  • 11. Data: 2006-12-15 12:24:03
    Temat: Re: Oprogramowanie - legalnosc
    Od: "jh" <j...@r...kielce.com.pl>

    Użytkownik "ath" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:49b1.000000cb.45828dec@newsgate.onet.pl...
    > skutecznie zrobili mu wodę z mózgu.

    :D
    http://www.eis.com.pl/virtual/modules.php?op=modload
    &name=Forum&file=viewtopic&topic=14202&forum=23>&sta
    rt=40 -
    tu jest źródło, gdzie toczy się zażarta dyskusja, w której nie biorę udziału
    poza jednym postem - kopią tego, co tu wrzuciłem; chcę posłuchać opinii nie
    tylko muzyków, a prawników i "prawników" ;)

    jh

  • 12. Data: 2006-12-15 12:47:12
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "jh" <j...@r...kielce.com.pl> napisał w wiadomości

    > tu jest źródło, gdzie toczy się zażarta dyskusja, w której nie biorę
    > udziału poza jednym postem - kopią tego, co tu wrzuciłem; chcę posłuchać
    > opinii nie tylko muzyków, a prawników i "prawników" ;)

    Całkiem miło się czyta. Słowa: faktura, podejrzany, oskarżony itp.. U nas
    nadchodzi wekend. Zaraz będzie rewizja, łamanie drzwi, łańcuch i strzelanie
    i jakim prawem? ;)

  • 13. Data: 2006-12-15 13:24:25
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

    > A tu na zdrowy rozum: niekiedy sa plomby gwarancyjne na obudowie (coraz
    > rzadziej praktykowane, ale jednak),
    > a poza tym - i to chyba najwazniejsze - uzytkownik moze miec
    > oprogramowanie OEM przypisane np. do karty graficznej lub nagrywarki.
    > Jesli zabieraja cos w celu analizy, to raczej powinni calosc.

    Zdrowy rozum? Zgłoś, że masz może podrobione opony - niech ci zabiorą samochód
    na czas jaki im się spodoba.

  • 14. Data: 2006-12-15 13:25:42
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-12-2006 o 13:22:05 jh <j...@r...kielce.com.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał w
    > wiadomości news:eltv7m$rbs$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    > ;-) Nie, nie. Pytam dlatego, że na pewnym forum toczy się dyskusja i mam
    > wrażenie, że wiele wypowiedzi to mity zasłyszane gdzieś tam, zatem
    > postanowiłem zasięgnąć informacji w środowisku bardziej obeznanym w
    > naszym prawie. To nie lęk przed BSA ;-) Akurat ostatnimi czasy
    > poczyniłem na tyle dużo inwestycji w oprogramowanie, że przez jakiś czas
    > chyba mogę spać spokojnie ;D

    No OK a co z tymi OEMami ?
    Kodeks Karny kara tylko bezprawne wejście w posiadanie. Więc jeśli kupisz
    OEMa
    a potem zainstalujesz go na kolejnych kilku _swoich_ kompach(chodzi mi o
    jeden po drugim,
    o upgade sprzętu) to pod co to podpada?
    Pod nielegalne zwielokratnianie/kopiowanie podczas instalacji? Bo to jest
    absurd
    bo przeciez to nie user replikuje wtedy program tylko sam program siebie
    replikuje
    w celach użytkowych. Wtedy to równie dobrze DLLCACHE z WindowsaXP jest
    piractwem,
    shadowy DLLow w ramie, nie mówiąc o mirroringu(który kiedyś był uważany
    przez billa
    za piractwo)?
    Na stronie MS znalalzem ostatnio w FAQ że bill uwaza teraz za piractwo
    tylko nieuprawnione
    wejscie w posiadanie.
    No więc jak to jest, bo to straszenie i propaganda za duże żniwo zbierają
    już..

  • 15. Data: 2006-12-15 13:25:55
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    ath napisał(a) :

    > A później dostać można zarzut o
    > nielegalny soft na szkodę cytuje "GNU GPL Free Software Foundation" - skan w
    > sieci.

    Gdybyś był taki dobry i podrzucił bliższe namiary na znalezienie
    tego skanu, to masz u mnie piwo :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !! Z konta na Onecie listy wychodzą i dochodzą tylko w 60% !!

  • 16. Data: 2006-12-15 13:27:31
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-12-2006 o 14:25:55 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Witam

    > Gdybyś był taki dobry i podrzucił bliższe namiary na znalezienie tego
    > skanu, to masz u mnie piwo :-)

    Też to czytałem, można się zdrowo uśmiać :) Ale gdzie to nie amiętam

  • 17. Data: 2006-12-15 13:28:36
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    jh napisał(a) :

    > Akurat ostatnimi czasy poczyniłem na tyle dużo inwestycji w
    oprogramowanie,
    > że przez jakiś czas chyba mogę spać spokojnie ;D

    "Oj, naiwny, naiwny, naiwny. Jak dziecko we mgle" śpiewał klasyk :-D
    Spokojny sen nie upoważnia Cię, do ominięcia kontroli,
    niezarekwirowania na pół roku komputera i nieskazanie za
    zapomniany, posiadany gdzieś przez przypadek do programu którego
    nawet nigdy nie miałeś jeden, mały, malutki crack :-)

  • 18. Data: 2006-12-15 14:04:35
    Od: "jh" <j...@r...kielce.com.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:elu7s6$5hm$4@opal.futuro.pl...
> [...]
    > przypadek do programu którego nawet nigdy nie miałeś jeden, mały, malutki

    Jasne, ale takim myśleniem można dojść do wniosku, że lepiej nie mieć
    komputera. Wiadomo, że na freewarze też można się przejechać, bo w licencji
    jest napisane, że owszem free, ale nie do komercyjnego zastosowania. A pokaż
    mi choć jedną instytucję - prywatną, publiczną, ba! szkołe, plebanię :) itd.
    gdzie jest freeware i wszyscy pilnują ładu. Przykład - bodajże WinAmp,
    którego akurat nie lubię i nie używam jest takim właśnie narzędziem, a
    wystarczy przejść się do pobliskiego komisariatu... O ile mają komputery, a
    nie maszyny do pisania :D

    jh

  • 19. Data: 2006-12-15 14:08:31
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No więc jak to jest, bo to straszenie i propaganda za duże żniwo zbierają
    > już..

    Jakie żniwa? Żadnych dożynek nie ma.
    Onet.pl podaje:
    "Badania IDC przeprowadzone na zlecenie BSA wskazują na spadek wskaźnika
    piractwa w Polsce z 59 do 58 procent.Globalny wskaźnik piractwa w 2005
    utrzymał się na notowanym rok wcześniej poziomie 35 procent, zaś straty
    producentów wzrosły o 1,6 miliarda dolarów. Ponad jedna trzecia
    oprogramowania instalowanego w 2005 roku w komputerach typu PC na całym
    świecie była nielegalna. Straty producentów oceniono na 34 mld dolarów."

    źródło: http://wiadomosci.onet.pl/1451097,18,item.html
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 20. Data: 2006-12-15 14:17:22
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-12-2006 o 15:08:31 Maluch <n...@m...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jakie żniwa? Żadnych dożynek nie ma.

    Chodziło mi o żniwo zastraszenia, nie dajmy sie zwariować,
    przecież chyba prawo karne i cywilnoprawne się jeszcze nie zlały
    doszczętnie.

    Co do upgradów - kupuje upgrade, mając podstawkę. Tym samym wchodzę za
    zgodą
    właściciela praw w posiadanie softu, wszytsko full legal. Jeśli teraz
    padnie podstawka
    (np płyta się zatrze albo rozleci w napędzie) to przecież nie może nagle
    upgrade
    się zdelegalizowac, bo nie ma na to żadnego paragrafu. Co najwyżej
    złamanie umowy cywilnoprawnej.
    Jeszcze z innej strony patrzac - prawa do podstawki dalej zachowujemy
    przecież.
    Gdzie jest granica samowoli? A może się mylę i jednak są na to jakies
    przpeisy karne?