  • 31. Data: 2009-03-17 14:56:03
    Temat: Re: Ogromne "wyrównanie" rachunku za prąd za poprzednie pół roku
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości news:

    > powtarzasz sie
    > zreszta skoro to taka promocja i skoro mozna sobie wybrac, to czemu taki
    > wszystko wiedzacy gienius nie zmieni sobie umowy z zakladem

    No właśnie, czemu nie zmienisz tylko ciąglę jęczysz?

  • 32. Data: 2009-03-17 15:35:23
    Od: Karol Kanclerz <K...@g...com>

    On 17 Mar, 14:54, k...@o...pl wrote:

    > Też jest to dla mnie niepojęte. Pani na infolinii powiedziała że
    > "wszystko się zgadza"... Będę walczył dzięki za rady i opinie :(

    Ze zużyciem energii przez komputer jets różnie, bo np.: takie
    ściąganie plików to niewielki pobór energii, a taki moloch jak nk
    potrafi wykorzystywać procesor w 100%, a co za tym idzie zużycie
    pmięci, trochę karta graficzna. Jeżeli na stronie są animacje flash,
    Mozilla(niemal w każdym przypadku) wykorzystuje procesor właśnie w
    100%

    A może ktoś na lewo ciągnie prąd?
    Ostatnio(w tym roku) było kilka podwyżek, ale nie więcej jak łącznie
    20gr za całość za kWh(wartość z powietrza).
    Karol K.

  • 33. Data: 2009-03-17 16:04:42
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 14:49:29 +0100, Decter napisał(a):

    > Ja płace ok 80 zł za 4 osobowa rodzine.

    No wlasnie, u mnie jedna osoba mniej ale mam dwa komputery, tv na okrągło,
    starego typu lodówke (nie jest energooszczędna). Przez ostatni rok rachunki
    z RWE były 110-130 zł, dzis przyszedl rachunek z trzema blankietami 2x 230
    i 1x 180 zł. Dziwny wzrost, a żadnych sprzętów przez ostatni rok nie
    dokładaliśmy.

    --
    best regards,
    scream

  • 34. Data: 2009-03-17 16:06:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 17 Mar, 13:04, k...@o...pl wrote:
    >28.02.09 na kwotę... 650zł.
    > Prognozy były 3x po 45zł, wszystko zapłacone.

    poza prosba o rozlozenie na raty pozostaje przeprowadzic "sledztwo"
    skad taki rachunek...

    na poczatek najlepiej sprawdzic licznik (np. podlaczajac odbiornik o
    znanej mocy...)
    spisac stan licznika z kilku dni - czy np. ktos sie nie podpina...
    itp...

    jesli chce sie miec realne fakt. co miesiac to moze jest jakas
    mozliwosc? np. u mnie na wsi (przynajmniej tak mi sie wydaje - nie
    korzystalem) mozna samemu przesylac do gazowni dodatkowe odczyty
    miedzy "oficjalnymi" e-mailem lub zglaszac telefonicznie...

    WS

    PS. w ostatecznosci odczyt co miesiac we wlasnym zakresie i odkladanie
    kasy na koncie ;)

  • 35. Data: 2009-03-17 16:28:05
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    > w zasadzie to kłopot maja osoby które taką kawalerkę wynajęły np.
    > studentom, i np. na ta chwile rozstali się z najemcami.

    Nie do konca. W moim ZE mam prawo do dwoch prognoz w ciagu roku.

    A w praktyce jest tak, ze zadzwonilem do BOK, podalem stan licznika i mila
    pani oddzwonila z informacja jak sie ma zuzycie do prognozy, i ze proponuje
    wykonanie przeliczenia.

    No ale ja mieszkam na wsi ;)

    sz.

  • 36. Data: 2009-03-17 16:39:05
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > sa dwa wyjscia, albo w zyciu nie planowales domowego budzetu, albo
    > zarabiasz na tyle duzo, ze nieplanowany wydatek np 700 zlotych nie robi ci
    > specjalnego problemu

    Histeryzujesz. Mnie z ostatniego rozliczenia wyszlo 900 PLN doplaty. Zeby
    bylo weselej z terminem platnosci na tydzien przez swietami. Przy pomocy
    telefonu i faksu (bez wizyty w ZE) udalo sie to rozlozyc na raty.

    sz.

  • 37. Data: 2009-03-17 18:59:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Przy tego typie rozliczeń z zakładem energetycznym wskazane jest
    > wtedy, aby z najemcą rozliczać się nie według otrzymywanych rachunków,
    > tylko według faktycznego zużycia prądu, z uwzględnieniem wskazania
    > licznika i aktualnej stawki za kilowatogodzinę.

    wskazane jest aby najemca sam sobie podpisal umowe.

  • 38. Data: 2009-03-17 20:47:28
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    k...@o...pl pisze:
    > Witam,
    > Pierwszy raz spotykam się z czymś takim. Warszawa, RWE Stoen.
    > Przyszło wyrównanie za okres od 1.09.08 do 28.02.09 na kwotę... 650zł.

    To mnie przestraszyłeś. W styczniu zapłacilam za prąd 290 zł, a następne
    r-ki (płatne co 2 m-ce) wystawione są na 130 zł.
    Niby to ma prognoza być w/g liczników i liczą w/g wskazań liczników.
    Jeszcze mi coś doliczą?

    --
    animka

  • 39. Data: 2009-03-17 20:56:46
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    k...@o...pl pisze:

    > Też jest to dla mnie niepojęte. Pani na infolinii powiedziała że
    > "wszystko się zgadza"... Będę walczył dzięki za rady i opinie :(

    Sprawdź, porównaj stan faktyczny licznika z tym na rozliczeniu.
    Może inkasent niechcący dopisał jedną cyferkę?

    Mojej koleżance z bloku przyszło zapłacić za zużycie i podgrzanie wody
    ponad 700 zł.
    Koleżanka się wkurzyła i poszła do administracji z reklamacją, bo żona
    dozorcy (nie jest ona dozorcą) wpisała w stan licznika jedno zero więcej.

    --
    animka

  • 40. Data: 2009-03-18 09:26:57
    Od: AdamS <a...@c...interia.pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 15:31:28 +0100, szerszen napisał(a):

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > tylko to jest zwalczanie skutkow, a mozna zlikwidowac przyczyne, tylko to
    > wymaga wysilku od zakladu energetycznego, ktory bedac w sumie monopolista,
    > ma w d... klienta, bo ten i tak specjalnego wyboru nie ma

    a jaki problem samemu odczytac licznik i sprawdzić jak się to ma do
    prognoz? jak już ktoś wcześniej wspomniał a u mnie też jest tak, można
    zadzwonic podać stan licznika i wszystko ładnie skorygują. jeśłi już jesteś
    takim planistą budżetowym jak wspomniałes wcześniej to tym bardziej dziwi
    fakt braku panowania nad zuzyciem prądu iwskazanimi licznika.
    --
    Pozdrawiam AdamS