  • 1. Data: 2009-08-12 16:00:04
    Temat: Oświadczenie o tajemnicy
    Od: "TenOn" <x...@x...pl>

    Witam, takie coś w pracy mi zapodali w pracy i chcą żeby to podpisać.
    Jak czytam to czego dotyczy ta tajemnica to wychodzi, że wszzytkiego co się
    nauczyłem w tej firmie podlega ochronie. To oznacz, że nie mogą
    wykorzytsywać tej wiedzy w innej firmie- mam tu na myśli know-how czy jak?
    Czy można to podpisać i olać?

    "Oświadczenie pracownika o zachowaniu tajemnicy
    Niniejszym zobowiązuję się do zachowania w ścisłej tajemnicy wszelkich
    informacji technicznych, organizacyjnych, handlowych, produkcyjnych, itp.
    uzyskanych w trakcie stosunku pracy i przy wykonywaniu obowiązków
    pracowniczych oraz traktowaniu ich jako poufnych. Zobowiązuję się także do
    przedsięwzięcia odpowiednich środków uniemożliwiających uzyskanie tych
    informacji przez osoby nieuprawnione i przestrzegania obowiązującej w firmie
    Polityki Bezpieczeostwa.
    Przyjmuję do wiadomości, że informacjami poufnymi, w rozumieniu niniejszego
    oświadczenia są przede wszystkim, następujące informacje uzyskane w trakcie
    stosunku pracy i przy wykonywaniu obowiązków pracowniczych jak: pomysły,
    wzory, plany, pojęcia, tajemnice handlowe, informacje techniczne,
    technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje
    posiadające wartośd gospodarczą dotyczące:
    a) strategii marketingowej i korporacyjnej, planów rozwoju działalności,
    raportów sprzedaży, wyników przeprowadzanych badao;
    b) stosowanych metod i procedur, informacji technicznych oraz know-how,
    tajemnic handlowych, strategii biznesowych, planów marketingowych;
    c) kontaktów handlowych, baz danych klientów, spisów klientów i kontrahentów
    oraz szczegółów umów z nimi zawartych, a także informacji na temat
    pracowników oraz współpracowników Stron;
    d) budżetu, rachunkowości, sprawozdao handlowych, raportów wymaganych
    przepisami prawa i innych raportów finansowych, a także pozostałych spraw
    finansowych; oraz
    e) innych informacji i dokumentów oznaczonych klauzulą "poufne",
    "zastrzeżone", tajne" lub inną klauzulą o podobnej treści.
    Powyższe zobowiązanie obejmuje ponadto wszelkie informacje udostępnione mi
    przez pracodawcę w ramach wykonywania umowy o pracę i w związku z realizacją
    przez xxxxxxx sp. z o.o. umów zawartych z kontrahentami w szczególności te
    objęte klauzulami wewnętrznymi xxxxxxx sp. z o.o. o symbolach .....
    Jednocześnie oświadczam, że jestem świadom odpowiedzialności za ewentualną
    szkodę poniesioną przez xxxxxxxx sp. z o.o. w przypadku naruszenia przeze
    mnie zobowiązao zachowania powyższych informacji w poufności, zgodnie z
    ustawą z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.
    U. z dnia 8 czerwca 1993 r.). Jest mi wiadomym, że przedmiotowa ustawa
    zobowiązuje mnie do nie ujawniania i nie wykorzystania informacji
    stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa przez okres trzech lat po ustaniu
    stosunku pracy.
    podpis pracownika "

    M.

  • 2. Data: 2009-08-12 17:00:22
    Temat: Re: Oświadczenie o tajemnicy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TenOn wrote:
    > Witam, takie co? w pracy mi zapodali w pracy i chc? ?eby to podpisaae.
    > Jak czytam to czego dotyczy ta tajemnica to wychodzi, ?e wszzytkiego co sie
    > nauczy?em w tej firmie podlega ochronie. To oznacz, ?e nie mog?
    > wykorzytsywaae tej wiedzy w innej firmie- mam tu na my?li know-how czy jak?
    > Czy mo?na to podpisaae i olaae?

    Nie tyle co sie nauczyles, a co zostało ci pokazane lub ujawnione.
    Chodzi o to, aby rozwiązań czy informacji które zostały ci udostępnione
    w firmie nie wykorzystać u konkurencji.

    Przy czym ogranicza się to do tego, ze ty w nowej firmie idziesz do
    szefa i mowisz "a ja wiem jak to zrobić lepiej bo widzialem to w starej
    firmie".

    Nie ma przeszkód abys robił to samo i dokładnie tak samo, pod warunkiem,
    że ktoś ci już dał metodę i nie ma tam twojego "wkładu własnego"

    Można tego nie podpisać. Olać po podpisaniu nie radziłbym.
    Niech sie okaze, ze po zastosowaniu twojej wiedzy nowa firma odbila
    starej 5% rynku np. na 5 mln rocznie. I po te 5 milionow stara firma
    zglosi sie do ciebie.

  • 3. Data: 2009-08-12 18:06:41
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 12 Sie, 19:00, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > Niech sie okaze, ze po zastosowaniu twojej wiedzy nowa firma odbila
    > starej 5% rynku np. na 5 mln rocznie. I po te 5 milionow stara firma

    Życzę powodzenia w dowodzeniu.

  • 4. Data: 2009-08-12 18:38:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h5up6k$grq$1@atlantis.news.neostrada.pl TenOn
    <x...@x...pl> pisze:

> [...]
    > się nauczyłem w tej firmie podlega ochronie. To oznacz, że nie mogą
    > wykorzytsywać tej wiedzy w innej firmie- mam tu na myśli know-how czy jak?
    W życiu bym czegoś takiego nie podpisał.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-08-12 19:14:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    przypadek wrote:

    > Życzę powodzenia w dowodzeniu.

    A to akurat najmniejszy problem.
    Szczegóły zależą od tego czym on się zajmował.
    Wykazanie, ze firma zmieniła coś tam gdzieś tam i wykazanie, że iluś
    klientów przeszło z tego powodu do konkurencji to żaden problem.

  • 6. Data: 2009-08-12 19:17:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:h5up6k$grq$1@atlantis.news.neostrada.pl TenOn

    > W życiu bym czegoś takiego nie podpisał.

    To jeszcze zależy co robił.
    Jeśli był pracownikiem nazwijmy to "niesamodzielnym". który dostawał
    coś tam do zrobienia i dzięki temu z czymś tam się zapoznał, to raczej
    nie widzę problemu, z tym, że podroczyłbym się o termin i starał skrócić
    te 3 lata.

    Jeśli był managerem lub istotnym pracownikiem dzieki którego
    inteligencji firma się rozwijała, to zamiast tego wolałbym podpisać
    zakaz konkurencji i dostać za to kasę.

  • 7. Data: 2009-08-12 19:35:48
    Od: "TenOn" <x...@x...pl>

    > A to akurat najmniejszy problem.
    > Szczegóły zależą od tego czym on się zajmował.
    > Wykazanie, ze firma zmieniła coś tam gdzieś tam i wykazanie, że iluś
    > klientów przeszło z tego powodu do konkurencji to żaden problem.

    No ja doste pewne zlecenia z firmy i wykonuje je u klientów.
    Pracuje na umowę o pracę.
    Jestem taką mrówką co utrzymuje całą firmę :).
    Tzn jestem na dole całego łańcucha, ale moja praca jest sednem działalności
    firmy.

    Pozdrawiam
    M.

  • 8. Data: 2009-08-12 19:40:12
    Od: "TenOn" <x...@x...pl>

> [...]
    > tam do zrobienia i dzięki temu z czymś tam się zapoznał, to raczej nie
    > widzę problemu, z tym, że podroczyłbym się o termin i starał skrócić te 3

    No jeszce to robię :), i tak jak napisałeś dostje cos do zrobienia i mam to
    zrobić.

    > Jeśli był managerem lub istotnym pracownikiem dzieki którego inteligencji
    > firma się rozwijała, to zamiast tego wolałbym podpisać zakaz konkurencji i
    > dostać za to kasę.

    No nie jestem managerem, takie pismo dostali ponoć wszyscy pracownicy od
    tych na dole po tych na górze.

    Pozdrawiam
    M.

  • 9. Data: 2009-08-12 20:48:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TenOn wrote:

    > No jeszce to robię :), i tak jak napisałeś dostje cos do zrobienia i mam to
    > zrobić.

    To się teraz sam zastanów czy jakbyś zmieniał pracę na inną to czy
    będzie ci to przeszkadzać czy nie.

  • 10. Data: 2009-08-13 18:53:52
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2009 14:14:32 -0500, witek napisał(a):

    > A to akurat najmniejszy problem.
    > Szczegóły zależą od tego czym on się zajmował.
    > Wykazanie, ze firma zmieniła coś tam gdzieś tam i wykazanie, że iluś
    > klientów przeszło z tego powodu do konkurencji to żaden problem.

    masz na myśli migrację abonentów między operatorami ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://foto.3mam.net