    From: "Robert" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Oszustwo na allegro
    Date: Mon, 05 Jul 2010 20:30:48 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    Witam,

    jakiś czas temu zostałem oszukany na Allegro. Kupiłem na aukcji przedmiot o
    wartości 930zł, zapłaciłem (przelew na konto) i od tego czasu sprzedawca
    przestał odpowiadać na próbę kontaktu. Zakupionego przedmiotu nie otrzymałem.
    Razem ze mną oszukanych zostały przez tego samego użytkownika więcej osób.
    Sprawę zgłosiłem na policję, po ponad półrocznym postępowaniu postawiono sprawcy
    zarzuty, a akt oskarżenia został przesłany do sądu. Od prowadzącego postępowanie
    policjanta dowiedziałem się, że to wcale nie oznacza zwrotu skradzionych
    pieniędzy. Policjant radził, aby wystąpić z roszczeniem na drodze cywilnej (może
    komornik coś ściągnie).

    I teraz moje pytanie, jak walczyć o skradzione pieniądze w sądzie? W jaki sposób
    rozpocząć takie roszczenie na drodze cywilnej? Czy mogę, przynajmniej do pewnego
    momentu realizować to sam, czy od razu potrzebuję adwokata? Gdzie powinienem
    złożyć dokumenty? Dodam, że ja jestem z południa kraju, a złodziej z
    zachodnio-pomorskiego.

    Pozdrawiam,
    Robert