  • 1. Data: 2005-10-16 09:54:45
    Temat: Opóźniony lot Swiss - odszkodowanie ?
    Od: "cch" <c...@o...pl>

    Witam wszystkich serdecznie
    Leciałem Swiss-em z WAW do JFK

    Wylot z WAW do Zurichu 9,40 - przylot 11,40 z Zurichu wylot 13,00 pzylot do
    JFK 15,45
    Już o 9,00 było wiadomo ze samolot do Zuruchu bedzie opózniony około 1 h . W
    biurze Swissu zapewniano mnie że mimo to to powinem zdążyc na mój lot JFK
    W końcu wylot z Warszawy nastąpił 0 10,50 i o 12 ,50 przylot do Zurichu
    zdażyłem przejść na termianal skąd odlatywał mój samolot o 13,00
    .Oczywiście nie zostałem wpuszczomy na pokład
    Na miejscu szwajcarzy byli bardzo mało zainteresowani pomocą z wielką łaską
    znaleźli połączenie do Newarku przez Londyn .I na miejscu byłem o 23,30 .
    Nie wspomnę że musiałem brać taksówkę do hotelu i na miejscu byłem po
    północy.I moje palny na tem dzień całkowicie zmieniły się .
    Czy w związku z tym należy mi się odszkowanie za opóznienie ?
    Znalazłem dokument sygnowany przez LOT czyli oficjalne pismo .W artykule 6 i
    7jest opisana sytuacja jaka mnie spotkała podaje link do tego dokumentu jest
    to w PDF

    http://www3.lot.com/attachment/2005-03/broszura.pdf

    Z tego co rozumiem to suma wynosi 600 Euro Tylko leciałem Swissem a
    Szwajczarzy nie są w unii ?
    Co o tym wszystkim myślicie ?

    Pzdr Cezary

    A tak poza nawiasem to z Londyny leciałem Virgin Atlantic i tą linię oceniem
    na 5 z +.Airbus 2 letni
    A powrot z JFK do Zurichu AA i to 2 z wykrzyknikiem samolot 767 leciwy
    posiłek taki sobie , obsługa leniwa , piwo 5 $

  • 2. Data: 2005-10-16 11:02:43
    Temat: Re: Opóźniony lot Swiss - odszkodowanie ?
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "cch" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co rozumiem to suma wynosi 600 Euro Tylko leciałem Swissem a
    > Szwajczarzy nie są w unii ?

    Nie są, ale skoro latają na europejskich krajach, to imho przepisy unijne
    ich dotyczą.

    http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=222

  • 3. Data: 2005-10-16 11:03:42
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "cch" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co rozumiem to suma wynosi 600 Euro Tylko leciałem Swissem a
    > Szwajczarzy nie są w unii ?

    Nie są, ale skoro latają na europejskich trasach, to imho przepisy unijne
    ich dotyczą.

  • 4. Data: 2005-10-16 18:08:08
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > http://www3.lot.com/attachment/2005-03/broszura.pdf
    >
    > Z tego co rozumiem to suma wynosi 600 Euro Tylko lecialem Swissem a
    > Szwajczarzy nie s? w unii ?
    > Co o tym wszystkim myslicie ?
    z tego pdf
    2. Jeżeli pasażerom zaoferowano, zgodnie z art. 8, zmianę planu podróży do
    ich miejsca docelowego na alternatywny lot, którego czas przylotu nie
    przekracza planowego czasu przylotu pierwotnie zarezerwowanego lotu
    a) o dwie godziny w przypadku wszystkich lotów o długości do 1 500
    kilometrów; lub b) o trzy godziny w przypadku wszystkich lotów
    wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 kilometrów i wszystkich innych
    lotów o długości od 1 500 do 3 500 kilometrów; lub
    c) o cztery godziny w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone
    w lit. a) lub b),
    obsługujący przewoźnik lotniczy może pomniejszyć odszkodowanie
    przewidziane w ust.1 o 50%.tu wg. mnie ma jescze zastosowanie

    oraz
    Artykuł 8Prawo do zwrotu należności lub zmiany planu podróży1. W przypadku
    odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie mają prawo wyboru pomiędzy:
    a) - zwrotem w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w
    art. 7 ust. 3, pełnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony, za
    część lub części nie odbytej podróży oraz za część lub części już odbyte,
    jeżeli lot nie służy już dłużej jakiemukolwiek celowi związanemu z
    pierwotnym planem podróży pasażera, wraz z, gdy jest to odpowiednie,-
    lotem powrotnym do pierwszego miejsca odlotu, w najwcześniejszymmożliwym
    terminie;

    co by nawet troche pasowalo do naszego ?

    Art. 18.2 prawa przewozowego
    W razie przerwy w ruchu lub utraty połączenia przewidzianego w rozkładzie
    jazdy, podróżnemu przysługuje zwrot należności za cały przerwany przejazd,
    a ponadto może on bezpłatnie powrócić do miejsca wyjazdu, chyba że
    przewoźnik nie ma możliwości zorganizowania takiego przewozu.

    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 5. Data: 2005-10-16 19:58:24
    Od: "cch" <c...@o...pl>

> [...]
    > a ponadto może on bezpłatnie powrócić do miejsca wyjazdu, chyba że
    > przewoźnik nie ma możliwości zorganizowania takiego przewozu.

    Czyli jakie kroki powinienem poczynić aby ruszyć sprawę - napisać pismo do
    swissa , czy do urzędu ltnictwa cywilnego ?

    Pzdr

  • 6. Data: 2005-10-17 00:20:08
    Temat: Re: Opó 1/4 niony lot Swiss - odszkodowanie ?
    Od: tusk <d...@w...com>

    cch wrote:

    > Czyli jakie kroki powinienem poczyniae aby ruszyae spraw? - napisaae pismo do
    > swissa , czy do urz?du ltnictwa cywilnego ?
    >
    > Pzdr

    W sprawie czego? Bo wyglada na to ze padles ofiara typowego oszustwa
    Swiss i zgodziles sie na zmiane umowy w trakcie jej wykonywania przez
    druga strone..

    Zasadnicze pytanie: jaka jest Twoja szkoda? Przybliz swoje roszczenia
    chocaz literacko.

  • 7. Data: 2005-10-17 00:25:46
    Od: tusk <d...@w...com>

    leon wrote:

    > z tego pdf
    > 2. Jeżeli pasażerom zaoferowano,

    zwracam uwage na ten oszukanczy wyraz "zaoferowano". Otoz kupujac bilet
    zawarto umowe na konkretny przewoz i konia nie moze obchodzic ze sie woz
    wywrocil.

    Otoz jest to oferta ktora kient wcale przyjac nie musi.

    Lot uniewaznia polski kodeks wyilny na swoja korzysc. Oferuja, i juz
    koniec ich problemow. Moim zdaniem ten zapis jest calkowicie niewazny.

    Przypomina mi sie pewna firma ktorej pracownicy czesto podrozoja
    pomiedzy jednym lokalnym biurem a centrala. Pracownicy sa tak wycwanieni
    ze celowo kupuja bilety na loty ktore sa zwyczajowo wyprzedane ponad
    faktyczna iloscmiejsc. To taki sekret przemyslu, ze sprzedaje sie wiecej
    biletow niz jest miejsc, bo z analizy spzedazy wynika ze na te i te
    loty w takich to a takich dniach na lotnisko nie zglasza sie 100
    pasazerow z biletami. Linie zatrudniaja nawet pracownika wylacznie do
    celow ustalenia kiedy sprzedac wiecej biletow niz miejsc.

    No i kiedy dojdzie do odlotu gdzie jest za duzo pasazerow, to przewoznik
    oferuje przesuniecie na nastepny lot. Nie ma ochotnikow, wiec proponuje
    jakas dodatkowa zachete, typu dodatkowy obiad za damro. Ochotnicy twardo
    czekaja na licytacje. Po paru podniesieniach oferty, pzewoznik wyjmuje
    z rekawa darmowe rpzeloty dla ochotnikow, i przeniesienie do nastepnego
    lotu, dwie godziny pozniej.

    O okreslonych lotach, cwani podroznicy zawsze przylatywali z lekkim
    opoznieniem i dodatkowym darmowym biletem w reku.

> [...]
    > innych lotów o długości od 1 500 do 3 500 kilometrów; lub
    > c) o cztery godziny w przypadku wszystkich innych lotów niż loty

    Niewazne w przypadku lotow LOTu do USA. Pisac moga sobie co chca. Nie
    czyni to tego dzialania legalnym.

    > obsługujący przewoźnik lotniczy może pomniejszyć odszkodowanie
    > przewidziane w ust.1 o 50%.tu wg. mnie ma jescze zastosowanie

    nie moze, bo nie dotrzymal umowy. Jest to penalizowanie pasazera za
    naruszenie umowy z winy przewoznika.

> [...]
    > przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie mają prawo
    > wyboru pomiędzy: a) - zwrotem w terminie siedmiu dni,

    czyli Lot bierze sobie nieoprocentowana pozyczke od klienta.

    > za pomocą środków
    > przewidzianych w art. 7 ust. 3, pełnego kosztu biletu po cenie za jaką
    > został kupiony, za część lub części nie odbytej podróży

    Oczustwo na calego.
    Jaka "czesc" podrozy? kto niby ma to wyliczyc?

    Bilet opiewal na WAW-JFK via ZRH anie na WAW-ZRH-EWR. Zatem umowa
    dotyczyla wylacznie w calosci, w dodatku drge powrotna.Niewywiazanie sie
    z umowy i tyle. Przewoznik ponosi calkowita odpowiedzialnosc.

    Co nastepne? Zwrot pieniedzy za jeden but w przypadku kiedy sie rozleci
    po kupnie?

    > oraz za część
    > lub części już odbyte,

    Podroz dotyczy WAW-JFK i juz przy przerzuceniu na WAW-EWR prfzewoznik
    nie wywiazuje sie z umowy.

    > jeżeli lot nie służy już dłużej jakiemukolwiek
    > celowi związanemu z pierwotnym planem podróży pasażera,

    och, i oszustom z LOTu decydowac o moich planach i o tym, czym one nie
    byly. A pozniej ustalac ile moga mi ukrasc. Dobre sobie. Panstwo prawa.

    > wraz z, gdy
    > jest to odpowiednie,- lotem powrotnym do pierwszego miejsca odlotu, w
    > najwcześniejszymmożliwym terminie;

    tak, za *sowitym odszkodowaniem* .

> [...]
    > przerwany przejazd, a ponadto może on bezpłatnie powrócić do miejsca
    > wyjazdu, chyba że przewoźnik nie ma możliwości zorganizowania takiego

    Czyli LOT uniewaznil prawo przewozowe?

  • 8. Data: 2005-10-17 06:41:56
    Temat: Re: OpóĽniony lot Swiss - odszkodowanie ?
    Od: Tomasz <i...@a...pl>

    cch wrote:
> [...]
    > 7jest opisana sytuacja jaka mnie spotkała podaje link do tego dokumentu jest

    Wg mnie powinienes pojsc do sadu z tym. Musisz okreslic ile ciebie
    kosztowala taka podroz, ze miales ustawionych kontrahentow itp.
    Udowodnisz wtedy ze straciles na przyklad 3000$ przez zmiane planow.
    Swiss przykladowo zgodza sie na polowe i wychodzisz na plusie 1500$ +
    zwrot kosztow przelotu.
    Kiedys tak wlasnie Zydzi robili w Polsce z pociagami. Jak sie spoznil o
    okolo 15 minut zadali zadoscuczynienia. I po jakims czasie pociagi
    chodzily jak w zegarku, co do minuty.
    Mozecie sie ze mna nie zgadzac, ale jak pomysle co linie lotnicze
    wyprawiaja z czlowieka, to tylko takie cos mi przychodzi do glowy.
    Niedawno slyszalem ze LOT zamiast samolotow podstawia autobusy, zamiast
    samolotow na trasach krajowych i mowi ze im sie to nie oplaca. W takim
    razie pytanie - po co wogole wystawiali ten lot jak im sie nie oplaca?

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 9. Data: 2005-10-17 06:50:16
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    tusk napisał(a):
    > Czyli LOT uniewaznil prawo przewozowe?

    a musiał?

    KG

  • 10. Data: 2005-10-17 06:51:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    leon napisał(a):
> [...]
    > przerwany przejazd, a ponadto może on bezpłatnie powrócić do miejsca
    > wyjazdu, chyba że przewoźnik nie ma możliwości zorganizowania takiego

    ze wgzlędu na treść art.1 ust.1 tej ustawy nie bardzo jest sens
    powoływac się na ten przepis

    KG