  • 41. Data: 2005-09-08 15:43:45
    Temat: Re: PKP- Mandat za przekroczenie wieku studenta
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > W zeszłym roku jechałem sobie spokojnie pociągiem. Przed kanarami nie
    > uciekałem ponieważ miałem kupiony bilet ulgowy i ważną legitymacje
    studencka.
    > Niestety miałem już skończone 26 lat i ulga mi nie przysługiwała. Tylko
    niby
    > skąd miałem to wiedzieć?

    Z przepisów obowiązujących przy przejazdach ulgowych. Obowiązkiem pasażera
    jest upewnienie się przed podróżą że posiada ważny bilet.

    > Chciałem dopłacić na miejscu różnice jednak kanar z renomy się nie zgodził.
    > Zażądał opłaty dodatkowej coś ponad 100 zł.

    I bardzo słusznie postąpił.

    > Oczywiście nie zapłaciłem , mandatu nie podpisałem.

    Twoje zmartwienie.

    > Wiem że mogę złożyć sprzeciw. Tylko jakie mam szanse wygrać?

    Zerowe. Ale w przypadku natychmiastowej wpłaty unikasz kosztów komorniczych
    wynoszących ładnie ponad kolejne 100zł.

    > Przecież nie zrobiłem nic złego. W dobrej wierze kupiłem bilet , nie
    uciekałem
    > przed kontrolerami i chciałem dopłać różnice w cenie biletu.

    To nie ma znaczenia. Posiadałeś nieważny bilet. Gdybyś uregulował należność
    od razu byłoby znacznie taniej, co sam przyznajesz.

    > Wiec niby dlaczego mam płacić opłatę dodatkowa? Przecież to przewoźnik
    > sprzedał mi zły bilet nie informując mnie o braku uprawnień do ulgi.

    Przewoźnik sprzedał taki bilet jakiego zażądałeś.

    pdr
    Olo

  • 42. Data: 2005-09-08 15:45:33
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Super. Tylko nie kazdy stuiuje prawo.

    Nieznajomość prawa nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania.

    pdr
    Olo

  • 43. Data: 2005-09-08 15:52:24
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Spisal mnie z legitymacji studenckiej ktora moglem przeciez zgubic.

    A nie wpadłeś na to, że ten fakt będzie trzeba udowodnić?

    pdr
    Olo

  • 44. Data: 2005-09-08 15:57:01
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > No ok.Tylko co jesli wczesniej tego nie czytalem?

    A jakie to ma znaczenie?

    > Powinienem grzecznie przyjac
    > ten mandat?

    No i co żywo zapłacić - w Twoim wyłącznym interesie.

    > Przewożnik tak zupelnie nie odpowiada za wystawiony bilet?

    Odpowiada. Bilet wystawiono prawidłowo.

    > Pozatym nie
    > uciekalem wiec chyba powinno skonczyc sie na doplacie.

    Jakie to ma znaczenie? Gdyby "skończyło się na dopłacie" a ja np. bym to
    wykrył podczas kontroli wtórnej to taka osoba ma po premii.

    > I co z napisem na legitymacji wprowadzajacym mnie w blad? Tam wyraznie
    pisze
    > ze przysluguje mi ulga.

    1) Jest napisane,
    2) Zażalenie do MEN.

    pdr
    Olo

  • 45. Data: 2005-09-08 16:17:39
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > a gowno go obchodza strony przewozow regionalnych i innych przewoznikow
    >
    > takie informacje powinny byc bezposrednio przy kasach albo udzielane
    > przez pracownika, a nie sa ani przy kasach ani udzielane
    >
    > poza tym nie chodzi mu o smierdzace moralizatorskie dywagacje
    >
    > tylko o porade
    > albo moze cos zrobic albo nie moze i tyle

    Może, zapłacić. Lepiej?
    I odrobinę kultury, nie jesteś u siebie w domu.

    pdr
    Olo

  • 46. Data: 2005-09-08 16:22:34
    Od: "Seba" <s...@...wp.pl>

    > A nie wpadłeś na to, że ten fakt będzie trzeba udowodnić?

    No nie bardzo. Wydaje mi się że to oskarżonemu trzeba udowodnić winne a nie
    odwrotnie. Wiec PKP będzie musiało udowodnić, że ja tej legitymacji nie
    zgubiłem. A to może być wyjątkowo trudne, jeśli w ogóle możliwe :-).

    Pozdr.
    Seba

  • 47. Data: 2005-09-08 16:24:41
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > A ja tak troche off-topicowo, bo mnie to niedlugo czeka: jak obliczam ta
    > granice "skoczonych 26 lat". Zwyczajnie "rok obecny - rok urodzenia =
    > 26", czyli jak minie dzien urodzin w tym roku to jest skonczone 26lat?

    Uprawnienie do ulgi studenckiej 37% przysługuje do dnia 26. urodzin włącznie.
    Przy czym rozpoczynając podróż w tym dniu można ją jeszcze ukończyć nazajutrz
    na podstawie ulgowego biletu i legitymacji.

    pdr
    Olo

  • 48. Data: 2005-09-08 16:29:04
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > No nie bardzo. Wydaje mi się że to oskarżonemu trzeba udowodnić winne a nie
    > odwrotnie.

    Błędnie Ci się wydaje, widać że o prawie nie masz bladego pojęcia. Uprzejmie
    wyjaśniam, że nie będziesz oskarżonym tylko pozwanym w sprawie cywilnej o
    zapłatę.

    > Wiec PKP będzie musiało udowodnić, że ja tej legitymacji nie
    > zgubiłem.

    Nic podobnego.

    pdr
    Olo

  • 49. Data: 2005-09-08 16:40:40
    Od: "Seba" <s...@...wp.pl>

    > Błędnie Ci się wydaje, widać że o prawie nie masz bladego pojęcia. Uprzejmie
    > wyjaśniam, że nie będziesz oskarżonym tylko pozwanym w sprawie cywilnej o
    > zapłatę.

    Co chyba nie zmienia faktu że to powód będzie musiał udowodnić ponad wszelką
    wątpliwość że to ja jechałem tym pociągiem.

    > Nic podobnego.

    Dlaczego ?

    Pozdr.
    Seba

  • 50. Data: 2005-09-08 17:18:50
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Seba napisał(a):
    > Co chyba nie zmienia faktu że to powód będzie musiał udowodnić ponad wszelką
    > wątpliwość że to ja jechałem tym pociągiem.

    ponad wszelką wątpliwość... nie za dużo filmów? tak, powód będzie musiał
    udowodnić; dane z legitymacji łącznie z jej numerem wystarczą

    > Dlaczego ?

    bo Ty twierdzisz że zaistniał określony fakt (zgubienie legitymacji),
    więc musisz udowodnić że tak było

    KG