  • 1. Data: 2003-01-26 22:16:12
    Temat: Zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych - czy można ubiegać się o skrócenie kary?
    Od: Wiesław Lubas <v...@f...irc.pl>

    Po minięciu okresu warunkowego zawieszenia wykonania kary pozbawienia
    wolności do której była dołożona (dłuzsza) kara jak w temacie?
    Konkretnie 3 lata na 5 lat i 10 lat zakazu. Czy podobnie jak z kara
    pozbawienia wolnosci tak tutaj mozna ubiegac sie o skrocenie okresu
    wykonania kary?
    Jezeli tak to jaka jest procedura?
    Prosze wybaczyc jezeli cos jest malo przejrzyscie opisane, ale nie stykam
    sie na codzien z problemami prawnymi i nie wiem co jest istotne i jak to
    opisac.
    Pozdrawiam
    Wieslaw Lubas

  • 2. Data: 2003-01-28 06:09:21
    Od: "Krzych" <bankowiec&@wp.pl>

    Użytkownik "Wiesław Lubas" > Po minięciu okresu warunkowego zawieszenia
> [...]
    > Konkretnie 3 lata na 5 lat i 10 lat zakazu. Czy podobnie jak z kara
    > pozbawienia wolnosci tak tutaj mozna ubiegac sie o skrocenie okresu

    Zależy jaka była podstawa orzeczenia zakazu.

    Co do zasady Sąd może po upływie połowy okresu, na który orzeczono środek
    karny w postaci zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych,uznać go za
    wykonany, jeżeli skazany przestrzegał porządku prawnego, a środek karny był
    w stosunku do niego wykonywany przynajmniej przez rok. Jednak z tej
    możliwoścvi nie może skorzystać, jeżeli środek karny wymieniony orzeczono na
    podstawie art. 42 § 2 lub 3 kodeksu karnego
    podstawa prawana art 84 § 1 i § 2 kk.

    Krzych