  • 51. Data: 2009-11-10 12:50:11
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: GK <g...@g...pl>

    mvoicem pisze:
    > Wcale nie musiał wyprzedzać. Ten na wewn mógł np. zwolnić, poza tym
    > jeżeli zmieniasz pas ruchu, to możesz się stuknąć z tym który jedzie na
    > sąsiednim pasie nawet jeżeli jedziecie z tą samą prędkością.
    >
    > p. m.

    No tak, ale wtedy by go widział obok siebie. A jeśli go widział obok, to
    powinien go już przepuścić. Gdyby jednak za tym autem po zewnętrznej
    jechało kolejne to musiało by przepuścić to opuszczające rondo, ze
    względu na to, że nie wolno wyprzedzać po zewnętrznej.
    pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 52. Data: 2009-11-10 12:58:45
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Z czego wynika zakaz wyprzedzania po zewnętrznej?

    z braku wymalowanych pasow?

  • 53. Data: 2009-11-10 12:59:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.11.2009 13:50), GK wrote:

    > No tak, ale wtedy by go widział obok siebie.

    Niekoniecznie. Jeżeli jest trochę z tyłu, to jest na tyle "na słupku"
    żeby go nie było widac, ale na tyle blisko żeby manewr zmiany pasa
    groził kolizją (chyba że ten po zewnętrznej ma wystarczjący refleks i
    dobre hamulce)

> [...]
    > jechało kolejne to musiało by przepuścić to opuszczające rondo, ze
    > względu na to, że nie wolno wyprzedzać po zewnętrznej.

    Ciekawa interpretacja, obawiam sie że jednak ma niewiele wspólnego ani z
    przepisamy, ani z rzeczywistością.

    p. m.

  • 54. Data: 2009-11-10 12:59:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2009-11-10 13:06:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > wiadomości news:hdbo3t$46f$1@news.onet.pl...

    > z braku wymalowanych pasow?

    Z tego jednak nie wynika możliwość zajechania drogi przez tego
    jadącego po lewej.

    --
    Liwiusz

  • 56. Data: 2009-11-10 13:13:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Z tego jednak nie wynika możliwość zajechania drogi przez tego jadącego
    > po lewej.

    no nie, ale pytales o wyprzedzanie po prawej

  • 57. Data: 2009-11-10 13:17:14
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    > wiadomości news:hdbjs8$npj$1@news.onet.pl...

    > bardzo dobrym rozwiazaniem jak dla mnie sa ronda turbinowe, wtedy nie ma
    > watpliwosci, gdzie kto moze jechac

    I zasada ich działania jest w sumie taka jak opisałem :)

    Pozdrawiam Przemek

  • 58. Data: 2009-11-10 13:17:23
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:hdbp4u$861$1@news.onet.pl...

    > I zasada ich działania jest w sumie taka jak opisałem :)

    no idea mniej wiecej tak :)

  • 59. Data: 2009-11-10 13:30:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WS wrote:

    > ale to juz wynika(lo) z zasad ogolnych - jadacy z prawej ma
    > pierszenstwo...
    >
    > Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
    > obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    > pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo -
    > także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w
    > prawo.
    > 3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również w razie przecinania się
    > kierunków ruchu poza skrzyżowaniem.
    >
    > WS

    Skoro dołożyli to znaczy, że nie wynikało.
    Ani to skrzyżowanie, anie przecinanie sie kierunków ruchu. Po prostu
    zmiana pasa ruchu. A ze obaj zmieniali i zaden nie jechal na tym na
    ktory chcieli wjechac, to przepisow o zmianie pasa tez sie nie dalo
    zastosowac.

  • 60. Data: 2009-11-10 13:31:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wombi wrote:

    > I jakie to ma znaczenie?
    >
    > Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym
    > Art.2
    > 7) pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
    > jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nie oznaczony
    > znakami drogowymi,

    No i?

    to ile wedlug ciebie tam jest pasow ruchu?
    Bo ja twierdze, ze jeden.