  • 11. Data: 2019-06-17 20:09:53
    Temat: Re: Parkowanie na miejscu dla niepelnosprawnych i karta inwalidzka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5d07d34e$0$522$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 17.06.2019 o 18:26, J.F. pisze:

    >Ale potrafisz wskazać co to za osoba i gdzie ją zawiozłeś?

    Tak, Mama, tu do szpitala czy domu.

    >Co za problem podejść i sprawdzić?

    No jak - przeciez to sprzeczne z przepisami.
    Nie ma podchodzenia i sprawdzania, albo kierowca ma karte parkingowa,
    albo nie ma i placi :-)

    No chyba, ze policja przeszla na wyzszy poziom kultury ... no i SM/G.

    J.

  • 12. Data: 2019-06-17 20:28:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 20:09, J.F. pisze:

> [...]
    > albo nie ma i placi :-)
    > No chyba, ze policja przeszla na wyzszy poziom kultury ... no i SM/G.

    Pisałem o weryfikacji podstaw posłużenia się kartą parkingową. Niue
    każdej osobie niepełnosprawnej taka przysługuje. Przyznaje ją komisja i
    policjant nie jest organem powołanym do orzekania w takiej sprawie.

  • 13. Data: 2019-06-17 22:37:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Pisałem o weryfikacji podstaw posłużenia się kartą parkingową. Niue
    >każdej osobie niepełnosprawnej taka przysługuje. Przyznaje ją komisja
    >policjant nie jest organem powołanym do orzekania w takiej sprawie.

    skoro delikwent ma karte parkingowa, to widac komisja ja przyznala, a
    delikwent raczej wie komu.
    Albo moze z karty odczytac.
    I zawsze moze powiedziec, ze odwozil do domu, lekarza, rehabilitanta,
    a chocby i do krawca.

    Ale ja mialem inna sytuacje na mysli - odwoze mame na badania,
    a np brat ja przywozi po.
    Musze karte bratu przekazac ... najprosciej byloby mamie dac, ale
    wtedy przez chwile auto na kopercie bez karty.

    Albo np wioze do lekarza i z powrotem a jutro brat powiezie.
    A pod domem jest koperta.

    I znow - wniesc mame do mieszkania, zejsc, przeparkowac, zaniesc karte
    do mieszkania, wrocic do samochodu i odjechac ?

    Albo inna sytuacja - zerwalem wiezadla w kolanie, zoperowano,
    zwolnienienie na 2-3 miesiace, bo tyle sie zrasta,
    chodze o kulach ... ale karta mi nie przysluguje bo nie jestem
    inwalida ...

    J.

  • 14. Data: 2019-06-18 00:10:57
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-06-17 o 22:37, J.F. pisze:

> [...]

    > I znow - wniesc mame do mieszkania, zejsc, przeparkowac, zaniesc karte
    > do mieszkania, wrocic do samochodu i odjechac ?

    Jak chwilę auto bez karty postoi a załapie się na kontrolę Policji czy
    SM, to pewnie da się wytłumaczyć, ewentualnie znowu kartę od mamy
    "wypożyczyć" i wyłgać się lub nie przyjąć mandatu i iść do sądu.
    Gorzej jak ktoś obfotografuje samochód bez karty, prześle zdjęcia
    odpowiednim służbom i wtedy trzeba się tłumaczyć czy mama z kartą była
    na pokładzie samochodu czy nie.

    > Albo inna sytuacja - zerwalem wiezadla w kolanie, zoperowano,
    > zwolnienienie na 2-3 miesiace, bo tyle sie zrasta,
    > chodze o kulach ... ale karta mi nie przysluguje bo nie jestem inwalida ...

    Nie trzeba być od razu inwalidą, żeby przysługiwała karta, można być
    niepełnosprawnym i to nawet na czas określony, nawet te 2-3 miesiące.
    Problem w tym, że procedura przyznania karty może trwać kilka miesięcy,
    a nawet lat, sam znam taki przypadek. A w tym czasie, to i odcięta
    kończyna może odrosnąć.

  • 15. Data: 2019-06-18 00:15:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 22:37, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    pl... W dniu

> [...]
    > a delikwent raczej wie komu. Albo moze z karty odczytac. I zawsze
    > moze powiedziec, ze odwozil do domu, lekarza, rehabilitanta, a chocby

    No to idziesz do krawca i sprawdzasz, czy jest inwalida.

    > Ale ja mialem inna sytuacje na mysli - odwoze mame na badania, a np
    > brat ja przywozi po. Musze karte bratu przekazac ... najprosciej
    > byloby mamie dac, ale wtedy przez chwile auto na kopercie bez karty.

    Stajesz poza kopertą. Idziesz po kartę i przeparkowujesz na kopertę.

> [...]
    > I znow - wniesc mame do mieszkania, zejsc, przeparkowac, zaniesc
    > karte do mieszkania, wrocic do samochodu i odjechac ?
    ,
    Tak powinieneś uczynić.

    > Albo inna sytuacja - zerwalem wiezadla w kolanie, zoperowano,
    > zwolnienienie na 2-3 miesiace, bo tyle sie zrasta, chodze o kulach
    > ... ale karta mi nie przysluguje bo nie jestem inwalida ...

    Tu już trzeba by było ustawę zmienić. Na to nic nie poradzę.

  • 16. Data: 2019-06-18 01:32:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > ,
    > Tak powinieneś uczynić.

    A jak wyglądałoby posługiwanie się wierną lub niewierną wizualnie kopią?
    Uprawnienie do postoju istnieje, zakładając, że nie jest użyte w tym
    samym czasie w innym miejscu?

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2019-06-18 07:17:40
    Od: ń <...@...n>

    Gdzie na karcie jest imię i nazwisko?
    Na spodniej stronie?
    Są jeszcze inne dane (np. adres czy Pesel)?

    -----

  • 18. Data: 2019-06-18 10:59:00
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-18, ń <...@...n> wrote:
    > Gdzie na karcie jest imię i nazwisko?
    > Na spodniej stronie?
    > Są jeszcze inne dane (np. adres czy Pesel)?

    https://www.google.com/search?ei=QqcIXdGtCo6xrgS49oj
    ADA&q=wzór+karty+parkingowej+osoby+niepełnosprawnej&
    oq=wzór+karty+parkingowej

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com