  • 1. Data: 2009-03-17 07:38:02
    Temat: Ubezpieczenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Załozmy ze przez ostatnie 10 lat nigdzie nie pracowałem.
    Czy moge sie w jakis sposób zarejestrowac, tak aby miec ubezpieczenie
    zdrowotne? Bezrobocie? NFZ?

    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 2. Data: 2009-03-17 09:07:07
    Temat: Re: Ubezpieczenie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:17032009.1B8E794A@budzik61.poznan.pl...
    > Witam
    > Załozmy ze przez ostatnie 10 lat nigdzie nie pracowałem.
    > Czy moge sie w jakis sposób zarejestrowac, tak aby miec ubezpieczenie
    > zdrowotne? Bezrobocie? NFZ?

    Tak, idziesz do NFZ i podpisujesz umowę.
    Ok. 300 zł /m-c to kosztuje.
    Nie masz pracującej żony?

  • 3. Data: 2009-03-17 09:32:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości news:17032009.1B8E794A@budzik61.poznan.pl...
    >
    > Tak, idziesz do NFZ i podpisujesz umowę.
    > Ok. 300 zł /m-c to kosztuje.
    > Nie masz pracującej żony?

    Może zarejestrować się jako bezrobotny, wtedy dostanie ubezpieczenie
    za darmo.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-03-17 10:15:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Tak, idziesz do NFZ i podpisujesz umowę.
    > Ok. 300 zł /m-c to kosztuje.

    Nie bedzie tak rozowo.
    Ostatnio ktos pisal n agrupie i jest to gdzies na stronach NFZ-u. Ze jesli
    byla "luka", to zlodzieje moga zakrzyknac pare tysiakow -takiej niby oplaty
    dodatkowej a w istocie bedacej ubezpieczeniem za poprzednie okresy i od
    wniesienia tej jednorazowej oplaty uzaleznic objecie ubezpieczeniem.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-03-17 11:50:30
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 17 Mar 2009 10:32:30 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Może zarejestrować się jako bezrobotny, wtedy dostanie ubezpieczenie
    > za darmo.

    Za darmo to nie do końca.
    Za czas przeznaczony na dojazd, stanie w kolejce i użeranie się z
    urzędasami, owszem ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2009-03-17 11:52:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kapsel pisze:

    > Za darmo to nie do końca.
    > Za czas przeznaczony na dojazd, stanie w kolejce i użeranie się z
    > urzędasami, owszem ;)

    Skoro jest bezrobotny, to ma dużo czasu :) Alternatywą jest
    zatrudnienie się gdzieś na umowę zlecenie. Nawet jak zarobi 10zł, to od
    tego opłaci się składki i będzie ubezpieczony przez cały miesiąc, a w
    praktyce i dłużej.

    --
    Lisiuzz

  • 7. Data: 2009-03-17 12:03:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Tak, idziesz do NFZ i podpisujesz umowę.
    > Ok. 300 zł /m-c to kosztuje.
    > Nie masz pracującej żony?

    sprawa dotyczy osoby samotnej.

    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU
    W CELU USTALENIA CZY PRACOWNIK MA PRACĘ WE KRWI CZY W DUPIE

  • 8. Data: 2009-03-17 12:03:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Może zarejestrować się jako bezrobotny, wtedy dostanie ubezpieczenie
    > za darmo.

    no wlasnie tez mi to przyszło do glowy.
    Moze sie zarejestrowac chociaz od 10 lat nie ma sladow w historii
    zatrudnienia czy wlasnie rejestracji?

  • 9. Data: 2009-03-17 12:10:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > no wlasnie tez mi to przyszło do glowy.
    > Moze sie zarejestrowac chociaz od 10 lat nie ma sladow w historii
    > zatrudnienia czy wlasnie rejestracji?

    Raczej nie widzę przeszkód. Oczywiście bezrobotny też ma jakieś
    obowiązki - może musieć się stawiać w urzędzie, chodzić do pracodawców
    wskazanych przez urząd itp.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-03-17 17:44:27
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009 10:07:07 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    >wiadomości news:17032009.1B8E794A@budzik61.poznan.pl...
    >
    >Tak, idziesz do NFZ i podpisujesz umowę.
    >Ok. 300 zł /m-c to kosztuje.

    +oplata aktywacyjna ;)
    Dyskutowalismy pare tygodni temu o tym:

    http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=2&dzialnr=
    1&artnr=1443
    "Opłata dodatkowa

    Narodowy Fundusz Zdrowia uzależnia objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym
    osoby, które nie były ubezpieczone:

    * w okresie od 3 miesięcy do roku od wniesienia opłaty dodatkowej
    w wysokości 664,42 zł
    * w okresie powyżej 1 roku do 2 lat w wysokości 1 661,05 zł
    * w okresie powyżej 2 lat do 5 lat w wysokości 3 322,09 zł
    * w okresie powyżej 5 lat do 10 lat w wysokości 4 983,14 zł
    * w okresie powyżej 10 lat w wysokości 6 644,18 zł"

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl