  • 1. Data: 2009-03-11 10:32:12
    Temat: Re: Kontrola poziomu natezenia promieniowania elektromagnetycznego
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    t...@n...pl pisze:
    > Witam.
    >
    > W zwiazku z coraz powszechniejsza instalacja sieci bezprzewodowych
    > - mam pytanko - czy firmy, zajmujace sie dostarczaniem polaczen wifi
    > musza miec pozwolenie na instalacje tego typu urzadzen?
    > Co z atestami tego typu sprzetu? Czy kazda firma musi miec dokument
    > potwierdzajacy zgodnosc danego urzadzenia z dopuszczalnymi normami
    > promieniowania elektromagnetycznego?

    Jakie firmy? Idziesz do sklepu, kupujesz sobie odpowiednie urządzonko,
    włączasz w sieć i masz fruwające pakiety.

    Urządzonko owo, zeby mogło być sprzedawane, musi mieć znaczek CE, co
    teoretycznie oznacza iz spełani ono odpowiednie wymagania.

    > Czy zwykly obywatel moze zlecic jakiejs instytucji (kiedys to sie
    > nazywalo PIR a pozniej chyba PAR) pomiar natezenia pola?

    Pewnie może, pytanie tylko, czy go na to stać? Zapytaj w Sanepidzie.

    Aha - no 9 podstawowe pytanie: po co? Obawiasz sie wpływu pola EM sieci
    WIFI na swoje zdrowie? Daj spokój, na takie rzeczy lepszy jest prozac,
    niż wywalanie kasy na badania ;)

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl