  • 1. Data: 2003-02-21 18:58:41
    Temat: POMOCY!!! Czy pracodawca powinien płacić za dojazdy???
    Od: "Halsey" <h...@w...pl>

    Witajcie!!
    Mam problem, bo od 3 miesięcy pracuję jako z-ca kierownika supermarketu
    Leader Price. Mieszkam w Piątku (zameldowanie czasowe - stałe w Łodzi), ale
    przez 2 miesiące dojeżdzałem swoim samochodem do Łodzi na szkolenia.
    Wpisywałem przejechane kilometry w odpowiedni dokument, który dostałem od
    kadrowej Leader Price. Wszystko niby OK, bo oddawali pieniądze przy wypłacie
    (stawka była 0,45 zł za kilometr przy pojemności silnika poniżej 900 cm3).
    Miesięcznie przejeżdzałem około 1500km, czyli było to jednak jakieś
    obciążenie dla kieszeni jeśli chodzi o benzynę. Ale teraz usłyszałem od
    mojego kierownika regionalnego, że w tym momencie, gdy już pracuję w sklepie
    docelowym (Ozorków - 28 km od mojego domu), to raczej nie będę dostawał kasy
    za dojazdy. Tak jak napisałem - jest to duża kasa i stąd moje pytanie: czy
    jest jakaś różnica jeśłi firma wypłaca za dojazdy na szkolenie (tam też
    przecież normalnie pracowałem) czy normalnie do pracy?? Chodzi mi o to czy
    mogą zaprzestać wypłacania pieniędzy?? Jak to określa prawo? Błagam pomóżcie
    i jeśli możecie, to napiszcie konkretne artykuły, którymi mogę się
    podeprzeć.

    --
    Pozdrowienia!
    Wookee - Farmi

  • 2. Data: 2003-02-21 19:29:55
    Od: m...@o...pl

    czy
    > jest jakaś różnica jeśłi firma wypłaca za dojazdy na szkolenie (tam też
    > przecież normalnie pracowałem) czy normalnie do pracy?? >

    <Art. 77. - (kodeks pracy)
    § 1. Pracownikowi wykonującemu na polecenie pracodawcy zadanie służbowe
    poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy lub poza
    stałym miejscem pracy, przysługują należności na pokrycie kosztów
    związanych z podróżą służbową.

    czyli - jeżeli jesteś oddelegowany do wykonania pracy ( wq tym - szkolenia)
    poza miejscem zatrudnienia - należy Ci sie m. innymi zwrot kosztów podróży.
    Dojazdy z domu do miejsca zatyrudnienia - to już Twoja kieszeń.
    pozdrawiam
    michał

  • 3. Data: 2003-02-21 21:40:33
    Od: "Tomasz S" <s...@g...pl>

> [...]
    już pracuję w sklepie docelowym (Ozorków - 28 km od mojego domu), to raczej

    Prawnikiem nie jestem, ale naprawde dziwi mnie twoje pytanie. Pracodawcy i
    tak maja duze obciązenia, a ty im chcesz dorzucic jeszcze pokrywanie kosztow
    dojazdow do pracy... moze za drugie sniadanie powinni wyplacac ekwiwalent
    itd..
    Ale jest rozwiazanie - przesiadz sie na rower :D
    To tak z duchem czasu, i proekologicznie, i tanio, i zdrowo!

  • 4. Data: 2003-02-24 09:38:38
    Od: "Winiar" <w...@w...pl>

    Witam,
    Nie znam szczegółów ale w zależności od bezrobocia w gminie zamieszkania
    Powiatowy Urząd Pracy zwraca m.in. koszty dojazdów do pracy w innej gminie
    (nie znam dokładnej odległości ale chyba się mieścisz).
    Zwróć się z tym do PUP ale jeśli mogę zasugerować przedstaw sprawę jakbyś
    nie był jeszcze zatrudniony, by wysądować urzędnika. Urzędy mają limity
    zatrudnień, których nie mogą wykonać powszechna jest praktyka (w W-wie), że
    urzędnicy zgadzają się na dofinansowania osób, które same znalazły pracę w
    zamian za pozwolenie im ujęcia takiej osoby w statystyce - fikcja - niby PUP
    znalazł miejsce pracy. POLSZA!
    Jeszcze jedna sugestia - pracując w Leader-ze nie ustawaj w poszukiwaniach
    czegoś innego - doświadczenia moich znajomych.

    Pozdrawiam
    Winiar