eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOpóźniony lot Swiss - odszkodowanie ? › Re: Opóźniony lot Swiss - odszkodowanie ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.co
    m!cyclone1.gnilink.net!spamkiller2.gnilink.net!gnilink.net!trndny09.POSTED!dc63
    da20!not-for-mail
    From: tusk <d...@w...com>
    User-Agent: Debian Thunderbird 1.0.6 (X11/20050802)
    X-Accept-Language: en-us, en
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Opóźniony lot Swiss - odszkodowanie ?
    References: <dit89j$d5v$1@news.onet.pl> <o...@7...telgam.pl>
    In-Reply-To: <o...@7...telgam.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 145
    Message-ID: <ecC4f.1309$%L.973@trndny09>
    Date: Mon, 17 Oct 2005 00:25:46 GMT
    NNTP-Posting-Host: 141.153.204.129
    X-Complaints-To: a...@v...net
    X-Trace: trndny09 1129508746 141.153.204.129 (Sun, 16 Oct 2005 20:25:46 EDT)
    NNTP-Posting-Date: Sun, 16 Oct 2005 20:25:46 EDT
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:335589
    [ ukryj nagłówki ]

    leon wrote:


    >> http://www3.lot.com/attachment/2005-03/broszura.pdf
    >>
    >> Z tego co rozumiem to suma wynosi 600 Euro Tylko lecialem Swissem a
    >> Szwajczarzy nie s? w unii ?
    >> Co o tym wszystkim myslicie ?
    >
    > z tego pdf
    > 2. Jeżeli pasażerom zaoferowano,

    zwracam uwage na ten oszukanczy wyraz "zaoferowano". Otoz kupujac bilet
    zawarto umowe na konkretny przewoz i konia nie moze obchodzic ze sie woz
    wywrocil.


    Otoz jest to oferta ktora kient wcale przyjac nie musi.

    Lot uniewaznia polski kodeks wyilny na swoja korzysc. Oferuja, i juz
    koniec ich problemow. Moim zdaniem ten zapis jest calkowicie niewazny.


    Przypomina mi sie pewna firma ktorej pracownicy czesto podrozoja
    pomiedzy jednym lokalnym biurem a centrala. Pracownicy sa tak wycwanieni
    ze celowo kupuja bilety na loty ktore sa zwyczajowo wyprzedane ponad
    faktyczna iloscmiejsc. To taki sekret przemyslu, ze sprzedaje sie wiecej
    biletow niz jest miejsc, bo z analizy spzedazy wynika ze na te i te
    loty w takich to a takich dniach na lotnisko nie zglasza sie 100
    pasazerow z biletami. Linie zatrudniaja nawet pracownika wylacznie do
    celow ustalenia kiedy sprzedac wiecej biletow niz miejsc.

    No i kiedy dojdzie do odlotu gdzie jest za duzo pasazerow, to przewoznik
    oferuje przesuniecie na nastepny lot. Nie ma ochotnikow, wiec proponuje
    jakas dodatkowa zachete, typu dodatkowy obiad za damro. Ochotnicy twardo
    czekaja na licytacje. Po paru podniesieniach oferty, pzewoznik wyjmuje
    z rekawa darmowe rpzeloty dla ochotnikow, i przeniesienie do nastepnego
    lotu, dwie godziny pozniej.

    O okreslonych lotach, cwani podroznicy zawsze przylatywali z lekkim
    opoznieniem i dodatkowym darmowym biletem w reku.







    > zgodnie z art. 8, zmianę planu podróży
    > do ich miejsca docelowego na alternatywny lot, którego czas przylotu
    > nie przekracza planowego czasu przylotu pierwotnie zarezerwowanego lotu
    > a) o dwie godziny w przypadku wszystkich lotów o długości do 1 500
    > kilometrów; lub b) o trzy godziny w przypadku wszystkich lotów
    > wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 kilometrów i wszystkich
    > innych lotów o długości od 1 500 do 3 500 kilometrów; lub
    > c) o cztery godziny w przypadku wszystkich innych lotów niż loty
    > określone w lit. a) lub b),



    Niewazne w przypadku lotow LOTu do USA. Pisac moga sobie co chca. Nie
    czyni to tego dzialania legalnym.



    > obsługujący przewoźnik lotniczy może pomniejszyć odszkodowanie
    > przewidziane w ust.1 o 50%.tu wg. mnie ma jescze zastosowanie



    nie moze, bo nie dotrzymal umowy. Jest to penalizowanie pasazera za
    naruszenie umowy z winy przewoznika.



    >
    > oraz
    > Artykuł 8Prawo do zwrotu należności lub zmiany planu podróży1. W
    > przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie mają prawo
    > wyboru pomiędzy: a) - zwrotem w terminie siedmiu dni,


    czyli Lot bierze sobie nieoprocentowana pozyczke od klienta.



    > za pomocą środków
    > przewidzianych w art. 7 ust. 3, pełnego kosztu biletu po cenie za jaką
    > został kupiony, za część lub części nie odbytej podróży


    Oczustwo na calego.
    Jaka "czesc" podrozy? kto niby ma to wyliczyc?

    Bilet opiewal na WAW-JFK via ZRH anie na WAW-ZRH-EWR. Zatem umowa
    dotyczyla wylacznie w calosci, w dodatku drge powrotna.Niewywiazanie sie
    z umowy i tyle. Przewoznik ponosi calkowita odpowiedzialnosc.

    Co nastepne? Zwrot pieniedzy za jeden but w przypadku kiedy sie rozleci
    po kupnie?





    > oraz za część
    > lub części już odbyte,

    Podroz dotyczy WAW-JFK i juz przy przerzuceniu na WAW-EWR prfzewoznik
    nie wywiazuje sie z umowy.



    > jeżeli lot nie służy już dłużej jakiemukolwiek
    > celowi związanemu z pierwotnym planem podróży pasażera,

    och, i oszustom z LOTu decydowac o moich planach i o tym, czym one nie
    byly. A pozniej ustalac ile moga mi ukrasc. Dobre sobie. Panstwo prawa.




    > wraz z, gdy
    > jest to odpowiednie,- lotem powrotnym do pierwszego miejsca odlotu, w
    > najwcześniejszymmożliwym terminie;


    tak, za *sowitym odszkodowaniem* .



    >
    > co by nawet troche pasowalo do naszego ?
    >
    > Art. 18.2 prawa przewozowego
    > W razie przerwy w ruchu lub utraty połączenia przewidzianego w
    > rozkładzie jazdy, podróżnemu przysługuje zwrot należności za cały
    > przerwany przejazd, a ponadto może on bezpłatnie powrócić do miejsca
    > wyjazdu, chyba że przewoźnik nie ma możliwości zorganizowania takiego
    > przewozu.
    >
    > leon
    >

    Czyli LOT uniewaznil prawo przewozowe?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1