  • 1. Data: 2005-02-26 23:51:08
    Temat: Koszt SMS'a / wos / jakie argumenty ? pomocy
    Od: "Krzysztof Winnicki" <k...@g...pl>

    Witam.

    Może to dziwne, że się tutaj z tym zwracam, ale uznałem że jest to
    odpowiednia grupa.

    Jestem w ostatniej klasie liceum, na fakultetach z Wiedzy o Społeczeństwie,
    dostałem polecenie aby napisać w pewnej sprawie wniosek do Rzecznika Praw
    Konsumenta. Jednak sytuacja wskazuje na winę osoby w której imieniu musze
    napisać (no czyli mnie).
    Pomóżcie mi podając jakies akty prawne bądź podpowiedzi, jakich argumentów
    mógłbym użyć.

    "Jan Kowalski wziął udział w konkursie sms'wym organizowanym przez jedną ze
    stacji TV. Zgłoszenie wysłał sms'em i w ciągu kolejnych dni odpowiadał na
    pytania również za pomocą sms'ów. Nie zauważył kosztu wysłania jednego
    sms'a. Niestety po kilku tygodniach tej zabawy okazało się że nagroę
    otrzymał ktoś inny a on musiał zapłacić wysoku rachunek.
    Znajomi uświadomili mu, że na ekranie TV przez dłuższy czas widoczny był nr
    tel pod który należy wysyłać sms'y oraz informacja o koszcie wysłania
    jednego sms'a. Informacja ta wyświetlała się tylko przez krótką chwilą i
    bardzo małym druczkiem.
    W imieniu osoby pokrzywdzonej napisz wniosek do rzecznika praw konsumentów w
    obronie Jana Kowalskiego."

    Co o tym sądzicie.
    Na codzień zajmujecie się poważnymi problemami. Tu macie okazje zająć się
    troche mniej powaznym probleme.

    Pozdrawiam
    Krzysztof Winnicki

  • 2. Data: 2005-02-26 23:56:59
    Temat: Re: Koszt SMS'a / wos / jakie argumenty ? pomocy
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krzysztof Winnicki wrote:
    > Na codzień zajmujecie się poważnymi problemami. Tu macie okazje zająć się
    > troche mniej powaznym probleme.

    Zdaje mi się, że to ty masz się zająć problemem.
    Napisz coś, wrzuć na grupę, to dostaniesz opinie.

  • 3. Data: 2005-02-27 07:55:29
    Od: "Krzysztof Winnicki" <k...@g...pl>

    > Zdaje mi się, że to ty masz się zająć problemem.
    > Napisz coś, wrzuć na grupę, to dostaniesz opinie.

    Ok, sorry.
    Poniżej moja propozycja, troche nieudolna ale nie mam w tym doświadczenia.

    Rzecznik Praw Konsumenta

    WNIOSEK
    Szanowny Panie XYZ.
    Dnia 21.01.2005 wziąłem udział w konkursie SMS-owym zorganizowanym przez
    stację telewizyjną Polsat.
    Pierwszego dnia wysłałem SMS -a potwierdzającego chęć uczestnictwa w
    konkursie.
    Przez kolejne dni odpowiadałem na zadawane pytania również za pomocą SMS -
    ów.
    Niestety nie wygrałem nagrody głównej, nie dostałem nawet nagrody
    pocieszenia.
    Za to listonosz po kilku dniach przyniósł mi rachunek za telefon komórkowy,
    w wysokości XXX
    Kosz wysyłki jednego SMS - a zgodnie z moim planem taryfowym wynosi 0,29 zł.
    Po sprawdzeniu bilingu okazało się, że koszt jednej wiadomości wysyłanej pod
    numer XXXX,
    czyli numer pod który należało wysyłać odpowiedzi, wynosił 10 zł (z VAT).
    Okazało się, że w bloku reklamowym podczas informowania o konkursie,
    wyświetlany był koszt jednej wiadomości,
    ale małym ledwie widocznym druczkiem. Widniał on przez kilka sekund, co
    uniemożliwiało dokładne przeczytanie tej,
    co się teraz okazało, bardzo ważnej wiadomości.
    Według mnie organizator konkursu dokonał świadomej manipulacji widzów za co
    powinien odpowiedzieć.
    Co mam zrobić w tej sytuacji ?
    Proszę o pomoc.

  • 4. Data: 2005-02-27 13:28:27
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Winnicki" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > uniemożliwiało dokładne przeczytanie tej,
    > co się teraz okazało, bardzo ważnej wiadomości.

    jak sie teraz okazalo

    > Według mnie organizator konkursu dokonał świadomej manipulacji widzów za
    co

    manipulacji widzami

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2005-02-27 17:02:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > co się teraz okazało, bardzo ważnej wiadomości.
    > Według mnie organizator konkursu dokonał świadomej manipulacji widzów za

    Pomijając poprawki stylistyczne SDD, to ja mam następujące uwagi:

    1) W lewym górnym rogu powinny być Twoje dane adresowe, by to nie był
    anonim. W prawym górnym miejscowość i data sporządzenia. Taki jest zwyczaj,
    bo te dane możesz również gdzie indziej umieści na upartego. Ale w tych
    miejscach będzie ich każdy w pierwszej kolejności poszukiwał.

    2) Pasowało by troszkę więcej szczegółów na temat tego konkursu. Bo rzecznik
    będzie musiał się zwrócić w pierwszej kolejności o wyjaśnienia do Polsatu.
    Jeśli w danym dniu było więcej konkursów, czego wykluczyć nie można, to nie
    będzie wiadomo o co chodzi dokładnie. Pewnie w dalszej korespondencji da się
    to wyjaśnić, tym nie mniej warto by to było doprecyzować na początku. Czyli
    jakiś tytuł, albo o co chodziło w konkursie.

    3) Ostatnie trzy zdania bym zmienił na jedno: "W opisanym stanie rzeczy
    czuję się oszukany przez stację POLSAT i proszę o interwencję".

    4) Należało by jednak podać, na jaką kwotę poniosłeś straty. Z Twojego pisma
    nie wynika ostatecznie, ile tych SMS-ów musiałeś wysłać. Zresztą jest taki
    zwyczaj, że powinieneś określić ostatecznie, wyrównania start w jakiej
    wysokości oczekujesz. Tak więc gdzieś należało by napisać, że w wyniku tego
    oszustwa poniosłeś straty załóżmy w wysokości 30 zł. Zresztą straty należało
    by pomniejszyć o normalny koszt SMS-ów.

  • 6. Data: 2005-02-28 12:03:36
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Pomóżcie mi podając jakies akty prawne bądź podpowiedzi, jakich argumentów
    > mógłbym użyć.

    Abonent zna (powinien w każdym razie) cennik sojego operatora. A w nim
    zazwyczaj jest:
    - koszt smsa do własnej sieci, czyli numerów zaczynających się od A, B, C...
    wynosi X,
    - koszt smsa wysłanego do innej sieci komórkowej w polsce wynosi Y,
    - koszt sms premium na numery zaczynające się od 71 wynosi 1zł netto
    [...]
    - koszt sms premium na numery zaczynające się od 79 wynosi 9zł netto.

    A więc wysyłając sms na numer specjalny cenę tego sms-a mógł ustalić na
    podstawie samego numeru, na który go wysyłał sprawdzając w cenniku
    operatora. Dodatkowo miał cenę przypomnianą na ekranie telewizora.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 7. Data: 2005-02-28 18:26:25
    Od: "Krzysztof Winnicki" <k...@g...pl>

    > A więc wysyłając sms na numer specjalny cenę tego sms-a mógł ustalić na
    > podstawie samego numeru, na który go wysyłał sprawdzając w cenniku
    > operatora. Dodatkowo miał cenę przypomnianą na ekranie telewizora.

    Beniamin, chyba nie przeczytałeś dokładnie mojego wątku.
    Gdybym miał oskarżać Jana Kowalskiego, to z tym raczej bym sobie poradził.
    Tylko że ja muszę go obronić, że tekst na ekranie telewizora był za mały i
    takie tam.

    Tzn musiałem, bo już napisałem z waszymi poprawkami i oddałem do oceny.

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

    Pozdrawiam, z mojej strony EOT.