  • 1. Data: 2010-07-05 18:30:48
    Temat: Oszustwo na allegro
    Od: "Robert" <n...@o...pl>

    Witam,

    jakiś czas temu zostałem oszukany na Allegro. Kupiłem na aukcji przedmiot o
    wartości 930zł, zapłaciłem (przelew na konto) i od tego czasu sprzedawca
    przestał odpowiadać na próbę kontaktu. Zakupionego przedmiotu nie otrzymałem.
    Razem ze mną oszukanych zostały przez tego samego użytkownika więcej osób.
    Sprawę zgłosiłem na policję, po ponad półrocznym postępowaniu postawiono sprawcy
    zarzuty, a akt oskarżenia został przesłany do sądu. Od prowadzącego postępowanie
    policjanta dowiedziałem się, że to wcale nie oznacza zwrotu skradzionych
    pieniędzy. Policjant radził, aby wystąpić z roszczeniem na drodze cywilnej (może
    komornik coś ściągnie).

    I teraz moje pytanie, jak walczyć o skradzione pieniądze w sądzie? W jaki sposób
    rozpocząć takie roszczenie na drodze cywilnej? Czy mogę, przynajmniej do pewnego
    momentu realizować to sam, czy od razu potrzebuję adwokata? Gdzie powinienem
    złożyć dokumenty? Dodam, że ja jestem z południa kraju, a złodziej z
    zachodnio-pomorskiego.

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 2. Data: 2010-07-05 19:06:14
    Temat: Re: Oszustwo na allegro
    Od: Agent0700 <a...@g...pl>

    > jakiś czas temu zostałem oszukany na Allegro.

    Ja podobnie. Zgłosiłem na policję i pewnie faceta się policja zapytała
    dlaczego nie wysłał, bo ponad miesiąc później kasa wróciła na konto.

    Jak się nie da na policji, to proces cywilny o zwrot.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 3. Data: 2010-07-05 20:36:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert wrote:
> [...]
    > pieniędzy. Policjant radził, aby wystąpić z roszczeniem na drodze cywilnej (może

    w procesie karnym zostanie skazany za oszustwo.
    Sedzia moze nakazac zwrot kasy, ale nie musi.
    Musialbys sie dopytac szczegolow jak o to zadbac, zeby od razu w
    procesie karnym zadbac o wlasny interes.
    Zalezy na jakim etapie jest sprawa.

> [...]
    > momentu realizować to sam, czy od razu potrzebuję adwokata? Gdzie powinienem
    > złożyć dokumenty? Dodam, że ja jestem z południa kraju, a złodziej z

    jesli bedzie po procesie karnym, w ktorym zostal uznany winnym, to w
    zasadzie bulka z maslem, bo sedzia nie bedzie mial zadnej mozliwosci
    manewru.
    pozew skladasz w sadzie cywilnym o zwrot kasy.
    mozesz realizowac to sam, nie jest ci potrzebny adwokat, ale duzy
    wogodniej z , niz bez.
    to zalezy ile gosciu ma kasy.
    jesli nie jest kasiasty to i z odzyskaniem wlasnej kasy mozesz miec problem.
    jesli bedzie z czego sciagnac, to koszty adwokata tez on poniesie, z
    tym, ze najpierw musisz ty wylozyc wlasna kase.

  • 4. Data: 2010-07-05 20:51:45
    Od: "neoniusz" <n...@j...org>

    Użytkownik "Robert" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > jakiś czas temu zostałem oszukany na Allegro. Kupiłem na aukcji przedmiot
    > wartości 930zł, zapłaciłem (przelew na konto) i od tego czasu sprzedawca

    Program ochrony kupujacych.

  • 5. Data: 2010-07-05 21:24:36
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > w procesie karnym zostanie skazany za oszustwo.
    > Sedzia moze nakazac zwrot kasy, ale nie musi.

    Sedzia musi jesli zlozysz wniosek, a moze jesli wniosku nie zlozysz. Warunek
    : skazanie sprawcy. Podstawa art. 46 kk i art. 49a kpk (tu termin).

    Cezar

  • 6. Data: 2010-07-06 05:44:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert pisze:

    > I teraz moje pytanie, jak walczyć o skradzione pieniądze w sądzie? W jaki sposób
    > rozpocząć takie roszczenie na drodze cywilnej? Czy mogę, przynajmniej do pewnego

    Zakładając, że zostanie uznany winnym (czyli że zostanie mu udowodnione,
    że miał _zamiar_ oszukać, a nie tylko "splajtował") - wystarczy
    powództwo adhezyjne w ramach sprawy karnej.

    > momentu realizować to sam, czy od razu potrzebuję adwokata? Gdzie powinienem
    > złożyć dokumenty? Dodam, że ja jestem z południa kraju, a złodziej z
    > zachodnio-pomorskiego.

    A gdzie będą rozprawy?

    Masz czas sam jeździć?

  • 7. Data: 2010-07-06 07:38:00
    Od: Chopin <m...@p...pl>

    W dniu 2010-07-05 22:51, neoniusz pisze:
    > U?ytkownik "Robert"<n...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Program ochrony kupujacych.

    Oczywiście, Program gwarantuje zwrot nawet do kwoty 10.000zł, ale muszą
    być spełnione określone warunki.
    Wystarczy, że sprzedający miał przewagę komentarzy negatywnych i/lub
    neutralnych w stosunku do pozytywnych wówczas Allegro może odmówić
    zwrotu w ramach programu.
    Istotne jest również dotrzymanie terminów.

    Szczegóły na stronie serwisu Allegro.

    --
    Pozdrawiam,
    Chopin

  • 8. Data: 2010-07-06 08:08:38
    Od: "Robert" <n...@o...pl>

    > A gdzie będą rozprawy?
    >
    > Masz czas sam jeździć?

    Rozprawa będzie w Szczecinie, tam mieszka oszust i tamtejsza prokuratura
    prowadzi tą sprawę. Na wycieczki tam nie mam czasu, poza tym całą Polskę muszę
    przejechać - nie wiem jeszcze jak to rozegrać, może będę mógł ewentualne
    zeznania (jeśli będą potrzebne) złożyć w swoim miejscu zamieszkania.
    Skoro można to załatwić w ramach tej sprawy karnej, to jak powinienem złożyć
    stosowny wniosek? Już teraz? Nie było jeszcze rozprawy. Czy może w momencie, jak
    proces się rozpocznie ?

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 9. Data: 2010-07-06 08:12:29
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Chopin napisał:

> [...]
    > neutralnych w stosunku do pozytywnych wówczas Allegro może odmówić
    > zwrotu w ramach programu.
    > Istotne jest również dotrzymanie terminów.

    których niestety nie dotrzymasz
    przy czasie prowadzenia spraw w Polsce, kiedys ten program działał
    dobrze ale od 2-3 lat bardzo ciężko od nich cokolwiek odzyskać

  • 10. Data: 2010-07-07 07:56:29
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Robert pisze:

> [...]
    > stosowny wniosek? Już teraz? Nie było jeszcze rozprawy. Czy może w momencie, jak

    Witam,
    Jest coś takiego co się nazywa powództwo adhezyjne lub proces adhezyjny.
    Można o tym poczytać, bo to chyba to będzie najwłaściwsze w tym przypadku.

    Ja miałem podobną sprawę, kwota niewielka, bo raptem ok. 40 zł.
    Machnąłem ręką na te pieniądze. Ale trafiło na mądrego sędzię/sędzinę,
    która dała sprawcy wyrok w zawieszeniu, ale warunkiem było naprawienie
    wyrządzonej krzywdy, czyli zwrot pieniędzy pokrzywdzonym. I co
    najciekawsze, to przyszło do mnie pismo z sądu z prośbą o odpowiedź, czy
    sprawca wywiązał się z tego.
    Bardzo fajna sprawa, szkoda, że wszystkie sądy nie stosują takiej metody.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz