoną.

    4. Ochrona przysługuje twórcy niezależnie od spełnienia jakichkolwiek
    formalności.

    zwroc uwage na par 2 punkt 3)

    czego nie rozumiesz?

    P.

  • 242. Data: 2005-10-14 14:23:48
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <o...@p...pl.pl.spam.nie> napisał w wiadomości
    pl...

    > Raz, że to nie utwór, a dwa, że nawet jeśli to bezprawność czynu laboranta
    > jest IMHO wykluczona.
    > Jeśli sfotografuję bijatykę na ulicy i przekażę zdjęcia policji - będę
    > odpowiadał za naruszenie wizerunku, prywatności, będą mogli mnie sądzić z
    > art. 23 kc?

    czy media to policja lub prokuratura?

    P.

  • 243. Data: 2005-10-14 14:25:27
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A skąd facet ma wiedzieć czy gwałt był inscenizowany?

    KU..........A mac
    pytanei brzmialo, czy ma prawo leciec z tym zdeciem do mediow!!! ?

    > Jak zobaczysz gościa z pistoletem przystawionym do głowy - też myślisz, że
    > to inscenizacja?

    musialbym byc skrajnie glupi by pomyslec ze morderca z takim czyms idzie do
    fotografa.

    P.

  • 244. Data: 2005-10-14 14:30:58
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-10-14 15:09 Xena napisał(a):

    > Kiedy były ważone? W którym z dni, kiedy obie pielęgniarki miały dyżur? Na
    > pewno było ważone każde dziecko, bo ważą wczesniaki co najmniej kilka razy
    > na dobę. Zatem i zmarłe dziecko i żywe dzieci na takich listach pewniacko
    > są. Inny pomysł?

    Jeszcze pytanie, czy się bawiły tylko tym jednym dzieckiem.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 245. Data: 2005-10-14 14:34:50
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-10-14 16:09 Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Laborant jest jednym z tworcow tego utworu. Wywolal niewywolany negatyw i
    > zrobil odbitki.

    Jeśli nawet jest współtwórcą, to wymagana jest zgoda wszystkich twórców
    (Art. 9 p.3). Tyle, że nie jest - gdyby tak było, to nie mógłbym swojego
    zdjęcia nigdzie umieścić, bo nie mam zgody fotografa!
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 246. Data: 2005-10-14 14:35:59
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-10-14 15:45 Olgierd napisał(a):
> [...]
    > Jeśli sfotografuję bijatykę na ulicy i przekażę zdjęcia policji - będę
    > odpowiadał za naruszenie wizerunku, prywatności, będą mogli mnie sądzić z

    My nie mówimy o przekazywaniu zdjęć policji.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 247. Data: 2005-10-14 14:38:00
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-10-14 15:49 Jacek Krzyzanowski napisał(a):
    > Szpital to nie atelier. Pielegniarki maja sie zajmowac pielegnowaniem, a
    > nie sesjami fotograficznymi.
    > Spowodowanie zagrozenia zycia to tylko jeden aspekt sprawy.
    > To, ze cos komus nie zaszkodzi, nie oznacza, ze mozna robic co sie chce.
    > Zyczylbys sobie, zeby ktos ustawial cie w fikusnych pozach i pstrykal
    > zdjecia?

    Ale my nie mówimy o tym, czy miały prawo robić zdjęcia, czy nie, tylko
    czy fotograf miał prawo przekazać je do prasy.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 248. Data: 2005-10-14 14:43:11
    Od: "KOMTUR" <k...@m...jest.obok.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w >
    I dlatego czekał aż 3 tygodnie? Musiał doprowadzić kobietę do 'zajścia'
    > w ciążę, żeby sobie uświadomić, jak 'strasznie' było potraktowane to
    > dziecko?

    Co niektorych dziecko uwrazliwia.
    Ja od kiedy je mam stalem sie bardziej wyczulony na krzywde dziecka, w
    kazdym wieku, a zwlaszcza noworodkow i niemowlakow

    A co do trzech tygodni. Przeciez mowil , ze konsultowal to ze znajomymi
    lekarzami, musial miec pewnosc , ze to co widzi jest tym czym widzi a nie co
    sobie wyobraza.

    Pozdrowka
    --
    KOMTUR

    Bank zdjęć royalty free
    www.stockphoto.komal.pl

  • 249. Data: 2005-10-14 14:44:31
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrndkvee0.u59.j.krzyzanowski@bilet.intercity.p
    l...

    > Laborant jest jednym z tworcow tego utworu. Wywolal niewywolany negatyw i
    > zrobil odbitki.

    nie, laborant jest tym ktory powielil utwor za zgoda wlasciciel praw
    majatkowych.

    P.

  • 250. Data: 2005-10-14 15:00:09
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]
    l...

    > Laborant jest jednym z tworcow tego utworu. Wywolal niewywolany negatyw i

    ROTFL, wiekszej bzdury juz dawno nie czytalem :D

    W takim razie wszystkie zdjecia jakie zanosisz do fotolabu, staja sie
    wlasnoscia pracownika ktory je wywoluje??
    A jak to robi maszyna?? :D

    Powodzenia zycze z takim idiotycznym mysleniem :D

    Jacek