  • 1. Data: 2005-02-27 02:15:04
    Temat: Koszty postepowania w sadzie grodzkim - komunikacyjne
    Od: "todler" <t...@i...pl>

    Policja zarzucila mi (moim zdaniem nieslusznie) jazde bez swiatel mijania
    Nie przyjalem mandatu
    Mam swiadka - zone ktora poswiadczyla ze wlaczalem swiatla
    Sprawa toczy sie przed sadem grodzkim i lada dzien bedzie trzecia rozprawa

    Mimo pewnosci swojej niewinnosci cos jednak czyje ze mnie skaza
    W zasadzie chcialbym sie wtedy odwolywac ... ale czy to ma sens?

    Jakie moge poniesc koszty? Prosze podac kwotowo

    A tak odolnie to to jest lekkie przegiecie ze takie rzeczy maja miejsce
    Swego czasu fakt bylem piratem drogowym - zdawalem nawet egzamin za
    przekroczenie punktow
    ale od kilku lat sie pilnuje i po nauczce jaka dostalem mam gora 1 mandat
    rocznie
    A w zeszlym roku mialem tylko to jedno zatrzymanie za swiatla ktore mialem
    zapalone lecz policja twierdzi ze nie!

    Co zrobic z takimi glinami!? Co robic z ta sprawa?

    tak sie zastanawiam czy nie zlozyc do sadu wniosku ze mimo przeswiadczenia o
    swojej niewinnosci
    prosze o ukaranie zgodnie z przepisami?

  • 2. Data: 2005-02-27 09:52:40
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "todler" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A tak odolnie to to jest lekkie przegiecie ze takie rzeczy maja miejsce
    > Swego czasu fakt bylem piratem drogowym - zdawalem nawet egzamin za
    > przekroczenie punktow

    Zapomnieć zapalić światła ludzka sprawa.
    Jeżdżąc autem, ilu dziennie takich mijasz? Jaki sens miałoby zatrzymywanie
    jadących na światłach i wmawianie im, ze świateł nie mieli włączonych??

    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2005-02-27 10:26:06
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Co zrobic z takimi glinami!? Co robic z ta sprawa?

    Wiesz ... trudno sie spodziewac ze mieli problemy ze wzrokiem. Natomiast
    ty siedzac w samochodzie i jezdzac w dzien po prostu nie widzisz czy sa
    wlaczone czy nie. Jedyna informacja to położenie przełącznika, albo
    "ikonka" przy zegarach, a takie rzeczy czesto czlowiek pomija. Sądzę, że
    jednak sąd uwierzy policjantom.

  • 4. Data: 2005-02-27 16:37:14
    Od: "todler" <t...@i...pl>

> [...]
    > wlaczone czy nie. Jedyna informacja to położenie przełącznika, albo
    > "ikonka" przy zegarach, a takie rzeczy czesto czlowiek pomija. Sądzę, że

    Tak masz racje - kiedys zatrzymano mnie w identycznej sytuacji i okazali soe
    ze mam na raz spalone dwie zarowki z przodu :-(
    Wtedy jednak mnie nie ukarali tylko dostalem pouczenie i wskazano mi
    najblizszy warsztat zebym sie tam udal

    Problem jest jeszcze taki ze policjanci w miescie w ktorym mnie zatrzymano
    policjanci bardzo mnie nie lubia
    ... coz jestem bardzo upierdliwy i czesto jak mam watpliwosci co do ich
    postepowania to skladam na nich skargi

    Jak mnie zatrzymuja to leca teksty "no to poszukajmy czegos za co moglibysmy
    manfdat wypisac itd"

    Coz taki juz mam problem

    A w sprawie mojego pytania to prosze o odpowiedz na pytanie o koszty i czy
    moge zakonczyc sprawe w opisany sposob

    TB

  • 5. Data: 2005-02-27 16:56:41
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    todler napisał(a):
    > A w sprawie mojego pytania to prosze o odpowiedz na pytanie o koszty i czy
    > moge zakonczyc sprawe w opisany sposob

    grzywna... zgadywać mamy?
    do tego 10%, min.30 zł opłaty i 100 zł wydatków, jeśli poddasz się karze
    bez rozprawy - 50 zł

    KG

  • 6. Data: 2005-02-27 19:51:38
    Od: "todler" <t...@i...pl>

    > grzywna... zgadywać mamy?
    > do tego 10%, min.30 zł opłaty i 100 zł wydatków, jeśli poddasz się karze
    > bez rozprawy - 50 zł

    a ta grzywna ile?

    to mam te sprawe dalej ciagnac czy nie?

    w sumie to na razie dochodze do wniosku ze policja jest mi w stanie wmowic
    kazde wykroczenie i po prostu nie mam szans

  • 7. Data: 2005-02-27 20:27:47
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > w sumie to na razie dochodze do wniosku ze policja jest mi w stanie wmowic
    > kazde wykroczenie i po prostu nie mam szans

    Tobie nie wmowi, ale sądowi tak. Sa traktowani uprzywilejowanie, jako
    "funkcjonariusze zaufania publicznego". Tak wiec nigdy nie bedziesz mial
    w sądzie szans jesli policjant stwierdzi ze przekroczyles ciągłą linie,
    a ty sie nie przyznasz. To samo z swiatlami. Gdyby nie to, to w ogole
    nie byloby szans ukarac pirata, czy przypadkowego pechowca. Przy okazji
    obrywaja tez tacy, ktorzy trafią na "złego" policjanta. Wszędzie jest
    gangrena i policja bynajmniej nie jest tu święta.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2005-02-27 20:28:09
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    todler napisał(a):
    > a ta grzywna ile?

    od 20 do 5000...
    kilkaset złotych zapewne

    KG

  • 9. Data: 2005-02-27 20:49:22
    Od: "todler" <t...@i...pl>

    [...]. Przy okazji
    > obrywaja tez tacy, ktorzy trafią na "złego" policjanta. Wszędzie jest
    > gangrena i policja bynajmniej nie jest tu święta.

    to jak sie pozbyc tych zlych policjantow?
    ten ktory teraz mi zarzucil jazde bez swiatel kiedys stwierdzil ze "kurewnie
    przegialem"
    jak zrobilem mu zdjecie gdy blokowal wjazd ktorym akurat chcialem wjechac
    oczywiscie zlozylem skarge do komendanta miejsckiego ale tem mimo zdjec
    nie dal wiary mojej skardze!
    teraz dla sadu taki fakt jest nie zwiazany ze sprawa! przeciez to jest
    paranoja!
    takim sposobem sa mi w stanie wmowic wszystko!

    co prawda raz mi sie udalo z nimi wygrac przed sadem wtedy dzielnicowy
    usilowal mnie zmusic zebym zameldowal w budynku ktorego jestem
    wlascicielem goscia ktory wprowadzil sie bez umowy i bez mojej zgody!
    a ze go nie zameldowalem to zlozyl pozew do sadu o niedopelnienie obowiazku
    meldunkowego ....
    wtedy wygralem ale dla dzielnicowego ni wiazalo sie to z zadnymi
    konsekwencjami ....

    ale co ciekawe w czasie jak mnie ten dzielnicowy gnoil zeby wymusic na mnie
    meldunek wypisal mi raz mandat
    za to ze stanalem w nieoznaczonej zatoczce przed komisariatem gdy bylem
    wezwany na przesluchanie -
    mandat dostalem za parkowanie w miejscu niedozwolonym (teraz jest tam znak
    "P tylko dla samochodow policji" wtedy nie bylo) ....
    ciekawe jest w tym to ze teraz jak poprosilem w komendzie wojewodzkiej o
    wykaz to to wykroczenie jest zakwalifikowane jako
    "Niestosowanie sie do znakow i sygnalow drogowych (nie wyszczegolnonych w
    katalogu wykroczen)"

    w sumie znalazlo by sie jeszcze pare ciekawych rzeczy na policje :-(
    a moze ja mam proawo zlozyc do sadu grodzkiego na policje wniosek o ukaranie
    gdy ta np blokuje wjazd tzn. zlozyc wniosek zamiast dywagowac z komendantem
    miejskim?
    przeciez im nie wolno naruszac przepisow chyba ze sa np uprzywilejowani (na
    sygnale)!

  • 10. Data: 2005-02-27 21:00:10
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    todler napisał(a):
    > a moze ja mam proawo zlozyc do sadu grodzkiego na policje wniosek o ukaranie
    > gdy ta np blokuje wjazd tzn. zlozyc wniosek zamiast dywagowac z komendantem
    > miejskim?

    masz jeśli jesteś pokrzywdzonym (art.27 kodeksu postępowania w sprawach
    o wykroczenia);
    czy w tym przypadku jesteś... można by dyskutować

    KG