  • 51. Data: 2005-09-08 17:19:44
    Temat: Re: PKP- Mandat za przekroczenie wieku studenta
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Aleksander Kwaśniak napisał(a):
    > Uprawnienie do ulgi studenckiej 37% przysługuje do dnia 26. urodzin włącznie.

    z czego wynika że łącznie z tym dniem?

    KG

  • 52. Data: 2005-09-08 17:31:43
    Od: "Seba" <s...@...wp.pl>

    > ponad wszelką wątpliwość... nie za dużo filmów? tak, powód będzie musiał
    > udowodnić; dane z legitymacji łącznie z jej numerem wystarczą

    > bo Ty twierdzisz że zaistniał określony fakt (zgubienie legitymacji),
    > więc musisz udowodnić że tak było

    Może za dużo, ale wydaje mi się że jeśli sąd będzie miał jakiekolwiek
    wątpliwości co to tego ze jechałem tym pociągiem powinien oddalić powództwo.
    Legitymacja studencka to nie dowód osobisty, wiec chyba nie mam obowiązku
    zgłaszać jej zaginięcia ?

    Pozdr.
    Seba

  • 53. Data: 2005-09-08 17:58:38
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Co chyba nie zmienia faktu że to powód będzie musiał udowodnić ponad
    wszelką
    > wątpliwość że to ja jechałem tym pociągiem.

    Nie. Powód jako dowód przedstawi protokół sporządzony na podstawie
    wiarygodnego dokumentu tożsamości. Jeśli podnosisz zarzut, że to nie Ty się
    nim posługiwałeś to musisz to udowodnić.

    pdr
    Olo

  • 54. Data: 2005-09-08 18:00:37
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Może za dużo, ale wydaje mi się że jeśli sąd będzie miał jakiekolwiek
    > wątpliwości co to tego ze jechałem tym pociągiem powinien oddalić
    powództwo.

    Tak Ci się tylko wydaje. Wątpliwości nie ma żadnych.

    pdr
    Olo

  • 55. Data: 2005-09-08 18:02:04
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > z czego wynika że łącznie z tym dniem?

    A mogę poszukać innym razem? Najchętniej w weekend, jak wypocznę.

    pdr
    Olo

  • 56. Data: 2005-09-08 18:48:54
    Od: s...@...wp.pl

> [...]
    > wiarygodnego dokumentu tożsamości. Jeśli podnosisz zarzut, że to nie Ty się
    > nim posługiwałeś to musisz to udowodnić.

    A czy dowodem nie może być moje zeznanie?
    Protokół nie został przeze mnie podpisany a kanar nie jest policjantem. Wiec
    równie dobrze ja mogę sporządzić protokół z pobytu w zakopanym w tym samym
    czasie na podstawie wiarygodnego widoku gór :-).

    Pozdr.
    Seba

  • 57. Data: 2005-09-08 19:37:31
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    W porządku, nieznajomość prawa nie zwalnia od jego przestrzegania, ale chyba
    autor tego wątku ma jednak trochę racji. Skoro korzysta z dokumentu, który (jak
    zresztą jest na nim wyraźnie napisane) uprawnia jego posiadacza do pewnej ulgi,
    to facet rzeczywiście musiałby być chyba jasnowidzem, żeby przypuszczać, że poza
    posiadaniem ważnego biletu i podstemplowaną, ważną legitymacją musi jeszcze
    spełniać jakieś dodatkowe kryteria (skoro nie są ogólnie znane).
    Chyba na takim dokumencie powinny być wyszczególnione absolutnie wszystkie
    warunki, które należy spełnić, żeby móc na jego podstawie korzystać z pewnych
    przywilejów-chyba tak byłoby uczciwie, kryteria powinny być jasne i powszechnie
    znane. Inaczej można to autentycznie uznać za żerowanie na czyjejś niewiedzy i
    przysłowiowe wpuszczanie w maliny. W ten sposób prawie każdego można wrobić w
    złamanie jakiegoś przepisu, zastawiając na niego jakąś pułapkę. Pewnie, że
    informację o ograniczeniu wiekowym przy korzystaniu z ulgi GDZIEŚ można było
    znaleźć, ale przecież nie o to chodzi. Równie dobrze mogło być jeszcze 10
    innych warunków i zastrzeżeń odnośnie korzystania z ulgi i zignorowanie
    któregokolwiek z nich wiązałoby się z mandatem. Co wtedy? Też każdy miałby
    szukać ich na własną rękę (a raczej dowiadywać się, że w ogóle istnieją)? To
    trochę nie fair. Nie łatwiej byłoby dodać informację o ograniczeniu wiekowym
    bezpośrednio na dokumencie, co zlikwidowałoby wszystkie niejasności?

  • 58. Data: 2005-09-08 19:52:14
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > A czy dowodem nie może być moje zeznanie?

    Może. Tak samo jak zeznanie kontrolującego.

    > Protokół nie został przeze mnie podpisany a kanar nie jest policjantem.

    A trawa jest zielona i co z tego?

    pdr
    Olo

  • 59. Data: 2005-09-08 22:58:19
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Piotrek [8 Sep 2005 21:37:31 +0200]:

    > Skoro korzysta z dokumentu, który (jak zresztą jest na nim
    > wyraźnie napisane) uprawnia jego posiadacza do pewnej ulgi,
    [...]

    A ja w ogole nie wiem, ale ja nawet jakbym chciala, to by mi sie
    tak nie udalo. Za kazdym razem jak jeszcze ulgi mialam, jak tego
    bileta ulgowego na PKP czy PKS chcialam, to wrecz zadali ode mnie
    papierka ze mi sie nalezy. Az tak sie pozmienialo?

    Kira

  • 60. Data: 2005-09-09 01:48:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotrek wrote:
> [...]
    > posiadaniem ważnego biletu i podstemplowaną, ważną legitymacją musi jeszcze
    > spełniać jakieś dodatkowe kryteria (skoro nie są ogólnie znane).

    Miej retensje do wystawcy dokumentu.

    Pamiętaj, że to nie sprawa karna, tylko roszczenie cywilne, więc
    'niewinność' nic nie pomoże.

> [...]
    > znane. Inaczej można to autentycznie uznać za żerowanie na czyjejś niewiedzy i

    Kryteria są jasne i powszechnie znane - to komu i jakie ulgi się należą
    i co jest potrzebne do tego udokumentowania jest zawarte w cennikach
    przewoźników.

> [...]
    > znaleźć, ale przecież nie o to chodzi. Równie dobrze mogło być jeszcze 10
    > innych warunków i zastrzeżeń odnośnie korzystania z ulgi i zignorowanie

    Umowę zawierasz z przewoźnikiem, a nie wystawcą dokumentu. Czyli kogo
    należy pytać o aktualne ceny i zniżki?...

    > któregokolwiek z nich wiązałoby się z mandatem. Co wtedy? Też każdy miałby

    To nie jest 'mandat', bo to nie jest ani wykroczenie, ani przestępstwo.

    > szukać ich na własną rękę (a raczej dowiadywać się, że w ogóle istnieją)? To
    > trochę nie fair. Nie łatwiej byłoby dodać informację o ograniczeniu wiekowym

    Czytaj cenniki.

    > bezpośrednio na dokumencie, co zlikwidowałoby wszystkie niejasności?

    PKP nie jest organem wydającym legitymacje studencie.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)