  • 11. Data: 2005-06-20 13:29:11
    Temat: Re: Paszport dla dziecka-bez zgody drugiego rodzica
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "Kamil" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:d96eon$v4c$1@news.lublin.pl...

    > Od trzynastego roku życia, złotko :)

    A skad wiesz ile ma to dziecko?

    > Tak to zawsze wygląda (w Harlequinach ;))

    Nie tylko. Z takich bardziej slawnych ktorym dobrze sie powodzi a
    niekoniecznie palą sie do lozenia na wlasne dzieci i sprawa oparla sie o
    alimenty to posel Rutkowski i ex premier Pawlak. Zycie to nie ksiazka -
    swoja droga gratuluje doboru lektur.:-))

    > Nie wiem czy to taki przypadek ale niestety jest to cholerna patologia - i
    > tyle.

    A Ty jestes takim biednym, zaszczutym ex tatusiem?:-))

    HaNkA

  • 12. Data: 2005-06-20 13:46:40
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 6/20/2005 3:02 PM, Kamil wrote :

    > "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl> wrote in
    > message news:d96e6g$njc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Od trzynastego roku życia, złotko :)

    Może być wydany dowód osobisty także osobom, które nie ukończyły 13 roku
    życia -- art. 34 ust. 3 ustawy o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych. (W uzasadnionych przypadkach na wniosek rodziców lub opiekunów).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 13. Data: 2005-06-20 14:17:36
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 6/20/2005 12:53 PM, HaNkA ReDhUnTeR wrote :
    > Użytkownik "Kamil" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bo? Gdzie tu widzisz jakis zwiazek? Weszlo jakies nowe prawo, ze alimenty na
    > dziecko nalezą sie tylko tym dzieciom, których matki zarabiają ponizej
    > sredniej krajowej?

    Niewątpliwie związek jest i wynika z art. 135 § 1 krio. Wynika z niego,
    że obowiązek alimentacyjny nie spada po równo na rodziców, ale
    odpowiednio w stosunku do ich możliwości majątkowych i zarobkowych.
    Oczywiście więc, jeśli matka zarabia przykładowo 5000 zł, a ojciec 1200
    zł i ma inne dzieci, to słusznym byłoby zasądzenie alimentów w wysokości
    co najwyżej 50 zł miesięcznie, a nawet w ogóle nie zasądzanie tychże.

    Jeśli jednak, co pominął Kamil, oboje rodziców mają podobne możliwości
    majątkowe i zarobkowe to słuszne jest obciążenie ich w innej proporcji
    alimentami, a nawet wskazane byłoby zasądzenie większej kwoty od ojca
    (jako, że matka wypełnia obowiązek alimentacyjny w sposób wskazany w
    art. 135 § 2 krio).

    Ponadto, dochody matki mają istotne znaczenie jeśli chodzi o byt
    przestępstwa z art. 209 kk -- nie można bowiem wtedy narazić
    uprawnionego na nie możność zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych.

    Reasumując, istnieje związek pomiędzy dochodami matki a alimentami
    należącymi się dzieciom, lecz, co do zasady, nie wiąże się to z
    wyłączeniem obowiązku alimentacyjnego ojca.

  • 14. Data: 2005-06-20 14:32:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    lalala.... napisał(a):

    > Kamil jestes zalosny !!!
    > Przynosisz wstyd rodzajowi meskiemu

    Seksista. On przynosi wstyd ludzkości.
    Ale głupota ludzka nie zna granic.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 15. Data: 2005-06-20 14:40:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    TPI napisał(a):

    > 1. czy taka sprawa jest prosta i szybka?

    Sprawa jest dość prosta i w zasadzie szybka (około 1,5 miesiąca). Szybko
    złóż wniosek do sądu opiekuńczego w trybie art. 97 krio. Jeśli te
    alimenty to jego jedyna argumentacja do sąd wniosek uwzględni.

    > 2. czy obecnosc ojca na rozprawie jest niezbedna?

    Obecność nie jest konieczna. Konieczne będzie zawiadomienie ojca. Jak
    chce to przyjdzie, nie che to nie przyjdzie.

    > 3. czy moze utrudniac lub uniemożliwic postepowanie?

    Uniemożliwić nie może. Nawet nie specjalnie może utrudnić. Takie
    postanowienie jest jest skuteczne i wykonalne z chwila jego ogłoszenia
    (art. 578 kpc), a więc nawet złożenie apelacji postępowania nie przedłuży.

  • 16. Data: 2005-06-20 15:08:35
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

> [...]
    >
    > "TPI" <y...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Stać cię na zagraniczną szkołę językową ale od ojca alimenty i tak doisz.

    A może odkłada właśnie te wydojone alimenty na tą właśnie szkołe?(albo
    spłaci kredyt z tych alimentów na w/w)hm:)?I co na miejscu tatusia
    żałowałbyś dziecku?:)nieładnie:(
    pozdr
    ania

  • 17. Data: 2005-06-20 15:23:10
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Mon, 20 Jun 2005 14:08:56 +0200, Piotr napisał/napisała:
    > Pozwólcie, że się wtrącę, zależy jaką kwotę alimentów, bo gdzieś jest w
    > kodeksie napisane, że na sprawie alimentacyjnej sąd bada sytuację materialną
    > obydwu stron, a nie jednej (ojca). być może facet zarabia 1000pln netto, a
    > matka dziecka 5000, to znaczy, że sąd zasądzi od razu max, a więc 40%
    > skazując w ten sposób gościa na życie w nędzy i ubóstwie ? Sąd z tego co mi
    > wiadomo bada równiez potrzeby materialne dziecka itd itd. To nie jest takie
    > wszystko czarne i białe, więc daleki byłbym od takich skrajności jakie są tu
    > wygłaszane łącznie z epitetami.

    no pewnie,ze tak :)
    Matka moze zarabiac 500 ale wyjazd dziecka moze zasponsorowac "nowa
    rodzina". Jesli ex malzonek ma z tym problem to niech idzie do sadu o
    zmniejszenie alimentow a nie blokuje dziecku mozliwosc edukacji (i to
    jakiej!). To ma byc ojciec ? :/

    --
    * zycie zaczyna sie po 30. ale tez przed 30. moze sie skonczyc *
    GG: 7070

  • 18. Data: 2005-06-20 15:50:49
    Od: Anna <a...@w...pl>

    Ania napisał(a):

    > A może odkłada właśnie te wydojone alimenty na tą właśnie szkołe?(albo
    > spłaci kredyt z tych alimentów na w/w)hm:)?I co na miejscu tatusia
> [...]

    Hmmm a moze kamil też ma takie dziecko , którym sie nie zajmuje? NIe
    rozstrzygamy tu przypadku baba naciaga chłopa, tylko matka chce wysłac
    dziecko na kolonię jezykową. Jeżeli tak jest tzn, ze dba o wykształcenie
    dziecka i żaden pseudo tatuś nie ma prawa tego ograniczać. Co zaszło
    między dwojgiem ludzi to ich sprawa i sami musza sie z tym uporać.

    pozdrawiam

    Anna

  • 19. Data: 2005-06-20 18:30:10
    Od: "Genealogia" <y...@p...onet.pl>

  • 20. Data: 2005-06-20 18:32:23
    Od: "Genealogia" <y...@p...onet.pl>

    dzieki Johnson,

    reszty nie komentuje
    ale dla wyjasnienia zarobnki ojca 7 lat temu 7-8 tysiecy zł
    alimenty 200 zł(słownie dwieście złotych)
    pozdrowienia dla wszyskich