  • 1. Data: 2003-02-21 16:27:21
    Temat: Pytanie...
    Od: "cT2003" <c...@c...pl>

    Witam,
    Czy moze mi powiedziec ktos jaka kara jest za "umyslne"
    znieszczenie znakow drogowych? jakie to sa paragrafy? jaka kara
    grozi osobie ktora nie zniszcyla tych znakow, nie przyznaje sie do
    winy, a zostaje rozpoznana przez "swiadka" i zostaje to rozpoznanie
    potwierdzone przez policjanta ktory podobno to widzial? Z gory
    dziekuje za jakiekolwiek info...
    --
    NieZnajacyPrawa

  • 2. Data: 2003-02-21 16:52:14
    Temat: Re: Pytanie...
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "cT2003" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > winy, a zostaje rozpoznana przez "swiadka" i zostaje to rozpoznanie
    > potwierdzone przez policjanta ktory podobno to widzial? Z gory

    Kodeks wykroczeń:
    Art. 85. § 1. Kto samowolnie ustawia, niszczy, uszkadza, usuwa, włącza lub
    wyłącza znak, sygnał, urządzenie ostrzegawcze lub zabezpieczające albo
    zmienia ich położenie, zasłania je lub czyni niewidocznymi,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

    § 2. Tej samej karze podlega, kto samowolnie niszczy, uszkadza, usuwa lub
    ustawia znak turystyczny.

    § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 lub 2 można orzec
    obowiązek zapłaty równowartości zniszczonego lub uszkodzonego przedmiotu
    albo obowiązek przywrócenia do stanu poprzedniego.

    Oczywiście nie mówimy o sytuacji kiedy z powodu zniszczenia znaku doszło do
    zagrożenia bezpieczeństwa czyli np, do wypadku.

    Pozdr

    Leszek

  • 3. Data: 2003-02-21 19:32:18
    Od: "cT2003" <c...@c...pl>

    > Kodeks wykroczeń:
    > Pozdr
    >
    > Leszek
    Dzieki a mozesz mi jeszcze powiedziec do jakiego sadu takie sprawy
    sa kierowane? i czy koszty procesu ponosi oskarzony tylko jesli
    przegra sprawe?
    --
    Pozdr
    cT2003

  • 4. Data: 2003-02-21 20:31:06
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Dzieki a mozesz mi jeszcze powiedziec do jakiego sadu takie sprawy
    > sa kierowane?

    Jeśli wykroczenie to sąd grodzki.

    i czy koszty procesu ponosi oskarzony tylko jesli
    > przegra sprawe?

    To chyba oczywiste.

    Pozdr
    Leszek

  • 5. Data: 2003-02-22 06:48:48
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    > Jeśli wykroczenie to sąd grodzki.

    Lub rejonowy - nie wszędzie są grodzkie.