    From: "SDD" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ordynacja wyborcza - pomysl dla poslow
    Date: Wed, 27 Oct 2010 13:07:39 +0200

    Witam

    Pierwszy raz w zyciu kandyduje na randnego i mam juz jedno spostrzezenie.
    Jesli jakis posel to czyta (w co watpie:) to mam pewien pomysl na zmiany w
    ordynacji (czy tez innych ustawach okolowyborczych).

    Chodzi o to, ze dobrze byloby zakazac umieszczania w indywidualnych
    materialach wyborczych kandydatow informacji na temat ich preferencji w
    wyborach do innych organow .

    Po prostu od swojego komitetu dostalem wzor ulotki i na odwrocie jest, ze
    "moim pezydentem jest..." OK, ja tez bede glosowal na te osobe - jest to
    osoba popierana przez stowarzyszenei z listy ktorego kandyduje, ale z racji
    tego, iz jest to obecny prezydent miasta, mam uzasadnione obawy, by
    przypuszczac, ze jawne zdeklarowanie moich preferencji moze mi znaczaco
    umniejszyc elektorat. Kto jest inteligentny to i tak po logo stowarzyszenia
    sie domysli, z ktorym kandydatem "trzymam:, ale ci mniej uswiadomieni wcale
    nie musza o tym wiedziec.

    Z kolei wydrukuje sobie ulotke bez tego fragmentu - dostane zj... od
    komitetu i popsuje sobie relacje.
    Zakaz wskazywania innych kandydatow wprost uproscilby sprawe.

    Stan rzeczy jaki jest, gdzie tego typu manewry komitetow, by przy okazji
    promowania sie kandydatow sa dopuszczalne, sprzyja upolitycznianiu sie
    samorzadow, a przeciez sympatie czy antypatie prezydenckie nie powinny
    zaklocac preferencji kandydatow do innych organow samorzadu...

    To takie luzne dywagacje.