  • 1. Data: 2002-05-29 08:37:34
    Temat: Cofniecie zgody na urlop
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Jestem zatrudniony na umowe na czas nie okreslony.

    W lutym wszyscy planowalismy urlopy. Ja rowniez.

    Wniosek urlopowy zostal przez szefa podpisany - wyrazil zgode. Wniosek
    jest juz w dziale kadr.

    Dzisiaj (w przeddzien urlopu) dowiaduje sie, ze jest jakas pilna praca
    do zrobienia i chce mi cofnac urlop. Dodam, ze praca ta jest zupelnie
    nie zwiazana z zakresem moich obowiazkow.

    Mam wykupiony wczasy za granica - wyjazd jutro. Jade z zona.

    Jakie mam prawa? Czy moge pojechac na ten urlop? Jezeli nie - co z
    kosztami? Zaklad pokrywa koszty tylko moje, czy zony rowniez?

    Dzieki

    Berberek

  • 2. Data: 2002-05-29 09:48:39
    Temat: Re: Cofniecie zgody na urlop
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jakie mam prawa? Czy moge pojechac na ten urlop? Jezeli nie - co z
    > kosztami? Zaklad pokrywa koszty tylko moje, czy zony rowniez?

    Gdyby potraktowac to jako odwolanie z urlopu to wówczas mozna zadac od
    pracodawcy zwrotu kosztów poniesionych w bezposrednim zwiazku z odwolaniem z
    urlopu. Tyle, ze w tej sytuacji mamy raczej do czynienia z przesunieciem
    terminu urlopu niz z odwolaniem z urlopu. Przesunac termin urlopu pracodawca
    moze ze wzgledu na szczególne potrzeby, jezeli nieobecnosc pracownika
    spowodowalaby powazne zaklócenia toku pracy. Pracodawca w tej sytuacji
    kosztów nie pokrywa.

    pozdr.
    T.

  • 3. Data: 2002-05-29 10:44:55
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Uzytkownik "Maciej Lankowski" <b...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Mam wykupiony wczasy za granica - wyjazd jutro. Jade z zona.
    >
    > Jakie mam prawa? Czy moge pojechac na ten urlop? Jezeli nie - co z
    > kosztami? Zaklad pokrywa koszty tylko moje, czy zony rowniez?

    KP
    Art. 167. Par. 1. Pracodawca moze odwolac pracownika z urlopu tylko wówczas,
    gdy jego obecności w zakladzie wymagają okoliczności nieprzewidziane w
    chwili rozpoczynania urlopu.
    Par. 2. Pracodawca jest obowiązany pokryc koszty poniesione przez pracownika
    w bezpośrednim związku z odwolaniem go z urlopu.

    Zanies szefowi szybciutko pismo, ze w zwiazku z zaistniala sytuacja
    wnioskujesz o zwrot kosztów w wysokosci ... na podstawie powyzszego
    paragrafu (jak masz to dolacz ksero paragonów czy faktur). Obstawiam, ze
    sie przestraszy i nie odwola Ci urlopu ;)
    Chyba, ze jestes naprawde niezbedny.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz zanim zapytasz odwiedz www.google.com

  • 4. Data: 2002-05-29 12:05:33
    Od: "Krzysztof Kwiatkowski" <j...@p...onet.pl>

    Kaizen napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    ze
    >sie przestraszy i nie odwola Ci urlopu ;)

    Ale tam jest "w chwili rozpoczynania urlopu", a on już w przeddzień to
    wie.

    "Nienormalnymi rządzą nienormalne prawa"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks.XIV

  • 5. Data: 2002-05-29 12:20:53
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

> [...]
    > paragrafu (jak masz to dolacz ksero paragonów czy faktur).
    Obstawiam, ze
    > sie przestraszy i nie odwola Ci urlopu ;)

    Jako były pracodawca zgadzam się z przedmówcą.
    Pracownik już poniósł określone koszty i Sąd przyzna mu rację, że jest
    to równoznaczne z odwołaniem z urlopu.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 6. Data: 2002-05-29 15:38:32
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Art. 167. Par. 1. Pracodawca moze odwolac pracownika z urlopu

    Odwołać z urlopu a w tym przypadku pracownik nie był jeszcze na urlopie!
    Odwołana została decyzja przyznająca urlop a nie odwołanie pracownika!
    To różnica.

    pozdr.

  • 7. Data: 2002-05-29 21:28:05
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    urlopie!
    > Odwołana została decyzja przyznająca urlop a nie odwołanie

    Poniósł koszty, których nie odzyska.
    Jestem przekonany, że Sąd (nie wiem czy Pracy czy Powszechny) przyzna
    należne odszkodowanie. Jeżeli urlop był zgodny z planem urlopów to
    takie odwołanie jest dla mnie równoznaczne z odwołaniem z urlopu.
    Nie narażałbym się na dodatkowe koszty sądowe.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 8. Data: 2002-05-30 09:37:09
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > należne odszkodowanie. Jeżeli urlop był zgodny z planem urlopów to
    > takie odwołanie jest dla mnie równoznaczne z odwołaniem z urlopu.

    To nie wiesz, że pracodawca może przesunąć termin urlopu?
    Pisałem o tym powyżej.
    Z art. 164 par.2 KP

    pozdr.
    T.

  • 9. Data: 2002-05-31 18:06:02
    Od: a...@N...poczta.onet.pl (Olo)

    On Thu, 30 May 2002 11:37:09 +0200, "Tomasz"
    <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >moze ze wzgledu na szczególne potrzeby, jezeli nieobecnosc pracownika
    >spowodowalaby powazne zaklócenia toku pracy. Pracodawca w tej sytuacji

    Może wtrącę swoje 3 gr do dyskusji.
    Przeczytaj jeszcze raz (uważnie) paragraf na który się powołujesz.
    Brzmi on inaczej. A jeśli cytujesz z pamięci, to nie umieszczaj tego w
    cudzysłowie - po prostu nie wprowadzaj ludzi w błąd.
    Plan urlopów służy nie tylko pracodawcy - na tej podstawie pracownik
    może również zaplanować swój wypoczynek. W przypadku wycieczek
    zorganizowanych wiąże się to ze sporymi kosztami, które trzeba pokryć
    na długo przed wyjazdem (miesiąc to minimum). Pracodawca musi liczyć
    się z koniecznością zwrotu kosztów poniesionych przez pracownika.
    Każdy sąd przyzna mu rację.
    Jeśli nadal tego nie rozumiesz, to życzę Ci żebyś na własnej skórze
    doświadczył takich problemów. Może wtedy zmienisz zdanie.

    Pzdr
    Olo

  • 10. Data: 2002-05-31 20:13:23
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Może wtrącę swoje 3 gr do dyskusji.
    > Przeczytaj jeszcze raz (uważnie) paragraf na który się powołujesz.
    Czytałem go wielokrotnie, nie cytuje paragrafu tylko swoją wypowiedź z
    poprzedniego posta

    > Brzmi on inaczej.
    No tak, nie ma w nim explicite, że pracodawca kosztów nie pokrywa, co
    pozwoliłem sobie dodać a co wynika z tego, że artykuł o tym nie mówi czyli
    takiego obowiązku na pracodawcy nie ma - przynajmniej z perspektywy tego
    artykułu. Jeśli uważasz inaczej to bądź łaskaw wskazać normę w tym artykule
    bądź innym, która stanowiłaby co innego a jednocześnie była adekwatna do
    wyżej opisanego stanu faktycznego. To doprawdy kuriozalne wyrzucać komuś
    nieścisłość w przytaczaniu treści danego artykułu jeśli na poparcie swojego
    stawiska nie ma się ŻADNEJ podstawy prawnej. Dlatego poproszę o mniej lub
    bardziej dokładny cytat, albo chociaż wskazanie artykułu bo inaczej nie będę
    mógł potraktować tej odpowiedzi poważnie.

    > Plan urlopów służy nie tylko pracodawcy - na tej podstawie pracownik
    > może również zaplanować swój wypoczynek.
    Czy ktoś to do tej pory zanegował?
    Na pewno nie ja.

> [...]
    > na długo przed wyjazdem (miesiąc to minimum). Pracodawca musi liczyć
    > się z koniecznością zwrotu kosztów poniesionych przez pracownika.
    A co go do tego zmusza? Proszę wskazać odpowiedni przepis.

    > Każdy sąd przyzna mu rację.
    Być może, ale chciałbym wiedzieć na jakiej podstawie prawnej.

    > Jeśli nadal tego nie rozumiesz, to życzę Ci żebyś na własnej skórze
    > doświadczył takich problemów. Może wtedy zmienisz zdanie.
    Z chęcią zmienię zdanię jeśli miast pustosłowiem posłuzysz się jakimś
    konkretem.
    Czekam z niecierpliwością.

    pozdrawiam
    T.