  • 1. Data: 2015-05-21 14:55:33
    Temat: Opłata parkingowa - każda godzina inaczej
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Opadły mi dzisiaj ręce i nogi oraz szczęka, gdy się dowiedziałem, że
    opłata za DRUGĄ godzinę postoju wynosi 2,20 zł, za TRZECIĄ 2,40 zł, a za
    pierwszą, a także za czwartą i następne 2,00 zł.
    Chciałbym zapytać Szanownych Grupowiczów, czy są jakieś miasta w Polsce,
    gdzie tak zróżnicowano opłaty?
    Sprawa dotyczy Oświęcimia. To miasto jest już dostatecznie umęczone
    przez historię i nie ma potrzeby wymyślania nowych szykan dla
    mieszkańców. Niemniej ktoś wpadł na taki pomysł i chciałbym sprawdzić,
    czy jest to pomysł oryginalny, czy wzorowany na jakimś wcześniejszym
    wynalazku?
    Nie chodzi mi tu o te 20, czy 40 groszy, ale o fakt, że parkując
    kierowca musi mieć zdolność jasnowidzenia, czy wystarczy mu godzina, czy
    może musi zapłacić za dwie.
    Jacek

  • 2. Data: 2015-05-21 14:56:46
    Temat: Re: Opłata parkingowa - każda godzina inaczej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-21 o 14:55, Jacek pisze:
> [...]
    > pierwszą, a także za czwartą i następne 2,00 zł.
    > Chciałbym zapytać Szanownych Grupowiczów, czy są jakieś miasta w Polsce,

    Warszawa.

    > Nie chodzi mi tu o te 20, czy 40 groszy, ale o fakt, że parkując
    > kierowca musi mieć zdolność jasnowidzenia, czy wystarczy mu godzina, czy
    > może musi zapłacić za dwie.

    Przecież to nie ma żadnego związku z różnicą cen poszczególnych godzin.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-05-21 15:05:32
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-05-21 o 14:56, Liwiusz pisze:
    > Przecież to nie ma żadnego związku z różnicą cen poszczególnych godzin.
    Przy płaceniu w parkomacie faktycznie związku nie ma.
    Znakomita większość kierowców kupuje bilety parkingowe w urzędzie w
    kasie. Kasuje przez skreślenie odpowiednich okienek. Muszą mieć zatem
    komplet na "każdą okazję".
    DOdam, że płacąc za 1 godzinę biletem, gdy się okaże, że muszę zostać
    dłużej, a nie mam biletu za 2,20 to nie mogę skasować kolejnego za 2,00
    (ani nawet 2x2,00) ani nie mogę dokupić drugiej godziny w parkomacie, bo
    ten nie ma takiej opcji.
    Jacek

  • 4. Data: 2015-05-21 15:08:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-21 o 15:05, Jacek pisze:
> [...]
    > dłużej, a nie mam biletu za 2,20 to nie mogę skasować kolejnego za 2,00
    > (ani nawet 2x2,00) ani nie mogę dokupić drugiej godziny w parkomacie, bo

    No to pręgierzuj za jakiś dziwaczny sposób uiszczania opłaty, a nie na
    różne stawki godzinowe.

    Równie dobrze stawki mogły być równe, ale na każda godzinę był wymagany
    inny kolor karnetu.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-05-21 15:09:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jacek wrote:

    > Nie chodzi mi tu o te 20, czy 40 groszy, ale o fakt, że parkując
    > kierowca musi mieć zdolność jasnowidzenia, czy wystarczy mu godzina, czy
    > może musi zapłacić za dwie.

    nie musi. Możesz wyjść i wykupić kolejny bilet. Albo użyc aplikacji w
    telefonie, np SkyCash, i kupujesz bilet, który jest obciążany za
    rzeczywisty czas postoju

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2015-05-21 15:29:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

> [...]
    > Nie chodzi mi tu o te 20, czy 40 groszy, ale o fakt, że parkując
    > kierowca musi mieć zdolność jasnowidzenia, czy wystarczy mu godzina, czy

    Głowy nie dam, ale wydaje mi sie ze w Poznaniu tez tak jest.

    O, tu masz
    potwierdzenie:http://zdm.poznan.pl/parkowanie.php?sp
    =strefa&layer=2

  • 7. Data: 2015-05-21 15:31:43
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-05-21 o 15:09, masti pisze:

    > nie musi. Możesz wyjść i wykupić kolejny bilet. Albo użyc aplikacji w
    > telefonie, np SkyCash, i kupujesz bilet, który jest obciążany za
    > rzeczywisty czas postoju

    a jak te aplikacje obciążają konto? za 2h w w/w. przypadku zapłacimy 4zł
    czy 4,2?
    We Wrocławiu chyba zróżnicowanie większe - o ile dobrze pamiętam
    pierwsze 40minut 1zł, kolejne 20min. +1zł, zwykle wykupuję 40min.,
    włączam przypomnienie w telefonie i ew. tankuję ponownie

    Łukasz

  • 8. Data: 2015-05-21 15:43:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości
> [...]
    >za pierwszą, a także za czwartą i następne 2,00 zł.
    >Chciałbym zapytać Szanownych Grupowiczów, czy są jakieś miasta w

    Wroclaw. http://www.zdium.wroc.pl/view/index/25

    Stawki opłat w strefie A:
    1)w pierwszej godzinie postoju w wysokości 3,00 zł za godzinę postoju,
    ze zróżnicowaniem opłaty ze względu na czas parkowania:
    a) za pierwsze rozpoczęte 20 minut postoju w wysokości 0,50 zł,
    b) za drugie rozpoczęte 20 minut postoju w wysokości 0,50 zł,
    c) za trzecie rozpoczęte 20 minut postoju w wysokości 2,00 zł.
    2)w drugiej godzinie postoju w wysokości 3,60 zł za godzinę postoju;
    3)w trzeciej godzinie postoju w wysokości 4,30 zł za godzinę postoju;
    4)w czwartej i każdej następnej godzinie postoju w wysokości 3,00 zł
    za godzinę postoju.

    W zasadzie popieram.
    Przyjezdzam na krotko, place malo, zajmuje na dluzej place duzo,
    zajmuje na caly dzien ... i tak place duzo.

    >Nie chodzi mi tu o te 20, czy 40 groszy, ale o fakt, że parkując
    >kierowca musi mieć zdolność jasnowidzenia, czy wystarczy mu godzina,
    >czy może musi zapłacić za dwie.

    Ale to masz przy dowolnych stawkach, takze przy jednolitych, o ile sa
    platne z gory.
    A placenia z dolu nie bardzo sobie wyobrazam ... choc w zasadzie we
    wroclawski parkomat wpisuje sie nr rejestracyjny auta, to mozna by i
    doplaty przy odjezdzie wymyslic.

    Niepewni moga placic z telefonu.

    J.

  • 9. Data: 2015-05-21 15:49:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    dddddddd wrote:

    > a jak te aplikacje obciążają konto? za 2h w w/w. przypadku zapłacimy 4zł
    > czy 4,2?

    w Warszawie bodajże minutowo. Więc wychodząc z samochodu włączam
    parkowanie, a wracając wyłączam. Chyba, zę się najpierw skończy
    zawartość konta :)

    więcej tu: http://skycash.com
    zresztą to nie tylko parkowanie ale i bilety komunikacji miejskiej,
    kolejowe, przelewy itp.

    PS: widzę, że Oświęcimia nie ma na długiej liście miast obsługiwanych
    przez SkyCash

  • 10. Data: 2015-05-21 15:50:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >dłużej, a nie mam biletu za 2,20 to nie mogę skasować kolejnego za
    >2,00 (ani nawet 2x2,00) ani nie mogę dokupić drugiej godziny w

    No coz, wypelniasz drugi bilet, wystawiasz, stary do schowka
    (przechowywac przez 5 lat) i nikt sie czepial nie bedzie, mimo, ze nie
    ujsciles ceny cennikowej :-)

    We wroclawiu problemu biletow nie ma - sprzedaja parkomaty,
    przeliczaja grosze na minuty zgodnie z cennikiem, ile wrzucisz, tyle
    bedziesz mogl parkowac - czas koncowy wydrukowany na bilecie.
    Aczkolwiek jak pisalem - wpisuje sie numer rejestracyjny auta, to
    tylko czekac, kiedy parkomaty zmadrzeja i policza po naleznej stawce,
    albo co gorsza urzad przysle wezwanie do uregulowania niedoplaty :-)

    J.