    From: "TenOn" <x...@x...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Oświadczenie o tajemnicy
    Date: Wed, 12 Aug 2009 18:00:04 +0200

    Witam, takie coś w pracy mi zapodali w pracy i chcą żeby to podpisać.
    Jak czytam to czego dotyczy ta tajemnica to wychodzi, że wszzytkiego co się
    nauczyłem w tej firmie podlega ochronie. To oznacz, że nie mogą
    wykorzytsywać tej wiedzy w innej firmie- mam tu na myśli know-how czy jak?
    Czy można to podpisać i olać?

    "Oświadczenie pracownika o zachowaniu tajemnicy
    Niniejszym zobowiązuję się do zachowania w ścisłej tajemnicy wszelkich
    informacji technicznych, organizacyjnych, handlowych, produkcyjnych, itp.
    uzyskanych w trakcie stosunku pracy i przy wykonywaniu obowiązków
    pracowniczych oraz traktowaniu ich jako poufnych. Zobowiązuję się także do
    przedsięwzięcia odpowiednich środków uniemożliwiających uzyskanie tych
    informacji przez osoby nieuprawnione i przestrzegania obowiązującej w firmie
    Polityki Bezpieczeostwa.
    Przyjmuję do wiadomości, że informacjami poufnymi, w rozumieniu niniejszego
    oświadczenia są przede wszystkim, następujące informacje uzyskane w trakcie
    stosunku pracy i przy wykonywaniu obowiązków pracowniczych jak: pomysły,
    wzory, plany, pojęcia, tajemnice handlowe, informacje techniczne,
    technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje
    posiadające wartośd gospodarczą dotyczące:
    a) strategii marketingowej i korporacyjnej, planów rozwoju działalności,
    raportów sprzedaży, wyników przeprowadzanych badao;
    b) stosowanych metod i procedur, informacji technicznych oraz know-how,
    tajemnic handlowych, strategii biznesowych, planów marketingowych;
    c) kontaktów handlowych, baz danych klientów, spisów klientów i kontrahentów
    oraz szczegółów umów z nimi zawartych, a także informacji na temat
    pracowników oraz współpracowników Stron;
    d) budżetu, rachunkowości, sprawozdao handlowych, raportów wymaganych
    przepisami prawa i innych raportów finansowych, a także pozostałych spraw
    finansowych; oraz
    e) innych informacji i dokumentów oznaczonych klauzulą "poufne",
    "zastrzeżone", tajne" lub inną klauzulą o podobnej treści.
    Powyższe zobowiązanie obejmuje ponadto wszelkie informacje udostępnione mi
    przez pracodawcę w ramach wykonywania umowy o pracę i w związku z realizacją
    przez xxxxxxx sp. z o.o. umów zawartych z kontrahentami w szczególności te
    objęte klauzulami wewnętrznymi xxxxxxx sp. z o.o. o symbolach .....
    Jednocześnie oświadczam, że jestem świadom odpowiedzialności za ewentualną
    szkodę poniesioną przez xxxxxxxx sp. z o.o. w przypadku naruszenia przeze
    mnie zobowiązao zachowania powyższych informacji w poufności, zgodnie z
    ustawą z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.
    U. z dnia 8 czerwca 1993 r.). Jest mi wiadomym, że przedmiotowa ustawa
    zobowiązuje mnie do nie ujawniania i nie wykorzystania informacji
    stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa przez okres trzech lat po ustaniu
    stosunku pracy.
    podpis pracownika "

    M.