  • 31. Data: 2015-05-30 15:11:31
    Temat: Re: Parkowanie motocykla we wspólnym garażu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-30 13:42, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Wspólnota z nich korzysta?
    > Znaczy dla celów innych niż obsługa garażu?

    A nie? Myślisz, że te rury pod sufitem i przyłącze internetowe to dla
    garażu:)

    > Jeśli tak, to niezależnie czy argument jest słuszny czy nie, nadaje
    > się do wyciągnięcia "przeciw wspólnocie" :D

    W sumie masz rację - pójdę za twoją radą i odetnę wszystkim internet -
    od razu zmiękną;) A jak nie to wodę i prąd. Jak to nie pomoże, to
    zaślepię rury z gównem - na to nie ma mocnych:P

    > To czym ja argumentuję, to fakt, że po wydaniu "100% garażu"
    > cały garaż został wydany (w tym przypadku uprawnionym do użytkowania).

    Patrz sąsiedni post:P

    Shrek.

  • 32. Data: 2015-05-30 17:17:21
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Było orzeczenie SN, nie chce mi się w tej chwili szukać.

    -----

  • 33. Data: 2015-06-01 09:16:53
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu środa, 27 maja 2015 17:26:52 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > To akutrat było wyjaśnione w pierwszym poście.
    >
    > No dobra - ma ktoś jakiś pomysł?
    >
    > Shrek

    Jeśli nie mogą korzystać wszyscy to oznacza, że nie jest
    to część wspólna, czyli że koszty powinni ponosić wyłącznie
    wybrańcy deveolopera.

    Dawniej do takich spraw powoływano komisje pojednawcze.

    Zebranie pisemnej zgody od właścicieli też pomogłoby w sądzie.

    Andrzej.

  • 34. Data: 2015-06-01 17:40:51
    Temat: Re: Parkowanie motocykla we wspólnym gara?u
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-01 09:16, n...@t...net.pl wrote:

    > Jeśli nie mogą korzystać wszyscy to oznacza, że nie jest
    > to część wspólna, czyli że koszty powinni ponosić wyłącznie
    > wybrańcy deveolopera.

    Niestety, dopóki nie ma uchwały właścicieli to utrzymanie części
    wspólnej według ustawy o własności lokali, czyli według udziału (metra
    kwadratowego w praktyce). Idealnie byłoby, gdyby garaż był samodzielnym
    lokalem i niech się tam właściciele sami rządzą. Ale jest jak jest,
    czyli to powierzchnia wspólna. Problem w tym, że większość chciałaby
    żeby wszyscy za nią płacili, bo jest wspólna, ale pozostali nie mieli
    tam prawa użytkowania, bo jest bardziej ichna;)

    > Zebranie pisemnej zgody od właścicieli też pomogłoby w sądzie.

    Pisemnej zgody na co?

    Shrek.

  • 35. Data: 2015-06-02 09:52:26
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 1 czerwca 2015 17:40:52 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    > kwadratowego w praktyce). Idealnie byłoby, gdyby garaż był samodzielnym
    > lokalem i niech się tam właściciele sami rządzą. Ale jest jak jest,

    No i właśnie chodzi o sądowne stwierdzenie nieprawidłowości zaliczenia
    garażu jako powierzchni wspólnej i zawyrokowanie, że garaż
    nie jest powierzchnią wspólną jeśli korzysta z niej ograniczona ilość
    partycypujących w kosztach właścicieli.

    > Pisemnej zgody na co?

    Na parkowanie motocykla, jeśli większość będzie "na tak" to na walnym
    powinno być prościej.

    Andrzej.

  • 36. Data: 2015-06-02 10:08:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-02 09:52, n...@t...net.pl wrote:

> [...]
    > garażu jako powierzchni wspólnej i zawyrokowanie, że garaż
    > nie jest powierzchnią wspólną jeśli korzysta z niej ograniczona ilość

    Ale tego nie bardzo chcę ruszać. Przyznasz, że trochę głupio jak członek
    zarządu podaje własną wspólnotę do sądu;) Zresztą zgodnie z UoWL takie
    rozwiązanie rozliczenia jest dopuszczalne. Co nie znaczy, że nie jest do
    skutecznego zaskarżenia.

    > Na parkowanie motocykla, jeśli większość będzie "na tak" to na walnym
    > powinno być prościej.

    Powinno być prościej, ba można i uchwałę zaproponować. Tylko że raz, że
    ciężko będzie uzyskać wiekszość (choćby z powodu, że niektórzy mają to w
    D4;), a dwa, że nie mam ochoty zbierać głosów pod uchwała, skoro w
    stanie obecnym nic mi moim zdaniem parkować tam nie zabrania.

    Shrek.

  • 37. Data: 2015-06-06 15:02:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 May 2015, Shrek wrote:

    > A nie?

    Skąd mam wiedzieć, nie pisałeś :>

    > Myślisz, że te rury pod sufitem i przyłącze internetowe to dla
    > garażu:)

    "prawo przechodu"?
    W przypadku wspólnoty raczej coś bardziej zbliżonego do "prawa
    instalacji" (nie można nałożyć szlabanu na dostawę wody, prądu
    czy telefonu).

    > W sumie masz rację - pójdę za twoją radą i odetnę wszystkim internet

    No właśnie nie, nie kojarzę w którym miejscu tak radziłem.

    > Patrz sąsiedni post:P

    Już popatruję :)

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2015-06-06 15:04:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 May 2015, Shrek wrote:

    > No to jeszcze inaczej - czy skoro zostały sprzedane wszystkie lokale na 4
    > piętrze, to znaczy że zostało wydane w użytkowanie całe 4 piętro i teraz
    > muszę uzyskać wizę, żeby skorzystać z korytarza? Nie. To czemu piętro -1
    > miałoby być w jakiś sposób wyjątkowe?

    To się przekłada na inne pytanie - czy garaż jest "wydzielonym lokalem"
    (albo "wydzieloną częścią budynku).
    Bo w tym miejscu masz rację (chyba że właśnie garaż *jest* wydzielony).

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2015-06-06 16:20:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-06 15:04, Gotfryd Smolik news wrote:

    > To się przekłada na inne pytanie - czy garaż jest "wydzielonym lokalem"

    Nie jest. Jakby był, to nie byłoby całej zabawy w cześć wspólną i prawa
    do wyłacznego korzystania z miejsc.

    > (albo "wydzieloną częścią budynku).

    A to już zależy od pytającego, odpowiadającego i podstawy prawnej - ma
    oddzielne drzwi, ma ściany więc w potocznym rozumieniu jest wydzielony.
    W myśl prawa i zapisów w KW nie jest.

    > Bo w tym miejscu masz rację (chyba że właśnie garaż *jest* wydzielony).

    Więc nie jest - jakby był miałby osobną KW.

    Shrek.

  • 40. Data: 2015-06-06 16:22:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-06 15:02, Gotfryd Smolik news wrote:

    > "prawo przechodu"?
    > W przypadku wspólnoty raczej coś bardziej zbliżonego do "prawa
    > instalacji" (nie można nałożyć szlabanu na dostawę wody, prądu
    > czy telefonu).

    Ale poprzednio pisałeś, że takie prawo mialoby być wprost zapisane w KW;)

    Przecież tam był emotikona na końcu;)

    Shrek.