    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty
    Date: Thu, 22 Jul 2004 12:58:48 +0200

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    news:13vmay3awl7d8$.bkpvxalu1xkr.dlg@40tude.net...
    > Dnia Thu, 22 Jul 2004 01:01:56 +0200, Robert Tomasik naskrobał(a):

    Po pierwsze pomyliłem art. Miało być 485 kpc. No ale faktycznie tam na tak
    postawione pytanie odpowiedzi nie znajdziemy. Mnie chodziło o zwrócenie
    uwagi na fakt, że to wezwanie wcale nie jest obowiązkowe. Jest konieczne
    tylko w przypadku, gdy dysponujemy jedynie jego pisemnym oświadczeniem
    potwierdzającym istnienie zobowiązania. W innych wypadkach nie mamy
    obowiązku wzywać dłużnika z punktu widzenia wydania nakazu zapłaty - może
    być tylko kłopot ze zwrotem kosztów.

    A teraz co do samego potwierdzenia doręczenia. Skoro mamy dostarczyć
    wezwanie do zapłaty, to moim zdaniem masz oczywiście rację. Treść wezwania
    wraz dowodem jego wysłania w zupełności wystarcza. Dowód wysłania musi być
    po to, by przedstawiony dokument miał znaczenie wezwania. Inaczej, to mógł
    byś owo wezwanie wyrzucić.