  • 1. Data: 2006-12-15 07:39:43
    Temat: emerytura na konto - umowa z bankiem
    Od: " Jgor" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ZUS wymaga kopii umowy z bankiem, aby przyjąć wniosek o przelew emerytury na
    konto bankowe. Czy takie wymaganie jest zgodne z prawem?
    pozdr.

  • 2. Data: 2006-12-15 08:25:41
    Temat: Re: emerytura na konto - umowa z bankiem
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik " Jgor" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > konto bankowe. Czy takie wymaganie jest zgodne z prawem?

    http://www.gazeta.pl/usenet/
    To chyba wybryk Waszego ZUS, bo inne tego nie wymagają.

  • 3. Data: 2006-12-15 10:27:40
    Od: "Viper" <t...@y...com>

> [...]
    > na
    > konto bankowe. Czy takie wymaganie jest zgodne z prawem?

    W czasie ostatniego strajku listonoszy wziąłem moja matkę rodzicielke :-)
    pod ręke, zaprowadziłem do banku, założylismy konto. Nastepnego dnia zanosła
    pismo z prośbą o przelewanie emerytury na konto do banku - pismo własne,
    kto, do kogo i co chce - żadnej umowy bankowej nie przedstawiała. Sprawa
    załatwiona "od ręki". ZUS - Warszawa na Jagiellońskiej.

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2006-12-15 12:55:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@n...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > To chyba wybryk Waszego ZUS, bo inne tego nie wymagają.

    US tez tego wymagaja od czasu, gdy pare razy zwrot VATu podali na izłe
    konto... :)

    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."
    Zbigniew Trzaskowski

  • 5. Data: 2006-12-15 13:11:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 15 Dec 2006 12:55:02 +0000, Budzik napisał(a):

    > US tez tego wymagaja od czasu, gdy pare razy zwrot VATu podali na izłe
    > konto... :)

    Jest tylko taka "drobna" różnica, że US ma podstawę prawną, a ZUS nie.

  • 6. Data: 2006-12-15 15:40:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@X...to.z.adresu.Xop.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Jest tylko taka "drobna" różnica, że US ma podstawę prawną, a ZUS nie.

    a o tej drobnej róznicy to nie wiedziałem... :)

    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.
    Nikt nie zauważy różnicy." H. Jackson Brown, Jr.

  • 7. Data: 2006-12-15 20:08:32
    Od: " Jgor" <a...@W...gazeta.pl>

    Jgor <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > ZUS wymaga kopii umowy z bankiem, aby przyjąć wniosek o przelew emerytury na
    > konto bankowe. Czy takie wymaganie jest zgodne z prawem?
    > pozdr.

    No i załatwione. W końcu wystarczył załącznik z banku z nr konta podpisany
    przez właściciela konta (czyli jednak bez pisma z banku ani rusz:-( ).
    A tak na marginesie ZUS to jednak jest bardzo "ciekawa" instytucja. Danych na
    temat decyzji o przyznaniu emerytury nie chcieli podać kadrowej (ochrona
    danych), ale samą decyzję i kartę emeryta wysłali zwykłym listem, który
    znalazłem "porzucony" przez listonosza pod drzwiami domu .... niezła ochorana
    danych , nie ma co....