  • 21. Data: 2005-12-05 12:14:27
    Temat: Re: Oskarżenie niewinnego
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

    > Wg mnie to jedyna szansa na przywrócenie terminu złożenia apelacji,
    > to prośba o przywrócenie terminu poparte argumentem, że pismo odebrała
    > Twoja ciotka i o nim zapomniała. Natomiast Ty dopiero teraz miałeś
    > możliwość zapoznać się z pismem i do niego ustosunkować. Kłopot w tym,
    > że w ten sposób możesz zaszkodzić ciotce, tym bardziej jeśli podpisała
    > się Twoim nazwiskiem.

    No i chyba wina poczty, ze wydała pismo. Z moich skromnych doświadczeń z
    pismami sądowymi (o wpis do księgi wieczystej) wynika, że sąd
    zabezpiecza się przed odbiorem pisma przez osoby postronne. U mnie na
    poczcie nie chcieli mi wydać korespondencji z sądu skierowanej do żony.
    Miałem jej dowód (numery spisują na potwierdzeniu) ale wymagane było
    osobisty odbiór, widać tam poczta musiała strasznie zamotać. W takiej
    sytuacji to raczej nie ciotka będzie miała problemy tylko poczta, ja bym
    nie darował.
    axell

  • 22. Data: 2005-12-05 16:42:13
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    axell napisał(a):
> [...]
    > Miałem jej dowód (numery spisują na potwierdzeniu) ale wymagane było
    > osobisty odbiór, widać tam poczta musiała strasznie zamotać.

    nie musiała, w domu byś bez problemu odebrał pismo dla żony, tak też
    mogło być w tym przypadku

    KG

  • 23. Data: 2005-12-05 18:06:59
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl>

    Heming napisał(a):

    > Gdyby to nie był wyrok w I instancji, kasację mógłby wnieść jeszcze Prok.
    > Generalny albo RPO, a tak to masz małe polę manewru. :/

    Co ma I instancja do rzeczy? O ile wiem, to:

    Art. 521.  Prokurator Generalny, a także Rzecznik Praw Obywatelskich, może
    wnieść kasację od każdego prawomocnego orzeczenia sądu kończącego
    postępowanie.

    Paweł Marcisz