  • 21. Data: 2015-05-28 17:41:54
    Temat: Re: Parkowanie motocykla we wspólnym garazu
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Zamiast współwłaściciela lepiej być posiadaczem - zacznij posiadać ten
    kawałek i niech Ci podskoczą (znaczy do sądu idą).

    -----

  • 22. Data: 2015-05-29 07:01:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-28 17:41, wrote:
    > Zamiast wspó?w?a?ciciela lepiej byae posiadaczem - zacznij posiadaae ten
    > kawa?ek i niech Ci podskocz? (znaczy do s?du id?).

    Tego wolałbym uniknąć. Raz że to sąsiedzi, dwa że jak już pisałem jestem
    _również_ członkiem zarządu. Ogólnie chciałbym to załatwic w sposób
    cywilowany a nie "na wyrwę".

    Shrek.

  • 23. Data: 2015-05-29 09:45:17
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Jeżeli to część wspólna to podejmijcie uchwałę właścicieli o odpłatnym
    wynajmie tego kawałka podłogi i wyborze oferenta przez zarząd na podstawie
    najwyższej zaproponowanej ceny najmu (konkurs ofert).
    Powyższe nie uwzględnia ewentualnych zastrzeżeń
    archtektoniczno-budowlano-pożarowych.

    -----

  • 24. Data: 2015-05-29 12:42:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-29 09:45, wrote:
    > Je?eli to cze?ae wspólna to podejmijcie uchwa?e w?a?cicieli o odp?atnym
    > wynajmie tego kawa?ka pod?ogi i wyborze oferenta przez zarz?d na podstawie
    > najwy?szej zaproponowanej ceny najmu (konkurs ofert).
    > Powy?sze nie uwzglednia ewentualnych zastrze?en
    > archtektoniczno-budowlano-po?arowych.

    Ale po co? Nie o to pytałem.

    Shrek.

  • 25. Data: 2015-05-30 11:56:54
    Temat: Re: Parkowanie motocykla we wspólnym garażu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 May 2015, ąćęłńóśźż wrote:

    > Co właściciele w każdej chwili mogą zmienić uchwałą.

    Podaj proszę podstawę prawną.
    I odpowiedz "za ile" :D
    IMO, uchwałą to mogą zażądać odpłatności, to oczywiste.
    Ale żądanie zwolnienia prawa do wyłącznego korzystania,
    tak na mój rozum, też będzie ODPŁATNE!

    <cytat znów bez wrotki>

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2015-05-30 11:58:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 May 2015, ąćęłńóśźż wrote:

    > Jeżeli to część wspólna to podejmijcie uchwałę właścicieli o odpłatnym
    > wynajmie tego kawałka podłogi i wyborze oferenta przez zarząd na podstawie
    > najwyższej zaproponowanej ceny najmu (konkurs ofert).

    Ale przecież oni JUŻ ZAWARLI UMOWĘ!
    Mało, skutki tej umowy *są wpisane do KW*.

    To na początek spytałbym się, czy, z jakim okresem wypowiedzenia
    i za ile można taką umowę wypowiedzieć.
    Znaczy "za ile odszkodowania".

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2015-05-30 12:07:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 May 2015, Shrek wrote:

    > W księdze wieczystej są wpisy "KAŻDOCZESNY WŁAŚCICIEL LOKALU MIESZKALNEGO
    > NUMER XXX MA PRAWO DO WYŁĄCZNEGO KORZYSTANIA ZE STANOWISKA GARAŻOWEGO NUMER
    > XXX NA POZIOMIE -1 HALI GARAŻOWEJ"

    No dobra.
    To teraz pytanie: skoro prawdopodobnie 100% miejsce zostało wydanych
    w użytkowanie, to znaczy wydany został cały garaż.
    IMVHO, aby Twoje stanowisko było formalnie słuszne, w KW powinien
    być zapis, że "wspólnota zastrzega sobie prawo do wykorzystywania części
    nie stanowiących stanowiska garażowego", a do tego "bez utrudniania
    korzystania ze stanowiska garażowego" (bo inaczej to mozna by "uprawnionym"
    stanowisko zastawić :P)
    Ale tego nie ma.
    "wolne miejsca" nie są jakimś "dodatkiem", lecz częścią garażu.
    100% garażu zostało wydane w dyspozycję <tu lista uprawnionych>.
    Przywołuję art.47.1 KC.

    ICMPTZ?

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2015-05-30 12:32:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-30 12:07, Gotfryd Smolik news wrote:

    > No dobra.
    > To teraz pytanie: skoro prawdopodobnie 100% miejsce zostało wydanych
    > w użytkowanie,

    Tak.

    > to znaczy wydany został cały garaż.

    No właśnie nie bardzo. W KW jest wyraźnie napisane, że prawo do
    wyłącznego urzytkowania dotyczy tylko wyznaczonych miejsc - nie całego
    garażu.

> [...]
    > nie stanowiących stanowiska garażowego", a do tego "bez utrudniania
    > korzystania ze stanowiska garażowego" (bo inaczej to mozna by "uprawnionym"

    No to problem - tam znajduje się mnóstwo urządzeń technicznych:P

> [...]
    > "wolne miejsca" nie są jakimś "dodatkiem", lecz częścią garażu.
    > 100% garażu zostało wydane w dyspozycję <tu lista uprawnionych>.

    Że w takim razie prawo do wyłącznego korzystania z miejsca parkingowego
    jest sprzeczne z przywołanym przez ciebie przepisem:P

    Shrek.

  • 29. Data: 2015-05-30 13:42:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 May 2015, Shrek wrote:

    > No to problem - tam znajduje się mnóstwo urządzeń technicznych:P

    Wspólnota z nich korzysta?
    Znaczy dla celów innych niż obsługa garażu?
    Jeśli tak, to niezależnie czy argument jest słuszny czy nie, nadaje
    się do wyciągnięcia "przeciw wspólnocie" :D

    > Że w takim razie prawo do wyłącznego korzystania z miejsca parkingowego jest
    > sprzeczne z przywołanym przez ciebie przepisem:P

    Nie, bo zastrzeżenie dotyczy praw "rzeczowych" :)
    Czyli usługa *może* być na "część garażu".
    To czym ja argumentuję, to fakt, że po wydaniu "100% garażu"
    cały garaż został wydany (w tym przypadku uprawnionym do użytkowania).

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2015-05-30 14:35:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-30 12:07, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > nie stanowiących stanowiska garażowego", a do tego "bez utrudniania
    > korzystania ze stanowiska garażowego" (bo inaczej to mozna by "uprawnionym"

    No to jeszcze inaczej - czy skoro zostały sprzedane wszystkie lokale na
    4 piętrze, to znaczy że zostało wydane w użytkowanie całe 4 piętro i
    teraz muszę uzyskać wizę, żeby skorzystać z korytarza? Nie. To czemu
    piętro -1 miałoby być w jakiś sposób wyjątkowe?

    BTW. zastawiania zakazuje choćby wzmiankowany artykuł 206KC i 13.1 UoWL,
    więc ten watek pomińmy.

    Shrek.