  • 1. Data: 2004-04-19 17:01:54
    Temat: prawo spoldzielcze + BTS
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Witam

    nie moge odszukac aktu prawnego mowiacego ze korzysci materialne z przychodu
    wynikajacego z ustawienia na dachu stacji bazowej sieci komorkowej - BTS
    powinny isc dla mieszkancow/wlascicieli mieszkan w budynku,
    a nie w korzysc calej spoldzielni

    czy ktos moze mi pomoc w poszuiwaniach

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 2. Data: 2004-04-19 21:22:04
    Temat: Re: prawo spoldzielcze + BTS
    Od: Wiesław Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Mateusz Swatek wrote:
> [...]
    > komorkowej - BTS powinny isc dla mieszkancow/wlascicieli mieszkan w
    > budynku, a nie w korzysc calej spoldzielni

    A dlaczego akurat z tego budynku?

    WL

  • 3. Data: 2004-04-20 04:51:44
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Wiesław Lubas" <v...@m...put.poznan.pl> napisał w wiadomości

    > A dlaczego akurat z tego budynku?
    poniewaz budynek stanowi wspolwlasnosc mieszkancow budynku - ktorzy sa jego
    wlascicielami

    skoro to ich dach - to wplywy tez moze powinny byc ich ?

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 4. Data: 2004-04-20 08:23:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Apr 2004, Mateusz Swatek wrote:

    >+ Użytkownik "Wiesław Lubas" <v...@m...put.poznan.pl>
    >+ > Mateusz Swatek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > A dlaczego akurat z tego budynku?
    >+ poniewaz budynek stanowi wspolwlasnosc mieszkancow budynku - ktorzy sa jego

    Napisałeś "mieszkańców/właścicieli" a IMHO to duża różnica.
    Skoro piszesz o "spółdzielni" to najwyraźniej co najmniej nie wszystkie
    mieszkania są własnością mieszkańców (i mam nadzieję że nie masz
    na myśli "własności prawa spółdzielczego do mieszkania" bo to NIE jest
    prawo własności !).

    Co do przepisów: np. ustawa o własności lokali, art.12:
    +++
    2. Pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej służą pokrywaniu
    wydatków związanych z jej utrzymaniem, a w części przekraczającej te
    potrzeby przypadają właścicielom lokali w stosunku do ich udziałów.
    [...]
    ---

    >+ skoro to ich dach - to wplywy tez moze powinny byc ich ?

    *WŁASCICIELI* - tak. Spółdzielców - "to zależy". Jak ktoś jest
    właścicielem spółdzielczego prawa do lokalu albo "zwykłym
    spółdzielcą" to mieszkanie *nie jest* jego tylko spółdzielni,
    ew. zysk przypada spółdzielni i spółdzielnia może nim rozporządzać
    (z udziału na dany lokal) zgodnie ze statutem, *chyba* że
    w prawie spółdzielczym istniałby przepis o takiej treści
    jak podałeś: przyznam że wątpię (ideą spółdzielni jest właśnie
    współdzielenie :) zasobów).
    No i nie sądzę żeby spółdzielcy z sąsiednich bloków koniecznie
    podzielili twoje stanowisko na walnym zgromadzeniu ;) - to
    w zakresie "statutowego" uznania prawa owych "mieszkańców" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (nie prawnik, mała wspólnota a nie spółdzielnia, mogę reprezentować
    niewłaściwy punkt siedzenia :))

  • 5. Data: 2004-04-20 16:50:45
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    wiadomości
    rtezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > wydatków związanych z jej utrzymaniem, a w części przekraczającej te
    > potrzeby przypadają właścicielom lokali w stosunku do ich udziałów.

    no wlasnie, zakladajac ze jestem wlascicielem miszkania to czesc dachu jest
    moja
    zakladajac ze nie da sie wydzielic mojej czesci dachu jak cos na nim stoi to
    zajmuje czesc kazdego wlasciciela

    wiec zgodnie z tym co zacytowales przychody z BTS'a powinny isc na cele
    utrzymania TEJ nieruchomosci wspolnej a nie wszystkich dookola ... czyz nie
    ??

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 6. Data: 2004-04-20 17:49:17
    Od: sebol <l...@s...pl>

    Mateusz Swatek wrote:

> [...]
    > utrzymania TEJ nieruchomosci wspolnej a nie wszystkich dookola ... czyz nie

    raczej tylko tyle ze ułamek kwoty nalezy sie tobie a reszta spoldzielni.

    --
    l...@s...pl

  • 7. Data: 2004-04-20 23:48:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Apr 2004, sebol wrote:

    >+ Mateusz Swatek wrote:
    >+
    >+ > no wlasnie, zakladajac ze jestem wlascicielem miszkania to czesc dachu jest
    >+ > moja

    Ściślej rzecz biorąc: masz udział (w postaci ułamkowej własności)
    w CAŁYM dachu. [...]

> [...]
    >+
    >+ raczej tylko tyle ze ułamek kwoty nalezy sie tobie a reszta spoldzielni.

    Otóż to :) (a nic nie jest "przypisane do budynku").

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-04-21 16:13:21
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Mateusz Swatek wrote:
> [...]
    > wynikajacego z ustawienia na dachu stacji bazowej sieci komorkowej - BTS
    > powinny isc dla mieszkancow/wlascicieli mieszkan w budynku,

    1) Dla mieszkańców to nie - spółdzielnia dzieli zyski na wszystkich
    członków (w tym właścicieli)
    2) Prawo spółdzielcze nie dotyczy właścicieli - nieczłonków
    Piotr