  • 31. Data: 2007-12-15 11:01:10
    Temat: Re: Pieczątka na fakturze VAT...
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 14 grudzień 2007 20:04
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fjujur$884$1@news.onet.pl>):

    > Dyskutujemy o sensie posiadania (stosowania) pieczątki przez
    > przedsiębiorców prywatnych.

    A jeżeli tak, to odpowiedź jest jedna: Pieczątka jest wymagana i jej
    posiadanie jest niemalże konieczne. Bo prawo prawem, a klient klientem. Ja
    nie mam wizytówek ani pieczątki i do tej pory działałem. A wczoraj trafiłem
    na Poważną Panią Dyrehtór, co chciała wizytówki, pieczątki, stosu pisemnych
    gwarancji... I wyszedłem na wsioka :D Nie przywiozłem gwarancji ze sobą (no
    bo prawo jej daje i tak na podstawie faktury rękojmię), nie miałem
    wizytówki (zawsze moim klientom starczało podanie komórki i już) i nie
    używam pieczątki. Ale jak sobie zanalizowałem sytuację, to w święta se
    zaprojektuję takie zabawki i w styczniu jednak wyrobię. Bo prawo prawem, a
    rynek rynkiem.
    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 32. Data: 2007-12-15 12:34:56
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 15 Dec 2007 10:57:38 +0100, William napisał(a)
    w:<news:fk08en$1c5g$1@news2.ipartners.pl>:

    > Nauczyciel nie ma obowiązku sprawdzać autentyczności zwolnienia.

    Ale powinien to robić. No chyba, że ma alles w dupie.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 33. Data: 2007-12-15 14:57:58
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Ta.... Tylko skąd je ma brać? Dowcip polega na tym, że u nas jest np. taka
    > metoda, że uczeń okazuje i zabiera. Debilna metoda i jakbym ja miał
    > wychowawstwo to bym się tak nie zgodził, ale cóż.... Tak to działa.

    To powinien zostawić choćby kserokopię. Przecież to zwolnienie może być
    szkole potrzebne np. w razie wypadku, że nie wypuściała ucznia do domu
    ot-tak.

    > BTW: 1/3 rodziców nie pojawia się na wywiadówce wcale
    > BTW2: Większość rodziców broni swojego dziecka
    > BTW3: Sporo rodziców nie będzie i tak wiedziało co się działo danego dnia
    > 3
    > miesiące temu.

    To jest ich problem. Z punktu widzenia nauczyciela nieobecny uczeń to
    pożytek a nie kłopot.

  • 34. Data: 2007-12-15 18:22:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 15 grudzień 2007 15:57
    (autor William
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fk0q1s$1lpv$1@news2.ipartners.pl>):

    > To powinien zostawić choćby kserokopię. Przecież to zwolnienie może być
    > szkole potrzebne np. w razie wypadku, że nie wypuściała ucznia do domu
    > ot-tak.

    A mi to mów.... Wiem tylko jak wygląda praktyka.

    > To jest ich problem. Z punktu widzenia nauczyciela nieobecny uczeń to
    > pożytek a nie kłopot.

    Nieprawda. Nieobecny uczeń to dla mnie kłopot. Zwłaszcza nieobecny na
    sprawdzianie. Muszę się z nim umawiać po lekcjach, mam dodatkową pracę....

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 35. Data: 2007-12-15 19:54:54
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    januszek pisze:

    > Jak to ktos kiedys pieknie i madrze powiedzial: pieczatka to jest urzadzenie
    > sluzace do szybkiego pisania i nic ponad to :) Rownie dobrze mozesz sie upierac
    > przy tym, ze faktura wystawiona byc musi na fioletowym papierze, w brazowe
    > kropki ;)
    >
    > j.
    Jak ktos domaga sie pieczatki to zadaje jedno pytanie: "czy z firmy
    telekomunikacyjnej, gdzie ma pan/pani telefon komorkowy na fakturze jest
    pieczatka?"

    A teraz do rzeczy:
    Proponuje takich osobnikow odsylac do Dz. U. nr 95 poz. 798 rok 2005,
    pkt. 9.1 i Dyrektywy 77/388/EEC UE, tam są wymienione elementy, ktore
    musi zawierac prawidlowa faktura VAT i nie ma tam nic o pieczatce ani o
    podpisie wystawcy.

    --
    Reseller

  • 36. Data: 2007-12-16 17:37:12
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 14 Dec 2007 20:04:07 +0100, Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> wrote:

    >- dotyczy okrągłej pieczątki z godłem, do której wyrobienia (w
    >przeciwieństwie do zwykłych pieczątek), potrzebne są specjalne uprawnienia.
    Zamiast uprawnien wystarczy posiadac sprzet do wyrabiania pieczatek.

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2007!
    http://www.nadmorze.pl - Może nad morze?