  • 1. Data: 2002-05-29 10:22:44
    Temat: Oplata za oprogramowanie darmowe
    Od: Piotr Legiecki <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witam

    Jestem informatykiem i chciałbym prosić o podanie mi paru wskazówek gdzie
    szukać informacji o finansowym (fiskusowym) aspekcie używania
    oprogramowania darmowego (linux, open office itp) czyli programów open
    source.

    Wiem tylko, że odbyło się parę debat w tym temacie i że chyba guzik z
    nich wyniknęło. Mnie interesuje, czy używając takich programów w firmie
    jest się bezpiecznym ze strony urzędu skarnowego, tzn czy nie doczepi się
    on, że nie ma żadnych opłat wniesionych z tytułu używania tego
    oprogramowania (opłat=podatku).

    Różne już plotki słyszałem i mam nikłą nadzieję na jakąś klarowność w tym
    temacie.

    Wszelkie namiary mile widziane (dzienniki ustaw, instytucje itp).

    Pozdrawiam
    Piotr Legiecki

  • 2. Data: 2002-05-29 12:23:19
    Temat: Re: Oplata za oprogramowanie darmowe
    Od: "Tomek 'Tomo' Kalka" <t...@c...katowice.pl>

    Użytkownik "Piotr Legiecki" <p...@s...pam.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:ad2a1c$l8v$1@zeus.man.szczecin.pl...
> [...]
    > jest się bezpiecznym ze strony urzędu skarnowego, tzn czy nie doczepi się
    > on, że nie ma żadnych opłat wniesionych z tytułu używania tego

    Nie bardzo rozumiem. Jakie opłaty wnosisz za używane oprogramowanie? Jeśli
    korzystasz z oprogramowania płatnego to płacisz ale producentowi/sprzedawcy
    a nie fiskusowi. Jeśli używasz darmowego to nie płacisz nic. Czy jeśli
    kupisz system Windows lub Unix to płacisz później jakiś podatek od używania
    w/w? Kurcze ja nie płacę.

    Tomo

  • 3. Data: 2002-05-29 13:47:20
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.pl>

    [ciach]
    > Nie bardzo rozumiem. Jakie opłaty wnosisz za używane oprogramowanie?

    wg US za darowiznę i nie jest to żart. Jak to dalej jest to nie wiem, ktoś
    kiedyś miał się dowiedzieć w US. Też mnie interesuje jak to wygląda.

    Stryket