  • 11. Data: 2007-12-13 15:42:46
    Temat: Re: Pieczątka na fakturze VAT...
    Od: <s...@a...pl>

    > Nagminnym jest, ze zdarzaja sie tacy klienci, ktorzy nie odejda dopoki nie
    > dostana pieknego podpisu i prosto i wyraznie przybitej pieczatki ;-).
    > Skad ten fetyszyzm? ;-).

    Z dawnej epoki... I dziwnego przekonania że jak jest pieczątka to ranga
    dokumentu wieksza. Ponoć w dawnych czasach - to już nie moja epoka :) - do
    wyrobienia pieczątki trzeba było mieć podstawę. Może dlatego tak jest. Co do
    podpisów, to dopiero od kilku lat nie ma obowiązku podpisywania f-r.

  • 12. Data: 2007-12-13 16:59:40
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > dokumentu wieksza. Ponoć w dawnych czasach - to już nie moja epoka :) - do
    > wyrobienia pieczątki trzeba było mieć podstawę. Może dlatego tak jest. Co
    > do

    Tak było moje dzieci.... tak, tak.

  • 13. Data: 2007-12-13 18:01:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 13 grudzień 2007 16:42
    (autor s...@a...pl
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fjrjtm$imu$1@news.onet.pl>):

    > Z dawnej epoki... I dziwnego przekonania że jak jest pieczątka to ranga
    > dokumentu wieksza.

    Bo i jest.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 14. Data: 2007-12-13 18:04:12
    Od: Mirek <m...@o...pl.wywal.to>

    s...@a...pl pisze:
    > Ponoć w dawnych czasach - to już nie moja epoka :) -
    > do wyrobienia pieczątki trzeba było mieć podstawę.

    To nie takie odległe czasy. Nie dalej jak 4 lata temu miałem zaszczyt
    organizować powstanie nowej instytucji państwowej. W pierwszym dniu jej
    działalności pobiegłem wyrobić pieczątkę dla samego najwyższego szefa.
    Pan pieczątkarz ku mojemu zdziwieniu poprosił mnie o przyniesienie
    zamówienia na pieczątkę, z podpisem i (sic!) pieczątką szefa. Nie dało
    rady wytłumaczyć, że tę pieczątkę chcę właśnie wyrobić. On chciał
    zamówienie z przybitą pieczątką i już!

  • 15. Data: 2007-12-13 18:18:24
    Od: <s...@a...pl>

    > Bo i jest.

    ??? Co masz na myśli?

  • 16. Data: 2007-12-13 19:10:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 13 grudzień 2007 19:18
    (autor s...@a...pl
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fjrt1b$ea9$1@news.onet.pl>):

    > ??? Co masz na myśli?

    Zwiększa się bezpieczeństwo dokumentu i utrudnia jego fałszerstwo. Na
    szczęście do tej pory żyję bez wpadek, ale wiesz... Niby nie trzeba, ale
    skoro można, to czemu nie korzystać. Faktury też obustronnie podpisuję jak
    kwoty są większe niż symboliczne.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 17. Data: 2007-12-13 19:26:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tristan napisał(a):

    > Zwiększa się bezpieczeństwo dokumentu i utrudnia jego fałszerstwo.

    Chyba jaja sobie robisz?

    j.

  • 18. Data: 2007-12-13 19:32:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 13 grudzień 2007 19:04
    (autor Mirek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fjrs6s$b34$1@achot.icm.edu.pl>):

> [...]
    > zamówienia na pieczątkę, z podpisem i (sic!) pieczątką szefa. Nie dało
    > rady wytłumaczyć, że tę pieczątkę chcę właśnie wyrobić. On chciał

    No i w sumie słusznie. Jak ja kiedyś chciałem okrągłą to też od razu
    usłyszałem ,,ale z orłem nie robię''. Widać są przyzwoici jednak
    pieczątkarze. Na mafię to żadne zabezpieczenie, ale na małego kombinatorka
    tak, więc dobrze, że nie robią tak na ślepo.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 19. Data: 2007-12-13 20:53:22
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia 13 Dec 2007 20:26:13 +0100, januszek napisał(a):

    > Chyba jaja sobie robisz?

    Moze trzeba mu wskazac jakis punkt w ktorym sie wyrabia pieczatki? :)

    --
    marcin

  • 20. Data: 2007-12-14 07:36:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 13 grudzień 2007 21:53
    (autor zly
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <3a3f0gv6b4es.arzc057sfllv$.dlg@40tude.net>):

    > Moze trzeba mu wskazac jakis punkt w ktorym sie wyrabia pieczatki? :)

    Tak, w takim punkcie właśnie wyrabia się pieczątki zwiększające
    bezpieczeństwo.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl