  • 1. Data: 2005-12-04 20:06:20
    Temat: Oskarżenie niewinnego
    Od: "Tomek Mroczkowski" <t...@g...pl>

    Witam serdecznie,

    Mam taki problem otóż, 6 i pół roku temu miałem wypadek samochodowy na
    trasie z Warszawy do Krakowa.
    Jechałem ze znajomymi na rajd, uderzyłem (cinquecento) w kolege przedemną
    (maluch) który to uderzył w następny samochód przed nami (duży fiat). Po
    kilku latach od tego wypadku dostaliśmy wezwanie na policje, po kolejnym
    roku do sądu.
    Sąd stwierdził że wypadku nie było między cinquecento a maluchem, za to
    nie miał nic do zderzenia malucha z fiatem (maluch i fiat dostali
    odszkodowanie z mojej polisy). I zostałem oskarżony o wyłudzenie
    odszkodowania, po czym osądzony na 2 lata w zawieszeniu oraz do zapłaty
    kosztów sądowych 750 zł.

    Moje pytanie brzmi:
    Czy jest jakakolwiek szansa by złożyć odwołanie lub w jakikolwiek sposób
    oczyścić się z tego wyroku oraz
    przedewszystkim z tych kosztów sądowych, dodam że od wyroku minął już
    jakiś czas.
    Przyznam że w momencie rozprawy olałem ją bo była dla mnie śmieszna -
    oczywiście wypadek był, byłem młodszy
    i nie przejmowałem się konsekwencjami.
    Mimo wszystko sąd nie miał żadnych dowodów aby mnie osądzić, mimo to
    zostałem oskarżony, firma która wysunęła pozew to PZU.

    Pozdrawiam i dzięki za ewentualne odpowiedzi.

  • 2. Data: 2005-12-04 20:10:40
    Temat: Re: Oskarżenie niewinnego
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Tomek Mroczkowski" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oczyścić się z tego wyroku oraz
    > przedewszystkim z tych kosztów sądowych, dodam że od wyroku minął już

    Idź do adwokata i złóżcie kasację.

  • 3. Data: 2005-12-04 20:13:02
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > Mimo wszystko sąd nie miał żadnych dowodów aby mnie osądzić, mimo to
    > zostałem oskarżony, firma która wysunęła pozew to PZU.

    Dlatego ZAWSZE wzywa się Policję i NIGDY nie daje oświadczenia, bo się tak
    kończy.

    A jeśli nie złożyłeś apelacji w ustawowym terminie, to teraz już masz
    pozamiatane.

    P.S. Jak można "olać rozprawę" w sprawie karnej? To jakaś prowokacja
    chyba ten post.
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 4. Data: 2005-12-04 20:19:10
    Od: "Tomek Mroczkowski" <t...@g...pl>

> [...]
    > pozamiatane.
    >
    > P.S. Jak można "olać rozprawę" w sprawie karnej? To jakaś prowokacja

    Jaka prowokacja?
    Dowiedziałem się że przyszło do mnie pismo iż komornik przejmuje sprawę
    odzyskania pieniędzy.
    A ja nie będę płacił szczególnie że nie jestem winien. Nie mówiąc już o
    mojej nadszarpanej dumie
    przez jakiś wyrok w zawieszeniu.

    Olać rozprawę to znaczy być młodym i gniewnym (18 lat) i nie zdawać sobie
    sprawy z powagi sytuacji, szczególnie w sprawie która była niemożliwa do
    przegrania. Ale okazuje się że w tym kraju rzeczy niemożliwe się
    zdarzają... zresztą,
    to moloch (pzu) sądził i pewnie nie brał pod uwagę przegranej.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-12-04 20:20:22
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tomek Mroczkowski" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Idź do adwokata i złóżcie kasację.

    Albo i nie, bo przecież strona nie może złożyć kasację po upływie 30 od
    doreęcznie orzeczenia z uzasadnieniem.

    Złóż wniosek o ułaskawienie do Prezydenta. Może Cie rzutem na taśmę
    ułaskawi. ;)

  • 6. Data: 2005-12-04 20:20:45
    Od: "Tomek Mroczkowski" <t...@g...pl>

    > Id 1/4 do adwokata i z?ó?cie kasacj?.

    Witam, dzięki za odpowiedź.
    Ciekawy jestem ile taka "kasacja" będzie mnie kosztowała...?

  • 7. Data: 2005-12-04 20:21:15
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Heming napisał(a):
    > Idź do adwokata i złóżcie kasację.

    jaką znów kasację??? od wyroku w I instancji? z karą w zawieszeniu?

    KG

  • 8. Data: 2005-12-04 20:22:14
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > jaką znów kasację??? od wyroku w I instancji? z karą w zawieszeniu?

    Ok, racja. Pamięć już nie ta. ;)

  • 9. Data: 2005-12-04 20:24:57
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > Witam, dzięki za odpowiedź.
    > Ciekawy jestem ile taka "kasacja" będzie mnie kosztowała...?

    Sorki, ale jednak nie możesz jej złożyć, bo orzeczono "zawiasy", wyrok był w
    pierwszej instacji (chyba), a i do tego termin pewno minął.

  • 10. Data: 2005-12-04 20:32:51
    Od: "Tomek Mroczkowski" <t...@g...pl>

    On Sun, 04 Dec 2005 21:24:57 +0100, Heming <heming@wytnij_to.gazeta.pl>
    wrote:

    > Sorki, ale jednak nie mo?esz jej z?o?yae, bo orzeczono "zawiasy", wyrok
    > by? w
    > pierwszej instacji (chyba), a i do tego termin pewno min??.

    Witaj,

    Terminy wszelkie napewno minęły, bo to było z 1,5 roku temu. Na ostatnie
    rozprawie nie byłem,
    a orzeczenie odebrała moja ciocia w miejscu gdzie jestem zameldowany -
    nawet go nie widziałem.
    Oczywiście nie zostałem o tym poinformowany, przez co nie mogłem złożyć
    odwołania w terminie.

    Co mogę jeszcze zrobić w tej sprawie? Przyznam że jestem zdeterminowany by
    oczyścić swój honor
    i nie płacić za coś czego nie zrobiłem.

    Pozdrawiam.