  • 71. Data: 2016-12-27 09:37:53
    Temat: Re: Oświadczenia majątkowe sędziów będą jawne
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > W obowiązującym systemie prawnym gdy rozprawa jest raz na trzy miesiące, a i raz na
    pół roku też, statystyki ile jednocześnie spraw prowadzi sędzia są śmieszne, o niczym
    nie świadczą, bo im bardziej opieszały to tych spraw ma więcej.

    Jak sędzia prowadzi 150 spraw, to trudno byłoby, aby wyznaczał rozprawy
    co tydzień. Rozprawa raz na kwartał to w takim stanie jest fenomenalny
    wynik.

    --
    Liwiusz

  • 72. Data: 2016-12-27 10:35:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Jak sędzia prowadzi 150 spraw, to trudno byłoby, aby wyznaczał
    >rozprawy co tydzień. Rozprawa raz na kwartał to w takim stanie jest

    Ale prowadzi tyle spraw, bo wyznacza tak dlugie terminy :-)

    Tylko czy da sie krocej ?
    Powiadomienie swiadka to u nas jakies 1.5 miesiaca. Jak sie nie stawi,
    to kolejne 1.5 miesiaca.

    Amerykanizacje zrobic - stronom zalezy na przedstawieniu zeznan
    swiadkow, to niech zadbaja o ich stawiennictwo ?
    Ma zalety i wady ...

    J.

  • 73. Data: 2016-12-27 13:01:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Amerykanizacje zrobic - stronom zalezy na przedstawieniu zeznan
    > swiadkow, to niech zadbaja o ich stawiennictwo ?
    > Ma zalety i wady ...

    Dokładnie nie mogę zrozumieć dlaczego tak to nie działa i dopiero jeżeli
    stronom sie nie uda to wtedy sad mogłby sie wlaczac do tej procedury.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 74. Data: 2016-12-27 13:05:44
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    IMHO w Polsce nie da rady, inna mentalność, ludzie nie lubią stawać przed sądem nawet
    w charakterze świadka, a do tego polskie sądy świadków nie szanują i przełoży się to
    na niechęć potencjalnych świadków do "posłańca".
    Ludzie nawet mają pretensje (do stron postępowania), że się ich wskazuje jako
    świadków.

    -----

  • 75. Data: 2016-12-27 13:49:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Dokładnie nie mogę zrozumieć dlaczego tak to nie działa i dopiero
    >jeżeli
    >stronom sie nie uda to wtedy sad mogłby sie wlaczac do tej procedury.

    No to sie wlacza, i wyznacza termin za 2 miesiace :-)

    Poza tym w sprawach karnych to u nas sad ma dociec prawdy, a strony sa
    symbolicznie.
    Mialo sie zmienic, sie nie zmienilo, czy to zle, czy dobrze ... tez
    trudno powiedziec.

    J.

  • 76. Data: 2016-12-27 14:00:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż n...@d...spamerow ...

> [...]
    > świadków do "posłańca". Ludzie nawet mają pretensje (do stron
    > postępowania), że się ich wskazuje jako świadków.

    Nie przesadzajmy, raz beda chetni, raz niechetni.
    Jak beda niechetni to wtedy bedzie tak jak teraz (wezwie ich sąd),
    natomiast wszystkie pozostałe sytuacje beda na plus dla terminów.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 77. Data: 2016-12-27 18:27:57
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Żal d... ściska, że sądy nie starają się dociec prawdy w sprawach cywilnych.

    -----

  • 78. Data: 2016-12-27 18:37:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości
    >Żal d... ściska, że sądy nie starają się dociec prawdy w sprawach
    >cywilnych.
    >-----

    Czy tak nie staraja ... ale tu jednak strony maja wykazac swoje racje

    J.

  • 79. Data: 2016-12-27 18:40:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-27 o 18:27, ąćęłńóśźż pisze:
    > Żal d... ściska, że sądy nie starają się dociec prawdy w sprawach cywilnych.

    Skoro to ciebie żal tak ściska, to znaczy, że nawet nie potrafisz
    przygotować dowodów w swojej sprawie i ich prawidłowo przedstawić przed
    sądem.

    --
    Liwiusz

  • 80. Data: 2016-12-27 20:00:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No to sie wlacza, i wyznacza termin za 2 miesiace :-)

    Czas płynie a wyroku nie ma... Chyba nie o to chodzi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie