  • 1. Data: 2005-09-05 21:49:26
    Temat: PKP- Mandat za przekroczenie wieku studenta
    Od: "s...@...wp.pl" <s...@...wp.pl>

    W zeszłym roku jechałem sobie spokojnie pociągiem. Przed kanarami nie
    uciekałem ponieważ miałem kupiony bilet ulgowy i ważną legitymacje studencka.
    Niestety miałem już skończone 26 lat i ulga mi nie przysługiwała. Tylko niby
    skąd miałem to wiedzieć?
    Pociągami jeżdżę b. rzadko, na bilecie nic takiego nie było napisane a co
    więcej na legitymacji studenckiej wyraźnie pisze ze jestem uprawniony do ulgi
    50% przy przejazdach pociągami w 2 kl.

    Chciałem dopłacić na miejscu różnice jednak kanar z renomy się nie zgodził.
    Zażądał opłaty dodatkowej coś ponad 100 zł.

    Oczywiście nie zapłaciłem , mandatu nie podpisałem.

    Dziś dostałem z sądu nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym ponad dwustu
    zł.

    Wiem że mogę złożyć sprzeciw. Tylko jakie mam szanse wygrać?

    Przecież nie zrobiłem nic złego. W dobrej wierze kupiłem bilet , nie uciekałem
    przed kontrolerami i chciałem dopłać różnice w cenie biletu.
    Wiec niby dlaczego mam płacić opłatę dodatkowa? Przecież to przewoźnik
    sprzedał mi zły bilet nie informując mnie o braku uprawnień do ulgi.

    Jak powinienem się bronić przed sądem?

    Powiedzieć prawdę licząc na zrozumienie sędziego czy po prostu iść w zaparte
    mówiąc ze nie jechałem tym pociągiem a legitymacje gdzieś zgubiłem. W końcu
    nie ma mojego podpisu na mandacie wiec trudno będzie cokolwek udowodnić .
    Minelo już sporo czasu od tego zdarzenia dlatego są małe szanse ze kanar mnie
    pozna. A gdyby nawet to będzie to tylko jego słowo przeciw mojemu. Ale z
    drugiej strony jeśli mam szanse wygrać mówiąc prawdę to po co kłamać ?

    Pozdr.
    Seba

  • 2. Data: 2005-09-05 21:54:34
    Temat: Re: PKP- Mandat za przekroczenie wieku studenta
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    s...@...wp.pl napisał(a):
> [...]
    > Niestety miałem już skończone 26 lat i ulga mi nie przysługiwała. Tylko niby

    czytając odpowiednią ustawę?

    KG

  • 3. Data: 2005-09-05 21:56:11
    Od: "Seba" <s...@...wp.pl>

    > czytając odpowiednią ustawę?
    >
    > KG

    Super. Tylko nie kazdy stuiuje prawo. Gdybym chcial znac wszystkie ustawy do
    tego biegle lacine, fizyke kwantową i byc dobrym lekarzem zycia by mi nie
    starczylo :-)

  • 4. Data: 2005-09-05 22:15:49
    Od: "MarlonB" <małpa@wieloryb.kom>

    Użytkownik "Seba" <s...@...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do
    > tego biegle lacine, fizyke kwantową i byc dobrym lekarzem zycia by mi nie

    W takim razie czekaja go konsekwencje. Takie jest prawo i na nic zale i
    smutki.

  • 5. Data: 2005-09-05 22:22:33
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Seba wrote:

    > Super. Tylko nie kazdy stuiuje prawo. Gdybym chcial znac wszystkie ustawy do

    Ignorantia legis excusat neminem czyli nieznajomość prawa nie
    usprawiedliwia nikogo :)
    W Twoim obowiązku jest sprawdzić, czy przysługuje Ci ulga. Jak
    'wejdziesz' do sklepu nocą i wyniesiesz dwie flaszki to myślisz, że
    możesz się wytumaczyć, że niewidziałeś że tak nie wolno? :-) Poza tym,
    chyba spisał Cię z dowodu, więc kontroler nie wyssał Twoich danych z palca.

    --
    Filip.----------------------------------------------
    ----------------

  • 6. Data: 2005-09-05 22:26:44
    Od: scream <n...@p...pl>

    Seba napisał(a):
    > Super.

    Nieznajomość prawa szkodzi. Jeśli nie masz czasu na czytanie ustaw, to
    trzeba było w okienku kasowym powiedzieć "Mam ponad 26 lat, poproszę
    optymalny dla mnie bilet".

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2005-09-05 22:53:04
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "s...@...wp.pl" <s...@...wp.pl> napisał w wiadomości
    > W zeszłym roku jechałem sobie spokojnie pociągiem. Przed kanarami nie
    > uciekałem ponieważ miałem kupiony bilet ulgowy i ważną legitymacje
    studencka.
    > Niestety miałem już skończone 26 lat
    (...)
    > skąd miałem to wiedzieć?

    Obliczajac roznice czasu pomiedzy data zdarzenia a data Twojego urodzenia.
    W sieci znajdziesz mnostwo programow.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2005-09-05 22:54:31
    Od: "Seba" <s...@...wp.pl>

    > W Twoim obowiązku jest sprawdzić, czy przysługuje Ci ulga.
    Jest to gdzieś napisane? No jakas podstawa prawna tego co mowisz? To może
    jeszcze mam obowiązek znac dokladne odleglosci miedzy stacjami taryfikator i
    powinienem sam sobie bilet wypisac :-)

    >Jak 'wejdziesz' do sklepu nocą i wyniesiesz dwie flaszki to myślisz, że
    > możesz się wytumaczyć, że niewidziałeś że tak nie wolno? :-)

    To troche nie to samo.Wiem ze nie wolno krasc. Rodzice mnie nauczyli .Niestety
    nie byli prawnikami i nic mi nie mowili o rozporzadzeniach ministra transportu.

    >Poza tym, chyba spisał Cię z dowodu, więc kontroler nie wyssał Twoich danych
    z palca.
    Z legitymacji studenckiej.Takie rzeczy czesto kradna w pociagach:-).

    Spisal mnie z legitymacji studenckiej ktora moglem przeciez zgubic.

    Seba

  • 9. Data: 2005-09-05 22:56:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > Nieznajomość prawa szkodzi. Jeśli nie masz czasu na czytanie ustaw, to
    > trzeba było w okienku kasowym powiedzieć "Mam ponad 26 lat, poproszę
    > optymalny dla mnie bilet".

    I jeszcze to dyskretnie nagrać wraz z reakcją kasjera/kasjerki, bo nie
    takie numery w kasach były robione ;-/ (niekoniecznie celowo)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 10. Data: 2005-09-05 22:57:13
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > To troche nie to samo.Wiem ze nie wolno krasc. Rodzice mnie nauczyli
    .Niestety
    > nie byli prawnikami i nic mi nie mowili o rozporzadzeniach ministra
    transportu.

    Standardowa cena biletu wynosi tyle a tyle.
    Jesli chcesz kupic bilet taniej - czyli ulgowy - to TWOIM obowiazkiem jest
    sprawdzic, czy Ci ulga taka przysluguje.
    Nie wujka, nie cioci i nie Pani w okienku ale TWOIM ZASRANYM jest to
    obowiazkiem.

    Pozdrawiam
    SDD