  • 1. Data: 2007-12-11 17:48:31
    Temat: szkoda całkowita
    Od: "R." <g...@o...pl>

    Witam
    Mam pytanie odnosnie kolejnosci postepowania w przypadku wystapienia szkody
    całkowitej, auto ma wykupione AC. W zdarzeniu nikt nie ucierpiał (pozlizg)
    przod rozbity. Kiedy wartosc szkody przekroczy 70 % wartosci auta na dzien
    zdarzenia - wtedy wystepuje - szkoda calkowita. W tym momencie
    ubezpieczyciel wycenia wartośc naprawy i pozostała dobra czesc samochodu
    (ktora jest bez szwanku w tym przypadku). Jaki otrzymam pismo w ktorym mnie
    informuja ze wartośc odszkodowania wynosi tyle .... a pozostała czesc tyle
    ... to czy musze sie z nia zgodzić ?
    W sumie mam otrzymac wartosc auta na dzien zdarzenia czyli (naprawa)czesc w
    kwocie odszkodowania aczesc w dobrej czesci auta.
    Pytanie co zrobic z wrakiem (walniety przod auta, szyba cała, przesuniety
    słupek od kierowcy, nie mozna otworzyc drzwi, silnik odpala za kazdym razem,
    nic z niego nie cieknie).
    Jesli sie z nia nie bede zgadzał - z ta wycena rzeczoznawcy a juz słysze ze
    kombinuje to kto rozpatruje moje odwołanie ?
    Jakies uwagi - porady, spostrzezenia, po prosze
    pozdrawiam
    R.

  • 2. Data: 2007-12-11 19:10:29
    Temat: Re: szkoda całkowita
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    R. wrote:
> [...]
    > w ktorym mnie informuja ze wartośc odszkodowania wynosi tyle .... a
    > pozostała czesc tyle ... to czy musze sie z nia zgodzić ?

    Nie.
    Zawsze od decyzji możesz się odwołać.

    > Pytanie co zrobic z wrakiem (walniety przod auta, szyba cała,
    > przesuniety słupek od kierowcy, nie mozna otworzyc drzwi, silnik odpala
    > za kazdym razem, nic z niego nie cieknie).

    Naprawić i jeździć dalej. Mój miał szkodę całkowitą trzy razy.
    Albo sprzedać na cześci.
    Wszytko zależy co się bardziej opłaca.

    > Jesli sie z nia nie bede zgadzał - z ta wycena rzeczoznawcy a juz
    > słysze ze kombinuje to kto rozpatruje moje odwołanie ?

    Na pismie powinno być napisane jak się odwołać.

  • 3. Data: 2007-12-11 19:38:05
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > ... to czy musze sie z nia zgodzić ?
    Nie.

    > Jakies uwagi - porady, spostrzezenia, po prosze
    > pozdrawiam

    W znanych mi przypadkach pierwszą propozycję za wrak składał laweciarz a
    potem sami zaczynali dzwonić "blacharze". Tak więc wartosć wraku rynek
    szybko sam wycenia. Jeśli ta kwota + odszkodwanie cię zadowala to
    sprzedajesz wrak i tyle. Jeśli nie to odpowiadasz na propozycę odmowinie i
    proponujesz TU swoją cenę lub odkupienie wraku. Na razie jesteście na etapie
    polubownych negocjacji.

  • 4. Data: 2007-12-11 19:55:40
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

> [...]
    > informuja ze warto?c odszkodowania wynosi tyle .... a pozostała czesc tyle

    Ubezpieczyciel ma ci wtedy wypłacic 70% wartosci auta ... jesli chce
    mniej to idź do sądu. Oczywiście mowa o AC. Z OC jest to 99.99% :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/