    From: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Osoba chora psychicznie - częściowe ubezwłasnowolnienie
    Date: Wed, 21 Apr 2004 16:43:35 GMT

    Użytkownik "Amosicho" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c610d4$4oa$1@inews.gazeta.pl...

    > i doradziła częściowe
    > ubezwłasnowolnienie.

    No własnie.
    Nadal mam problem, jak odróżnić formalnie osobę ubezwłasnowolnioną ?
    Przecież nie zawsze po wygladzie widać, ze ktoś może być ubezwłasnowolniony.

    Przykładowo, przychodzi taki ubezwłasnowolniony i podpisuje w banku umowę o
    kredyt.
    Wiem, że umowa zawarta przez ubezwłasnowolnionego jest z mocy prawa nie
    ważna, ale czasem może się przecież tak zdarzyć że przyjdzie
    ubezwłasnowolniony zawrze jakąś umowę i co z tego, ze umowa bedzie nie
    wazna, jesli narobi jakichś szkód ?

    Brzydkie określenie, ajk jak są oznakowani ubezwłasnowolnieni ? Czy może
    mają inny wzór dowodu osobistego ?
    A może jest jakiś rejestr ubezwłasnowolnionych ?

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl