  • 1. Data: 2004-04-19 16:57:18
    Temat: Osoba chora psychicznie - częściowe ubezwłasnowolnienie
    Od: Amosicho <a...@w...pl>

    Mam w rodzie osobę chorą psychicznie - schizofrenia przewlekła. Niestety
    odmawia leczenia. Leczenie zachowawcze w szpitalu nie przynosi skutku -
    po wyjściu ze szpitala osoba ta odstawia leki. Na dodatek jest
    agresywna. Ordynator oddziału stwierdził, że osoba ta nadaje się tylko
    do leczenia w placówce zakmniętej i doradziła częściowe
    ubezwłasnowolnienie. Czy ktoś mógłby mi poradzić w jaki sposób
    sporządzić wniosek do sądu ???. Sprawa pilna, bowiem cały czas choroba
    się zaostrza, i nie chcę dopuścić do jakiegoś nieszczęścia (osoba chora
    jest agresywna w stosunku do każdej przypadkowo wybranej osoby).

    Darek (Amos)
    .:The PUPTRIX has you:.

  • 2. Data: 2004-04-19 17:56:06
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Amosicho" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się zaostrza, i nie chcę dopuścić do jakiegoś nieszczęścia (osoba chora
    > jest agresywna w stosunku do każdej przypadkowo wybranej osoby).

    Na poczatek zapoznaj sie z tym
    http://tinyurl.com/2hj8b

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 3. Data: 2004-04-19 19:19:20
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    zapytaj się sam czy warto
    sąd orzeknie ubezwłasnowolnienie tylko jeśli wykażesz że zimek sam sobie
    szkodzi
    nie orzeka się ubezwłasnowowlnienia zawsze jeśli gość świruje

  • 4. Data: 2004-04-20 17:17:23
    Od: Amosicho <a...@w...pl>

    Użytkownik SQLwysyn napisał:

    > Na poczatek zapoznaj sie z tym
    > http://tinyurl.com/2hj8b

    Serdeczne dzięki - właściwie od tego powinienem zacząć - no cóż,
    zaufałem ordynatorowi oddziału psychiatrycznego, wierząc w jego
    kompetencję, ale widzę, że to czysta "spychologia", aby nie mieć
    problemów. Tym bardziej, że ordynator poradził mi zwolnić się z pracy i
    zająć się chorą osobą, gdyż wymaga stałej opieki (wymaga opieki 24g). No
    cóż, po przeczytaniu ustawy, widzę, że to chyba ordynator powinien się
    leczyć ( a może liczy na łapówę ). No chyba, że to ja jestem w błędzie.

    Darek (Amos)
    .:The PUPTRIX has you:.

  • 5. Data: 2004-04-21 16:43:35
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "Amosicho" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > i doradziła częściowe
    > ubezwłasnowolnienie.

    No własnie.
    Nadal mam problem, jak odróżnić formalnie osobę ubezwłasnowolnioną ?
    Przecież nie zawsze po wygladzie widać, ze ktoś może być ubezwłasnowolniony.

    Przykładowo, przychodzi taki ubezwłasnowolniony i podpisuje w banku umowę o
    kredyt.
    Wiem, że umowa zawarta przez ubezwłasnowolnionego jest z mocy prawa nie
    ważna, ale czasem może się przecież tak zdarzyć że przyjdzie
    ubezwłasnowolniony zawrze jakąś umowę i co z tego, ze umowa bedzie nie
    wazna, jesli narobi jakichś szkód ?

    Brzydkie określenie, ajk jak są oznakowani ubezwłasnowolnieni ? Czy może
    mają inny wzór dowodu osobistego ?
    A może jest jakiś rejestr ubezwłasnowolnionych ?

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl