    From: "Halsey" <h...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: POMOCY!!! Czy pracodawca powinien płacić za dojazdy???
    Date: Fri, 21 Feb 2003 19:58:41 +0100

    Witajcie!!
    Mam problem, bo od 3 miesięcy pracuję jako z-ca kierownika supermarketu
    Leader Price. Mieszkam w Piątku (zameldowanie czasowe - stałe w Łodzi), ale
    przez 2 miesiące dojeżdzałem swoim samochodem do Łodzi na szkolenia.
    Wpisywałem przejechane kilometry w odpowiedni dokument, który dostałem od
    kadrowej Leader Price. Wszystko niby OK, bo oddawali pieniądze przy wypłacie
    (stawka była 0,45 zł za kilometr przy pojemności silnika poniżej 900 cm3).
    Miesięcznie przejeżdzałem około 1500km, czyli było to jednak jakieś
    obciążenie dla kieszeni jeśli chodzi o benzynę. Ale teraz usłyszałem od
    mojego kierownika regionalnego, że w tym momencie, gdy już pracuję w sklepie
    docelowym (Ozorków - 28 km od mojego domu), to raczej nie będę dostawał kasy
    za dojazdy. Tak jak napisałem - jest to duża kasa i stąd moje pytanie: czy
    jest jakaś różnica jeśłi firma wypłaca za dojazdy na szkolenie (tam też
    przecież normalnie pracowałem) czy normalnie do pracy?? Chodzi mi o to czy
    mogą zaprzestać wypłacania pieniędzy?? Jak to określa prawo? Błagam pomóżcie
    i jeśli możecie, to napiszcie konkretne artykuły, którymi mogę się
    podeprzeć.

    --
    Pozdrowienia!
    Wookee - Farmi