  • 1. Data: 2005-10-16 09:04:16
    Temat: Róznice miedzy prawem karnym a cywilnym
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    http://tinyurl.com/bpo2w

    I TAK POWINNY PRACOWAĆ SĄDY

    Miało to miejsce jakieś -naście lat temu w pewnej małej mieścinie.
    Miasteczko było małe, ale na tyle duże, że miało swój sąd rejonowy. Nieduży,
    ale był. Był też w tym sądzie kiedyś proces, nie pamiętam o co, ale z prawa
    karnego. Oskarżony został uniewinniony. Po wysłuchaniu wyroku powiedział z
    całym szacunkiem:
    - A teraz Wysoki Sąd może mnie pocałować w d**ę.
    Oczywiście natychmiast kolejny proces, o obrazę sądu tym razem. Także z
    prawa karnego. Ale jest problem: obrażony sędzia nie ma prawa prowadzić tego
    procesu, a innego sędziego specjalizującego się w prawie karnym nie ma, bo
    to miasteczko małe i sąd też mały.
    Poradzono sobie z problemem w ten sposób, iż prowadzenie procesu powierzono
    pewnemu starszemu już sędziemu, który zęby zjadł na prawie cywilnym. Od
    wielu lat prowadził on wyłącznie sprawy z prawa cywilnego.
    Efekt?
    Oskarżony i tym razem został uniewinniony, gdyż, cytuję:
    "Nie doszło do obrazy majestatu, ponieważ oskarżony złożył Wysokiemu Sądowi
    jedynie ofertę, z której ten mógł skorzystać lub nie."

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 2. Data: 2005-10-16 10:50:49
    Temat: Re: Róznice miedzy prawem karnym a cywilnym
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > "Nie doszło do obrazy majestatu, ponieważ oskarżony złożył Wysokiemu
    > Sądowi jedynie ofertę, z której ten mógł skorzystać lub nie."

    Kolejna legenda, która krąży po wydziałach prawa od kilkudziesięciu lat...