  • 21. Data: 2010-11-01 09:32:04
    Temat: Re: Pieczatka firmy jednoosobowej
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 31.10.2010 23:20, KK pisze:
    > No niekoniecznie. nazwe firmy mam inna niz imie i nazwisko

    Owszem, inną, ale zawiera w sobie imię i nazwisko.
    Jeżeli nazywasz się Karol Kowalski, to twoja firma to:

    COŚTAM Karol Kowalski.

    gdzie COŚTAM może być w miarę dowolne, w tym również może go nie być
    (choć to wredne wobec kontrahentów momentami i komplikuje działanie),
    jednak Karol Kowalski będzie w nazwie zawsze występowało.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 22. Data: 2010-11-01 09:50:26
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    cef napisal:

    > Ależ to się da zrobić bez trudu. Wymaga tylko zrozumienia
    > skąd się biorą w firmie pieniądze.

    Bez trudu, ale trzeba wejść z spółkę zoologiczną albo akcyjną.
    A tu już dochodzą koszty PK, niestety.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 23. Data: 2010-11-01 10:10:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Bez trudu, ale trzeba wejść z spółkę zoologiczną albo akcyjną.
    > A tu już dochodzą koszty PK, niestety.

    Po co spółki?
    Wystarczy zrozumienie.

  • 24. Data: 2010-11-01 10:54:56
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "KK" <n...@i...com> napisał w wiadomości

    > chyba wiem co mam we wpisie do ewidencji w polu NAZWA ;) mam nazwe firmy a
    > nie moje imie i nazwisko

    Ale prawdziwa nazwa Twojej firmy to $NAZWA $Imie $nazwisko, przy czym $NAZWY
    w obiegu urzedowym mozesz nie podawac wogole.

    To ma tylko i wylacznie znaczenie dla marketingu, dla PR, etc.
    Dla urzedow, prawa, itp. jestes nadal tylko i wylacznie Ty jako $imie
    $nazwisko

    Np. na PIT-ach, ktore bedziesz skladal za siebie czy tez w zwiazku z
    wyplatami wynagrodzen dla Twoich pracownikow czy zleceniobiorcow bedziesz
    wpisywal tylko swoje imie i nazwisko, czasem np. date urodzenia.
    Dla zadnej $NAZWY miejsca tam nie ma.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 25. Data: 2010-11-01 13:10:28
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 31 Oct 2010 23:20:31 +0100, KK napisał(a):

    > WIec do wystawiania faktur niezbedne na pieczatce jest imie i nazwisko ?

    Ani nie potrzebujesz pieczątki, ani nie musisz podpisywać faktur. Jak ktoś
    napisał, pełne dane są potrzebne gdybyś chciał w polu sprzedawca wbijać
    pieczątką, zamiast ręcznie
    --
    marcin

  • 26. Data: 2010-11-01 14:39:26
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    > Tak tylko Ci się wydaje.

    nie wydaje , nazwe firmy tworzy imie i nazwisko ewentualnie imie i
    nazwisko z przedrostkiem lub dopiskiem.

    http://nowedopalacze.eu/
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl
    /

  • 27. Data: 2010-11-01 15:14:11
    Od: Czarek <4...@g...de>

    Czy kilka osób, które powiela tu określenie "nazwa firmy" może mi
    podać jakąś podstawę prawną, że taki dziwoląg istnieje?
    Odsyłacie do art. 43 kodeksu cywilnego, ale kto z Was go przeczytał,
    że nie wspomnę o zrozumieniu?
    "Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza to
    włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot
    działania przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych określeń
    dowolnie wybranych".
    Nie ma czegoś takiego, jak "nazwa firmy", mimo że to określenie
    powielane jest przez urzędników. Jest "firma"; w przypadku osoby
    fizycznej tworzy ją imię i nazwisko tej osoby. Działasz pod firmą "Jan
    Kowalski". Możesz firmę uatrakcyjnić, dodając (prawie) dowolne
    określenie, np. "Jan Kowalski usługi seksualne dla starszych pań".
    Pieczątka nie jest do niczego potrzebna. Są instytucje, które prawem
    kaduka domagają się jej, np. Biblioteka Narodowa przy wydawaniu ISBN,
    ale - w moim przypadku - wystarczyło zwrócić uwagę pani kierownik, że
    nie ma przepisu, który nakazywałby mi posiadanie pieczątki i od
    żądania odstąpiono.
    Pieczątka również nie ma żadnej mocy prawnej, w przeciwieństwie do
    podpisu, o czym niektórzy nie pamiętają...

    Czarek

  • 28. Data: 2010-11-01 15:43:56
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-11-01 16:14, Czarek pisze:
    > Czy kilka osób, które powiela tu określenie "nazwa firmy" może mi
    > podać jakąś podstawę prawną, że taki dziwoląg istnieje?[..]

    Bo to jakby powiedzieć "masło masło".
    W końcu "firma" to nazwa własna podmiotu :)

    Ale to słowo powszechnie ma raczej znaczenie jako
    przedsiębiorstwo/podmiot_prowadzący działałność_gospodarczą.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 29. Data: 2010-11-01 19:42:50
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.11.2010 16:14, Czarek pisze:
    > Nie ma czegoś takiego, jak "nazwa firmy", mimo że to określenie
    > powielane jest przez urzędników.

    Bo ludzie posługują się językiem i SJP. A jak już Gotfryd udowadniał,
    nie bardzo jest lepsze określenie niż firma w znaczeniu słownikowym,
    więc prawna firma ewoluowała do nazwy firmy.

    > Pieczątka również nie ma żadnej mocy prawnej,

    Nie jest prawdą jakoby. W wielu miejscach stosuje się pieczątki.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 30. Data: 2010-11-02 01:44:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Nov 2010, SDD wrote:

    > Użytkownik "KK" <n...@i...com> napisał w wiadomości

    > Ale prawdziwa nazwa Twojej firmy to $NAZWA $Imie $nazwisko, przy czym $NAZWY
    > w obiegu urzedowym mozesz nie podawac wogole.

    Dla porządku protestuję:
    - przeciwko używaniu określenia "nazwa firmy". Firma to *jest* nazwa,
    tym samym "nazwa firmy" to pleonazm :)
    - w wielu miejscach faktycznie nie jest wymagane podawanie "pełnej firmy"
    (w szczególności - na fakturach VAT), nie umniejsza to faktu, że
    opcjonalność dotyczy *tylko* zadeklarowania "innego dowolnie wybranego
    określenia", ale (owa opcjonalność) nie dotyczy już *używania* go
    po zarejestrowaniu w miejscach w których jest wymagane! (acz jak
    poprzednio, nie wszędzie jest wymagane).

    > Dla urzedow, prawa, itp. jestes nadal tylko i wylacznie Ty jako $imie
    > $nazwisko
    >
    > Np. na PIT-ach,

    Naciągasz.
    PITy VATy i inne ZUSy określone są dla "podatnika" i "ubezpieczyciela",
    tudzież "płatnika" i "ubezpieczającego" - faktycznie, tam *firma*
    potrzebna nie jest.
    Przykład jest zły :)
    Poproszę o przykład miejsca, w którym *prawo* nakazuje podanie firmy... :D

    pzdr, Gotfryd