  • 281. Data: 2009-02-02 22:39:07
    Temat: Re: POLICJA JEST GŁUPIA
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 2 Feb 2009 20:53:22 +0100, Jan Bartnik napisał(a):

    > No jest dla mnie szokujące. I co potem, jak już skręcimy - oczy zawiązać,
    > żeby jej więcej nie widzieć? A nie można by jednak jakiegoś złotego środka

    Jak skręcimy, to obserwujemy tam, gdzie coś się może stać, a my możemy na
    to zareagować.

    > U rowerzysty to raczej brak zaniechania. Ale nie bawmy się w takie

    Zaniechanie.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 282. Data: 2009-02-02 23:31:47
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Mon, 2 Feb 2009 23:37:16 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Ma wielkie znaczenie. Bez dodatkowych okoliczności to wystarcza do
    > przypisania winy.

    Ale tylko rowerzyście. A tu już dawno ustalone.

    > Nie ma czegoś takiego. To ocenia w razie czego sąd.

    Skąd tak drastyczna zmiana? Ciągle tylko "nie musiałem go widzieć" i nagle
    sąd ważniejszy od własnej interpretacji PoRD?

    > No to Twoim zdaniem. PoRD mówi co innego.

    A to akurat Twoim zdaniem :) To w końcu co ważniejsze - własna
    interpretacja przepisów PoRD, czy decyzja sądu?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 283. Data: 2009-02-02 23:44:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Jan 2009, Adam Płaszczyca wrote:

    > Mógł przewidzieć? Dowiedź tego.

    Nie mam ani zamiaru ani możliwości.
    Być może to jest jednak powodem wezwania, prawda?

    pzdr, Gotfryd

  • 284. Data: 2009-02-02 23:46:55
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Mon, 2 Feb 2009 23:39:07 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Zaniechanie.

    Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani (...) unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować
    zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić
    albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić
    kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.

    To jakiego zaniechania "dopuścił się" rowerzysta? Ja dalej jestem
    przekonany, że przez brak zaniechania pewnych czynności (przez rowerzystę)
    doszło do wypadku. Nie zwolnił, nie zsiadł, nie uważał.

    Ze słownika JP:
    zaniechanie <<powstrzymanie się od działania, które na podstawie określonej
    normy prawnej powinno było nastąpić>>

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 285. Data: 2009-02-02 23:59:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Jan 2009, SDD wrote:

    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał

    > Kolega Gotfryd - z tego co zrozumialem, probowal przeniesc logikę podatkowa
    > na grunt prawa o ruchu drogowym.

    Nie, rzeczywiście nie zajrzałem w potrzebne miejsce :]
    Jest nakaz ustąpienia pierwszeństwa... (w tym przypadku) mea culpa.

    > Czyli ze jak rowerzysta jechal *na wprost* (obojetne czy jezdnia,
    > chodnikiem, czy kraweznikiem), to mial pierwszemnstwo przed samochodem,
    > skrecajacym w prawo.

    Bo zasada ogólna na skrzyżowaniach jest właśnie taka - dotyczy całej
    drogi (a nie samej jezdni).
    Oberwałem przepisem szczegółowym :] (zasłużenie).
    Pozostaje (tylko) sprawa "ograniczonego zaufania".
    I pytanie dlaczego nie oberwałem wcześniej ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 286. Data: 2009-02-03 08:43:57
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 13:59:50 +0100, Sebcio napisał(a):

    > Tak ? A ja Ci powiem że uwalisz egzamin jeśli podczas zmiany pasa na
    > lewy nie odwrócisz głowę przez ramię by się upewnić, czy w martwym kącie
    > lusterka nie ma innego pojazdu.

    A moglbys rozrysowac w jaki sposob patrzenie do tylu daje mniejsze martwe
    pole niz lusterka?
    Nie wiem jak jest w tej chwili na egzaminach, ale takiego kierowce, ktory
    nie patrzy tam gdzie jedzie tez bym uwalil.

  • 287. Data: 2009-02-03 08:46:11
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Mon, 2 Feb 2009 20:13:21 +0100, Jan Bartnik napisał(a):

    > Ale nie ma co fantazjować, bo to nie był spadający fortepian a zwyczajny
    > współuczestnik ruchu. Jak, zachowując nawet zwykłą ostrożność, można zostać
    > zaskoczonym przez rowerzystę, który wali w maskę samochodu?

    To rowerzysta zaostal zaskoczony, a nie on zaskoczyl.
    Jak mozna jadac rowerem i majac swietne pole widzenia nie zauwazyc
    samochodu przed soba???

  • 288. Data: 2009-02-03 08:50:07
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 27 Jan 2009 23:58:56 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ano był taki miły flejm o przypadku kiedy gość z przeciwka pojechał
    > po ciągłych i walnął w skręcającego w lewo.
    > Czym różni się w roli "nie swojej części drogi" pas ruchu od chodnika?
    > Wg definicji drogi oczywiscie :) (z PoRD).

    Przeciez jest obowiazek ustapic pierwszenstwa jadacym prosto pojazdom, przy
    skrecaniu w lewo. Przy skrecaniu w prawo nie ma takiego obowiazku.

  • 289. Data: 2009-02-03 11:12:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 3 Feb 2009 00:31:47 +0100, Jan Bartnik napisał(a):

    > Skąd tak drastyczna zmiana? Ciągle tylko "nie musiałem go widzieć" i nagle
    > sąd ważniejszy od własnej interpretacji PoRD?

    Żadna zmiana. A sąd jest nad moimi interpretacjami, przynajmniej dopóki nie
    jestem sędzią. Jednak opierając się na lekturze orzeczeń, to jednak orzeka
    tak, jak napisałem.

    > A to akurat Twoim zdaniem :) To w końcu co ważniejsze - własna
    > interpretacja przepisów PoRD, czy decyzja sądu?

    Jak powyżej - lektura orzecznictwa.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 290. Data: 2009-02-03 11:14:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 2 Feb 2009 15:58:10 +0100, Jan Bartnik napisał(a):

    > W sytuacji drugiej - przejście dla pieszych przy zjeździe ze skrzyżowania.
    > Do tego jeszcze zmiana kierunku ruchu. Miejsce, w którym kodeks trzy razy
    > upomina się o szczególną ostrożność. I co zostało poczynione względem
    > sytuacji pierwszej w celu dodania tej "szczególności" do ostrożności?

    Zostało sprawdzone przez obserwację, że planowany skręt nie spowoduje
    wymuszenia pierwszeństwa na innych, widocznych uczestnikach ruchu, oraz
    innych, którzy mogliby się tam pojawić przy założeniu przestrzegania
    przepisów.

    --
    ___________/ GG: 3524356