    From: "Tomek Mroczkowski" <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Oskarżenie niewinnego
    Date: Sun, 04 Dec 2005 21:06:20 +0100

    Witam serdecznie,

    Mam taki problem otóż, 6 i pół roku temu miałem wypadek samochodowy na
    trasie z Warszawy do Krakowa.
    Jechałem ze znajomymi na rajd, uderzyłem (cinquecento) w kolege przedemną
    (maluch) który to uderzył w następny samochód przed nami (duży fiat). Po
    kilku latach od tego wypadku dostaliśmy wezwanie na policje, po kolejnym
    roku do sądu.
    Sąd stwierdził że wypadku nie było między cinquecento a maluchem, za to
    nie miał nic do zderzenia malucha z fiatem (maluch i fiat dostali
    odszkodowanie z mojej polisy). I zostałem oskarżony o wyłudzenie
    odszkodowania, po czym osądzony na 2 lata w zawieszeniu oraz do zapłaty
    kosztów sądowych 750 zł.

    Moje pytanie brzmi:
    Czy jest jakakolwiek szansa by złożyć odwołanie lub w jakikolwiek sposób
    oczyścić się z tego wyroku oraz
    przedewszystkim z tych kosztów sądowych, dodam że od wyroku minął już
    jakiś czas.
    Przyznam że w momencie rozprawy olałem ją bo była dla mnie śmieszna -
    oczywiście wypadek był, byłem młodszy
    i nie przejmowałem się konsekwencjami.
    Mimo wszystko sąd nie miał żadnych dowodów aby mnie osądzić, mimo to
    zostałem oskarżony, firma która wysunęła pozew to PZU.

    Pozdrawiam i dzięki za ewentualne odpowiedzi.