  • 11. Data: 2010-10-31 22:36:46
    Temat: Re: Pieczatka firmy jednoosobowej
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-10-31 23:27, RadoslawF pisze:
    [..]
    > To się kiedyś zdziwisz jak dostaniesz na firmę przesyłkę kurierem.

    Nie raz dostawałem.
    Jako ciekawostka - ostatnio dostałem paczkę z Chin dwa dni po jej
    wysłaniu. Normalnie szok!

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 12. Data: 2010-10-31 22:44:56
    Od: Artur Kosmal <a...@g...pl>

    W dniu 2010-10-31 23:20, KK pisze:

    > No niekoniecznie. nazwe firmy mam inna niz imie i nazwisko

    przeczytaj art. 43.4 kodeksu cywilnego

  • 13. Data: 2010-10-31 23:13:37
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 31.10.2010 23:27, cef wrote:

    > Znowu ktoś myśli, że zarejestrował jakiś dodatkowy byt :-)

    Z drugiej strony skoro przepisy są sprzeczne z tym co ludzie sobie
    mniemają, to coś nie tak z tymi przepisami.

    --
    Tomek

  • 14. Data: 2010-10-31 23:50:15
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-11-01 00:13, tomek pisze:
    > Z drugiej strony skoro przepisy są sprzeczne z tym co ludzie sobie
    > mniemają, to coś nie tak z tymi przepisami.

    Masz rację.
    Powinien być przymus rejestracji firmy, poza przypadkami prowadzenia
    OSOBISTEJ działalności gospodarczej, czyli osobiście świadczonych usług,
    twórczości itp.

    A nawet uważam, że powinna istnieć tylko jedna forma takiej działalności
    - spółka akcyjna.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 15. Data: 2010-11-01 04:54:18
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > przeczytaj art. 43.4 kodeksu cywilnego

    jak ma firme pare lat i nie uaktualnial wpisu to moze tak miec. ja zmienilem
    (dodalem imie i nazwisko) dopiero jak jakies przepisy sie zmienily o ktorych
    poinformowala mnie mila urzedniczka w wydziale dz. gosp.

  • 16. Data: 2010-11-01 07:28:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomek wrote:

    > Z drugiej strony skoro przepisy są sprzeczne z tym co ludzie sobie
    > mniemają, to coś nie tak z tymi przepisami.

    A konkretnie jaka tu sprzeczność?

    Ludzie po prostu na początku prowadzenia działalnosci w ogóle nie
    rozumieją jak to funkcjonuje. Usiłują chować sie za nazwą (tym dodatkiem do
    nazwiska),
    bo im się wydaje, że bedą "bezpieczniejsi". Zależy im na takiej trochę
    anonimowości działania.
    Stąd się biorą te próby ukrycia nazwiska. Nie zdają sobie sprawy, że te
    wszyskie dane i tak są jawne.
    Czasem jakiś urząd zrobi głupi wpis niezgodny z przepisami.

    Dodatkowo odrobinę czasu wymaga
    zrozumienie mechanizmów rządzących finansami: chcą mieć pieniądze odrębnie
    firmowe i prywatne.
    A niektórzy nie rozumieją tego wcale. Mam znajomego, który prowadzi
    działalność od wielu
    dzisięcioleci i ostatnio skarżąc się na brak koniunktury żalił się, że musi
    do interesu dokładać
    "z własnych prywatnych" oszczędności. Zapytałem go, skąd wziął pieniądze na
    te oszczędności,
    to dopiero mu się myślenie uruchomiło, ale nie na długo.

  • 17. Data: 2010-11-01 07:37:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-01 08:28, cef pisze:

    > A konkretnie jaka tu sprzeczność?
    >
    > Ludzie po prostu na początku prowadzenia działalnosci w ogóle nie
    > rozumieją jak to funkcjonuje. Usiłują chować sie za nazwą (tym dodatkiem
    > do nazwiska),

    Taka jest idea prowadzenia DG dla wielu osób.

> [...]
    > wszyskie dane i tak są jawne.
    > Czasem jakiś urząd zrobi głupi wpis niezgodny z przepisami.

    Tylko że w praktyce przyjęło się, że używa się dodatkowych nazw firm,
    a nie imion i nazwisk ich właścicieli (są na pewno wyjątki,
    potwierdzające tylko tę regułę).

    > Dodatkowo odrobinę czasu wymaga
    > zrozumienie mechanizmów rządzących finansami: chcą mieć pieniądze
    > odrębnie firmowe i prywatne.

    Co jest w tym dziwnego i nieracjonalnego?

> [...]
    > na te oszczędności,
    > to dopiero mu się myślenie uruchomiło, ale nie na długo.

    I słusznie, że nie na długo. Łączenie na siłę prywatnego z firmowym,
    mimo że może prawnie formalnie poprawne, nie jest "intuicyjne", a często
    ktoś prowadząc DG specjalnie chce oddzielić sprawy finansowe prywatne od
    służbowych.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2010-11-01 07:40:36
    Od: "andrzej" <k...@a...de>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ialh5q$vfv$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > jak ma firme pare lat i nie uaktualnial wpisu to moze tak miec. ja zmienilem
    > (dodalem imie i nazwisko) dopiero jak jakies przepisy sie zmienily o ktorych
    > poinformowala mnie mila urzedniczka w wydziale dz. gosp.

    Odrobinę myślącemu człowiekowi wystarcza do zrozumienia zauważenie, że jego
    "firma" i on mają taki sam NIP.

    --
    andrzej

    Naprawa i wymiana szyb samochodowych u klienta
    www.auto-szyby.opx.pl
    Zatrudnimy w całym kraju mechaników i handlowców z doswiadczeniem w branży

  • 19. Data: 2010-11-01 07:48:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-01 08:40, andrzej pisze:

    > Odrobinę myślącemu człowiekowi wystarcza do zrozumienia zauważenie, że
    > jego "firma" i on mają taki sam NIP.

    I co w związku z tym? Taki sam NIP implikuje taką samą nazwę?

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2010-11-01 08:08:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Taka jest idea prowadzenia DG dla wielu osób.

    To nie to. Najczęściej chęć ukrycia nazwiska wynika
    z konieczności ukrycia zleceniobiorcy za nazwą.
    Po nazwisku to odrazu widać, że znajomy, rodzina itp

    > Tylko że w praktyce przyjęło się, że używa się dodatkowych nazw
    > firm, a nie imion i nazwisk ich właścicieli (są na pewno wyjątki,
    > potwierdzające tylko tę regułę).

    Tak jest rzeczywiście, mnie to nie przeszkadza.
    W razie czego sobie sprawdzę.

    > Co jest w tym dziwnego i nieracjonalnego?

    Nic. Pisałem tylko o braku zrozumienia.

    > Łączenie na siłę prywatnego z firmowym,
    > mimo że może prawnie formalnie poprawne, nie jest "intuicyjne", a
    > często ktoś prowadząc DG specjalnie chce oddzielić sprawy finansowe
    > prywatne od służbowych.

    Ależ to się da zrobić bez trudu. Wymaga tylko zrozumienia
    skąd się biorą w firmie pieniądze.