  • 11. Data: 2004-04-09 09:47:50
    Temat: Re: PROGI ZWALNIAJACE !!!
    Od: "Przemo Popielas" <p...@o...pl>

    > jest dobrze wykonany, a ty nie przekraczasz predkosci, wszystko jest ok
    > samochod od tego nie ucierpi

    a są w Polsce dobrze wykonane? - czy najtańsze? (a to różnica)
    w podpoznańskim Luboniu na uliczkach osiedlowych są progi po których
    przejazd Cinquecento na jedynce zatrzymując się przed samym progiem do zera,
    to na 100% obrysowanie podwozia - to jest normalne?
    a to tylko jeden przykład, który mi się przypomniał a znam takich
    kilkanaście.
    Powinno się w tym momencie przelecieć po tym progu z zalecaną prędkością i
    samochód od razu zawozić do warsztatu na koszt świrów to montujących (w
    cieniasie na 100% rozwalony pseudokatalizator)
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 12. Data: 2004-04-09 09:54:08
    Od: "Maras" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Cudny" <c...@B...pl> napisał w wiadomości
    > W USA właśnie w dzielnicach domków, przy szkołach itd. jest dużo progów
    > więc chybiona argumentacja. Progi są bardzo dobrym pomysłem a opóźnienie
    > karetek sądze częściej wynika w Polsce z chamstwa kierowców, którzy nie
    > ustępują lub nie potrafią odpowiednio się zachować w takiej sytuacji.

    Przeczytaj *dokładnie* co napisałem o usa, a co o progach.

    --
    Pozdrawiam,
    Maras

  • 13. Data: 2004-04-09 09:58:11
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Przemo Popielas" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a są w Polsce dobrze wykonane? - czy najtańsze? (a to różnica)

    sa, chocby obok mnie jest kilka takich

> [...]
    zera,
    > to na 100% obrysowanie podwozia - to jest normalne?

    nie, ale miej pretensje nie do ideii progow tylko do wykonawcy lub
    projektanta

    > Powinno się w tym momencie przelecieć po tym progu z zalecaną prędkością i
    > samochód od razu zawozić do warsztatu na koszt świrów to montujących (w
    > cieniasie na 100% rozwalony pseudokatalizator)

    to tak zrob ;), albo zmien samochod, ja swoim nie mam problemow z zadnymi
    progami, ani dobrze ani zle wykonanymi ;)
    oczywiscie to zart, ale to nie idea jest zla tylko wykonanie

  • 14. Data: 2004-04-09 10:29:45
    Od: "Przemo Popielas" <p...@o...pl>

    > to tak zrob ;), albo zmien samochod, ja swoim nie mam problemow z zadnymi
    > progami, ani dobrze ani zle wykonanymi ;)
    > oczywiscie to zart, ale to nie idea jest zla tylko wykonanie

    to nie jest mój samochód - wiem z doświadczenia rodziny i znajomych,
    przytoczyłem akurat cieniasa, gdyż jego prześwit nie jest super mały a nie
    chciało mi się pisać nawet o samochodach, które chociażby fabrycznie mają
    niżej podwozie lub jakiś tuning i spojlery.
    Tylko nie pisz, że w Polsce powinno się jeździć Hummerami bo to śmieszne -
    na to płacę sumiennie pieprzone podatki, że mam prawo jeździć czym mi się
    będzie podobało i nie mam zamiaru sobie tego uszkadzać przez jakiś badziew.
    A tak moim zdaniem (z obserwacji własnych) to kierowcy dobrze patrzą na
    drogę zaraz przed maską i na najbliższe pobocze, żeby choć jednym bokiem
    przejechać nie po progu, a po trawie, poboczu itp. - patrząc oczywiście
    przed samą maskę a idących tym poboczem taranując i spychając (przykłady
    mogę ofotografować)
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 15. Data: 2004-04-09 10:48:37
    Od: "pestifer" <p...@C...fm>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@k...wp.pl> napisał w wiadomości

    > podejrzewam, że macie fajne samochody a nie macie fajnych dzieci

    wyobraz sobie, ze mamy i co ty na to?
    ale z pewnoscia byloby jeszcze bezpieczniej, gdyby na jezdni postawic
    barierke i zamknac ja calkowicie, tylko czy aby na pewno tedy droga do
    bezpieczenstwa na jezdniach?
    tylko czy wtedy nadal mozna by jeszcze pobierac podatki na drogi
    PS
    o maly wlos nie mialem ostatnio stluczki bo jakis kretyn omijajac na gazie
    taki wlasnie prog poboczem stracil nieco panowanie nad swoim bolidem 125p.
    tam tez mogly byc te dzieci i staruszki o ktore tak sie troszczymy kosztem
    naszych samochodow ale ich nie bylo. pewnie dlatego, ze staruszke
    najczesciej spotykamy przechodzaca jezdnie na czerwonym lub byle gdzie

  • 16. Data: 2004-04-09 11:15:10
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    Użytkownik "pestifer" <p...@C...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > najczesciej spotykamy przechodzaca jezdnie na czerwonym lub byle gdzie
    >
    > w niemczech już demontują progi od czasu gdy właśnie kierowcy aut
    po tuningu mający wszelkie homologacje tracili różne elementy auta
    i upezpieczalnie płaciły grube miliony euro za szkody.
    teraz robi się mijanki / taki slalomik/
    może czas u nas tak pociągnąć za kasę TFURCÓ|W tego g.....

  • 17. Data: 2004-04-09 11:28:49
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > MYLISZ SIE...

    jakos uzasadnisz?? biorac pod uwage ogol a nie margines

    > A poza tym jezdnia nie jest od "wtargiwania" dzieci.

    i jaka jeszcze "mondrosc ludowa" napiszesz? ;)

  • 18. Data: 2004-04-09 11:35:33
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

> [...]
    > przejechać nie po progu, a po trawie, poboczu itp. - patrząc oczywiście
    > przed samą maskę a idących tym poboczem taranując i spychając (przykłady

    ale powtorze, wynika to ze slabej kultury jazdy naszych kierowcow i
    gownianego zaprojektowania takich progow

    jacy kierowcy takie zabezpieczenia :)
    jakby wszyscy przestrzegali przepisow i stosowali sie do znakow nie trzeba
    by bylo takich drastycznych zabezpeczen

  • 19. Data: 2004-04-09 11:55:08
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Przemo Popielas" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a są w Polsce dobrze wykonane? - czy najtańsze? (a to różnica)
    Poczytaj sobie Zarządzenie Ministra Infrastuktury DZ.U z 23.12.2003
    Dokładnie są opiosane warunki techniczne jakim powinien odpowiadac próg
    zwalniający.
    Jezeli próg jest niezgodny z przepisami to powinien być usunięty.
    A jeżeli jest zgodny to nic Ci do niego.

  • 20. Data: 2004-04-09 12:25:54
    Od: "pestifer" <p...@C...fm>

    Użytkownik "Dariusz Młyński" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zwalniający.
    > Jezeli próg jest niezgodny z przepisami to powinien być usunięty.
    > A jeżeli jest zgodny to nic Ci do niego.

    wiekszosc polskich afer byla zgodna z przepisami
    tez nam nic do tego?
    a moze to pomrocznosc jasna?