    From: "Maciej Perznowski" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: P.adhezyjne w ramach p.karnego art.62 kpk
    Date: Sun, 21 Nov 2004 21:38:37 +0100

    Niedawno uprawomocnił się wyrok w sprawie w której byłem
    pokrzywdzonym,dokładnie chodziło o
    pobicie.Dwóch osobników dostalo 8 miesięcy w zawieszeniu na 3 lata i
    kuratora.Skorzystałem
    z artykułu 62 kpk który dawał mi możliwośc wytoczenia powództwa cywilnego w
    ramach sprawy
    karnej w celu dochodzenia roszczeń majątkowych wynikających bezpośrednio z
    popełnienia przestępstwa,
    co wiecej znalazłem furtkę ,która pozwala nie tylko dochodzić kwot
    straconych w wyniku przestępstwa,ale
    umożliwia otrzymanie odszkodowania za straty moralne itp.Sąd przyznał mi
    1150 zł z tego 150 na koszty typu
    obdukcja leki,a 1000 zl za straty moralne.Sąd użył określenia ,że winni
    powinni zapłacić tą sumę "solidarnie".

    Pytanie brzmi jak mam ściągnąć tą sumę?Czy w częsci finansowej jest to
    wyrok karny czy cywilny?
    Czy mam iść z wyrokiem do komornika,czy będzie mi potrzebna tylko klauzula
    prawomocności czy
    również wykonalności?A może jest to wyrok karny i ściągnięciem zajmie się
    bezpośrednio sąd?
    Czy w tym wypadku ma zastosowanie art 75 paragraf 2 kk który mówi między
    innymi ,że sąd może
    odwiesić karę jeśli skazany uchyla się od zapłacenia kary?

    Jeden ze skazanych uczestniczył w pobiciu mnie 3 lata temu ,wówczas nie
    zająłem się tą sprawą dokładnie,
    zresztą przez te 3 lata w związku z tym pierwszym pobiciem byłem regularnie
    zastraszany poniżany przez
    środowisko miejscowych dresiarzy co w efekcie spowodowało mówiąc delikatnie
    ,ze poważnie
    ograniczyłem swoją swobodę poruszania.Oczywiście nie udowodnie im tych 3 lat
    znęcania się ,ale mam ochotę
    powrócić do tego pierwszego pobicia.Załóżmy ze udałoby mi się doprowdzić do
    powtórnego skazania jednego
    z oskarżonych w wyroku od którego zacząłem.Oczywiście nie spowoduje to
    odwieszenia mu wyroku bo
    pierwsze pobicie nie miało miejsca w okresie orzeczonej próby,ale czy jest
    mozliwe,że są wydając wyrok
    są traktowałby tego osobnika jako już recydywistę i wydal stosunkowo więksy
    wyrok i nie zdecydowalby się na jego zawieszenie
    mimo,że dotyczyłby on sprawy wcześciejszej kalendarzowo niż tej na podstawie
    której ten delikwent znalazł się
    w rejestrze skazanych?